31.7 C
Athens
Τετάρτη, 10 Σεπτεμβρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟTHINK OUT OF THE BOXΑΝΑΛΥΣΗ: Μπορεί η γαλλική Belh@rra να αποτελέσει λύση για το ΠΝ στο...

ΑΝΑΛΥΣΗ: Μπορεί η γαλλική Belh@rra να αποτελέσει λύση για το ΠΝ στο 1 δις/πλοίο; Κι όμως έχει ελπίδες!

- Advertisement -

 

Το γαλλικό site MerEtMarine πριν λίγες μέρες παρουσίασε την τελική διαμόρφωση της γαλλικής φρεγάτας FDI, ή όπως ονομάζεται στα ελληνικά, Belh@rra. Η FDI, γαλλική έκδοση της Belharra που κατασκευάζει Naval Group έχει μήκος 121.6 μέτρα, 17.7 μέτρα μέγιστο πλάτος και εκτοπίζει 4460 τόνους. Το πλοίο οπλίζεται με 8 Exocet MM40 Block3c εναντίον πλοίων, ένα πυροβόλο των 76mm στην πλώρη, δυο κατευθύνομενα πυροβόλα των 20mm, αριθμό πολυβόλων, καθώς και 4 τορπιλοσωλήνες για τορπίλες MU90. To κατάστρωμα πτήσης και το υπόστεγο μπορούν να φιλοξενήσουν ένα ελικόπτερο NH90 ή H160 (προφανώς, μπορεί να φιλοξενήσει κι ελικόπτερο MH-60R), ενώ το πλοίο έχει σχεδιαστεί να συνεργάζεται με το τηλεκατευθυνόμενο UAS VSR700.

Ελληνικές Belh@rra. Πολύ σκληρές για να πεθάνουν! Συνεχίζεται η γαλλική προσπάθεια;

Από πλευράς ηλεκτρονικών, φέρει το “θρυλικό” πλέον στη χώρα μας, SeaFire ενώ εξοπλίζεται και με ένα σύστημα ελέγχου πυρός STIR 1.2 EO Mk2 , δυο ηλεκτρο-οπτικά συστήματα Paseo XLR, ενώ στο μέλλονθα λάβουν παρεμβολείς καθώς και δυο εκτοξευτές αναλωσίμων εναντίον πυραύλων  NGDS καθώς και “δολώματα” για εισερχόμενες τορπίλες. Φυσικά φέρουν σόναρ τρόπιδας kingKlip Mk2 καθώς και ένα ρυμουλκούμενο σόναρ Captas-4. Προς στιγμή, τα γαλλικά πλοία θα έχουν μόνο αντίμετρα για εισερχόμενες τορπίλες τύπου Canto-V και δεν θα φέρουν ECM.

Το πλήρωμα του πλοίο θα είναι 111 στελέχη, ενώ σε αυτούς προστίθενται και άλλοι 14 που θα είναι το αεροπορικό απόσπασμα. Η αυτονομία του πλοίου είναι 5000 ναυτικά μίλια με ταχύτητα 15 κόμβων, ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τους 27 κόμβους. Τονίζουμε πως το πλοίο είναι ιδιαίτερα οικονομικό στη χρήση και τη συντήρηση, καθώς θα κινείται αποκλειστικά με κινητήρες diesel. Έτσι το Γαλλικό ΠΝ θα μπορεί να διατηρεί χαμηλά τα κόστη της χρήσης του πλοίου.

Γιατί ναυάγησαν οι Belh@rra; Ποιος θα έδινε 3 δις έτσι «εύκολα» σήμερα; Ποιες οι εναλλακτικές;

Η ερώτηση βέβαια είναι αν το πλοίο αυτό μπορεί να ενδιαφέρει το Πολεμικό μας Ναυτικό. Οι Γάλλοι προσφέρουν 4 πλοία στα 4 δις ευρώ με το φόρτο των πυραύλων. Αυτό έχει λογική, καθώς το αρχικό συμβόλαιο της Γαλλίας με τη Naval Group ήταν 5 πλοία για 3,8 δις ευρώ (χωρίς όπλα και κάποια συστήματα). Συνεπώς, τα οπλισμένα πλοία προσφέρονται, σε ικανοποιητική τιμή. Το ερώτημα είναι αν τα πλοία αυτά εξυπηρετούν τις ανάγκες του ΠΝ. Τονίζουμε ότι στα δυνατά του σημεία είναι το πολύ χαμηλό κόστος χρήσης, αλλά και ο προηγμένος ηλεκτρονικός του εξοπλισμός. Η μικρή του ταχύτητα δεν αποτελεί μειονέκτημα κατά τους Γάλλους, καθώς η αποφυγή των τορπιλών μπορεί να γίνεται με τα ειδικά αντίμετρα (τακτική που είναι αντίθετη με αυτή του ΠΝ αλλά και του USN).

