Αποτελεί κοινό μυστικό το γεγονός ότι το ΠΝ βρίσκεται από τις αρχές του χρόνου σε διαπραγματεύσεις με την Γαλλία και την Naval Group προκειμένου να αγοράσει δυο φρεγάτες FTI (Belh@rra) για την ενίσχυση του Στόλου με δυο βασικές μονάδες, που μπορούν να αλλάξουν τα δεδομένα στο Αιγαίο. Από τα κατά καιρούς λεγόμενα των πολιτικών προϊσταμένων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, έχει γίνει κατανοητό πως εκτός της αγοράς μέσω της επιστροφής χρημάτων από τα ομόλογα, η Ελλάδα προσπαθεί να τονώσει και την πολεμική ναυπηγική βιομηχανία.
Η Naval Group προτείνει την πώληση δυο φρεγατών FTI/Belh@rra στην Ελλάδα
Αυτό θα είχε κάποιο νόημα, αν κάθονταν όλες οι πολιτικές δυνάμεις, και αποφάσιζαν να κάνουν ένα ισχυρό ναυπηγικό πρόγραμμα, παρόμοιο με αυτό που υλοποιεί η Τουρκία για την ενίσχυση του δικού της Ναυτικού. Αυτό θα σήμαινε πλοία που θα αντικαθιστούσαν αρχικά τις 3 μη εκσυγχρονισμένες φρεγάτες Kortenaer, και αργότερα τις 6 εκσυγχρονισμένες, μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του 2030. Έτσι μπορεί να στηριχτεί αποτελεσματικά μια ναυπηγική βιομηχανία.
Αλλά με τις παρούσες οικονομικές συνθήκες, αυτό δεν είναι δυνατόν να συμβεί. Συνεπώς το ΠΝ αναγκαστικά συνομιλεί για δυο πλοία, όπως άλλωστε αποκάλυψε και η ίδια η Naval Group. Σκέψεις για option συν 2 πλοία (2+2) δεν έχουν επιβεβαιωθεί, καθώς οι επιστροφές των ομολόγων επαρκούν για μόλις δυο πλήρως εξοπλισμένες φρεγάτες. Ο αμυντικός προϋπολογισμός πασχίζει να εξασφαλίσει λίγα χρήματα περισσότερα από τα 100 (ή 120) εκ. ευρώ προκειμένου να εκκινήσει ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ, όχι να βρει 1,5 με 2 δις προκειμένου να αγοραστούν δυο επιπλέον φρεγάτες.
Οι μέχρι σήμερα πληροφορίες ανέφεραν πως η πρώτη Belh@rra θα είναι διαθέσιμη το 2023. Πληροφορίες όμως από την εταιρεία αναφέρουν πως μια φρεγάτα, FREMM ή Belh@rra χρειάζεται μόλις 18 ως 24 μήνες για την κατασκευή της. Οι 18 μήνες μετρούν από την κοπή του πρώτου μετάλλου, μέχρι και την ολοκλήρωσή της. Η Naval Group μπορεί να ενεργοποιήσει κι άλλες ναυπηγικές κλίνες, και σε περίπτωση που αυτό συμφωνηθεί, το ΠΝ θα μπορούσε να είχε την πρώτη του Belh@rra εντός του 2021. Αρκεί βέβαια να παρθεί η πολιτική απόφαση, και φυσικά να βοηθήσει η γαλλική κυβέρνηση.
Ο λόγος που οι γαλλικές Belh@rra δεν θα πέσουν στο νερό γρηγορότερα για τους Γάλλους, οφείλεται στον προγραμματισμό του Γαλλικού ΠΝ, και στην συμφωνία που έχει γίνει με την Naval Group. Η τελευταία έχει φροντίσει να έχει συνεχώς απασχολημένο το ναυπηγείο της, με τουλάχιστον ένα πλοίο υπό κατασκευή. Έτσι, δεν υπάρχουν χρονιές που το ναυπηγείο της θα σταματήσει να εργάζεται για πολλά χρόνια, χάρη στις ορθές, προγραμματισμένες κι ουχί σπασμωδικές αγορές των Γάλλων. Αυτό για τον προγραμματισμό, θα πρέπει να το δούμε κι εμείς κάποια στιγμή… Elementary my dear Watson.