Τα γαλλικά πλοία, χωρίς CIWS, και ECM, αλλά και μικρό φόρτο πυραύλων, φαίνεται πως προορίζονται για συγκρούσεις χαμηλής έντασης. Ξαναλέμε όμως, πως αν η Naval Group αποφασίσει να προσφέρει στην τιμή του 1 δις, την ενσωμάτωση πυραύλων CAMM/CAMM-ER και ενός STRALES, τότε η φρεγάτα FDI μάλλον αποκτά άλλη διάσταση για το ΠΝ, κι όχι μόνο. Πως άλλωστε να μην αποκτήσει, τη στιγμή που το πλοίο θα μπορούσε να φέρει 8 ASTER 30 και 32 CAMM ή 32 CAMM-ER. Ταυτόχρονα, το STRALES θα μπορούσε να είναι η εναλλακτική του CIWS αν και θα θέλαμε την υλοποίηση του αρχικού σχεδιασμού (όταν η φρεγάτα λεγόταν ακόμη FTI), με το Millenium. Τότε πλέον η Naval Group θα προσέφερε ένα πλοίο που δεν θα είχε κανένα πρόβλημα επιβίωσης σε Αιγαίο, Ανατολική Μεσόγειο ή άλλη θάλασσα του πλανήτη.

Κουλτούρα Οπαδισμού στα εξοπλιστικά και η Belhara

Έτσι όπως το βλέπουμε εμείς, το ΠΝ δεν έχει αποκλείσει τίποτα. Ακόμη και η έλλειψη χρηματοδότησης από πλευράς Naval Group μπορεί να ξεπεραστεί από κάποιο χαμηλότοκο δάνειο γαλλικών τραπεζών προς τη χώρα μας. Το βασικό πρόβλημα είναι το μεγάλο κόστος ενσωμάτωσης επιπλέον όπλων στην ελληνική έκδοση, που εκτόξευσε την τιμή για 2 Belh@rra Helleniques σε μη αποδεκτά ύψη. Αλλά μια “γαλλική” FDI, με 32 CAMM στη θέση των 8 από τους 16 ASTER, STRALES και ένα Millenium, δεν θα συγκινούσε μόνο το ΠΝ, αλλά και πολλά άλλα ναυτικά στον κόσμο. Αλλά και όσους φίλους μας δεν τους αρέσει το γαλλικό πλοίο.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

394 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
394 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBOx: Πύραυλοι Gabriel V για το ΠΝ σαν ένας ελληνικός “Atmaca”

To φινλανδικό ναυτικό ανακοίνωσε τον Αύγουστο ότι ο νέος του αντιπλοϊκός πύραυλος, ο Gabriel 5, έχει τεθεί σε επιχειρησιακή χρήση με την ονομασία PTO2020....

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Εξετάζουμε τα 3 υποψήφια EW για τα ελληνικά F-16V

29
Σε μια εποχή όπου οι αεροπορικές συγκρούσεις εξαρτώνται όλο και περισσότερο από την ικανότητα ηλεκτρονικού πολέμου, τα συστήματα EW αποτελούν κρίσιμο στοιχείο για τα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 10 Σεπτεμβρίου 1939: Βρετανοί εναντίον Βρετανών κάτω από...

0
Το βρετανικό υποβρύχιο HMS Triton τορπιλίζει κατά λάθος το -επίσης βρετανικό- υποβρύχιο HMS Oxley ανοιχτά των Νορβηγικών ακτών.Το επεισόδιο έλαβε χώρα λίγες μέρες μετά...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Το ΥΠΕΞ για την επίθεση στη Ντόχα

«Εκφράζουμε τη βαθιά μας ανησυχία για την επίθεση στη Ντόχα», αναφέρει το υπουργείο Εξωτερικών σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όπως τονίζει, «αποτελεί...

Κρίσεις στο ΚΥΣΕΑ, νέοι διοικητές σε ΑΣΔΕΝ και ΑΣΔΥΣ

Όπως ανακοινώθηκε, με απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας (ΚΥΣΕΑ) τοποθετήθηκαν:Ο Αντιστράτηγος Δημήτριος Βακεντής, ως Διοικητής ΑΣΔΕΝ (Ανώτατη Στρατιωτική Διοίκηση Εσωτερικού και Νήσων). ...

Η καινούργια «Πτήση» Nο 63, Σεπτέμβριος 2025 κυκλοφορεί

Το καινούργιο μας Τεύχος 63, Σεπτέμβριος 2025  με επίκαιρη και πλούσια ύλη είναι στα περίπτερα από το Σάββατο 06-09, αλλά υπάρχει ήδη ηλεκτρονικά  ΕΔΩ...