12.9 C
Athens
Παρασκευή, Ιανουάριος 10, 2025
ΝΕΑΑΜΥΝΑΠόσο θα κοστίσει στο Βέλγιο να αναβαθμίσει τις βάσεις του ώστε να...

Πόσο θα κοστίσει στο Βέλγιο να αναβαθμίσει τις βάσεις του ώστε να υποστηρίζουν το F-35;

- Advertisement -

H βελγική Αεροπορία προβλέπεται να επιχειρεί από το 2025 και εξής με το F-35. Η κυβέρνηση υπέγραψε τη σχετική σύμβαση αγοράς τον Οκτώβριο του περασμένου έτους και η χώρα θα καταβάλλει 3,8 δισεκατομμύρια ευρώ για 34 νέα μαχητικά αεροσκάφη που θα αντικαταστήσουν τα ξεπερασμένα πια F-16Α/Β της δεκαετίας του ’80.
Ωστόσο για την υποστήριξη των υπερσύγχρονων F-35, θα πρέπει να πραγματοποιηθούν σημαντικές τροποποιήσεις στις δυο κύριες αεροπορικές βάσεις στο Kleine-Brogel και τη Florennes. Έτσι, στις 28 Ιουνίου, ο βελγικός Στρατός (το Βέλγιο δεν διαθέτει πια Αεροπορία ως ανεξάρτητο κλάδο) ξεκίνησε δημόσιο διαγωνισμό για το «σχεδιασμό, κατασκευή και συντήρηση ενός συγκροτήματος υποδομών για την υποστήριξη του F-35».
Σύμφωνα με πηγές του βελγικού Στρατού, «Και οι δύο βάσεις χρονολογούνται από τη δεκαετία του ’60 και χρειάζονταν για μια ολική ανακαίνιση ούτως ή άλλως. Δεν υπήρχε λόγος να προσπαθήσουμε να συντηρήσουμε τα υπάρχοντα κτίρια πριν φτάσουν τα F-35».
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν τοπικά μέσα ενημέρωσηες στην καθεμία από αυτές τις βάσεις προβλέπεται να κατασκευαστούν τα εξής:
1) Κτίρια για την προετοιμασία και την απενημέρωση των αποστολών,
2) Κτίρα για την εγκατάσταση τεσσάρων μεγάλων εξομοιωτών κατάρτισης
3) Ένα νέο υπόστεγο συντήρησης που μπορεί να υποστηρίξει ταυτόχρονα έξι αεροσκάφη
4) Δέκαεξι προστατευμένα υπόστεγα
5) Μια ζώνη «Ταχείας Αντίδρασης» με χώρο για πιλότους και τεχνικούς που πρέπει να είναι σε κατάσταση αναμονής 24 ώρες την ημέρα.
Το συνολικό κόστος της αναβάθμισης των δύο συγκροτημάτων εκτιμάται στα 275 εκατομμύρια ευρώ. Αυτή η επένδυση είναι ξεχωριστή από την αγορά του F-35 από τους ίδιους τους Αμερικανούς. Τα χρήματα για αυτές τις εργασίες προβλέπονται ήδη στον μακροπρόθεσμο προϋπολογισμό του στρατού. Η πρόθεση είναι να αρχίσουν οι εργασίες στην Florennes την άνοιξη του 2022. Ένα χρόνο αργότερα θα έρθει κι η σειρά του Kleine-Brogel.
Επειδή πρόκειται για στρατιωτική εργολαβία, δεν μπορεί να πάρει μέρος στον διαγωνισμό οποιοσδήποτε εργολήπτης. Προκειμένου κάποια κατασκευαστική εταιρεία να μπορεί να υποβάλλει προσφορά, θα πρέπει να έχει πιστοποίηση ασφαλείας «εθνικού απορρήτου» κι όποιος θέλει να λάβει αυτή την πιστοποίηση θα πρέπει να έχει περάσει ελέγχους από τις βελγικές υπηρεσίες ασφαλείας.
Μεταξύ άλλων, ελέγχεται αν η διαχείριση πληροφοριών γίνεται κατά τρόπο εμπιστευτικό. Προφανώς τα σχέδια κατασκευής μιας αεροπορικής βάσης δεν θα ήθελε κανείς να πέσουν σε λάθος χέρια. Επιπλέον, για να μην αφεθεί τίποτα στην τύχη, οι ενδιαφερόμενοι εργολάβοι θα πρέπει να πιστοποιηθούν και από το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ.
Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι δημοσιοποιηθέντες όροι του διαγωνισμού, «Προκειμένου να μπορέσουμε να συντονίσουμε την ανταλλαγή δεδομένων με την Lockheed Martin, οι Αμερικανοί Διεθνείς Κανονισμοί Διάδοσης Όπλων έχουν αυτήν την προϋπόθεση.»
Οι αμερικανικές απαιτήσεις δεν είναι λιγότερο αυστηρές. Στις σελίδες του βέλγικου διαγωνισμού προστέθηκε ένα παράρτημα με τις αμερικανικές απαιτήσεις που φτάνει τις 174 σελίδες στο οποίο το Εθνικό Κέντρο Αντικατασκοπείας και Ασφάλειας εξηγεί από την κορυφή ως τα νύχια ποιες συνθήκες ασφαλείας πρέπει να πληρούν οι μελλοντικές εγκαταστάσεις F-35 στις δυο βελγικές βάσεις.
Από τον τρόπο με τον οποίο οι τοίχοι των κτιρίων θα ήταν καλύτερα να κατασκευαστούν μέχρι την τοποθέτηση του συστήματος εξαερισμού και των τηλεφωνικών γραμμών.
Σύμφωνα με βέλγικες πηγές, το Το F-35 αναμένεται να παραμείνει σε υπηρεσία για πάνω από 30 χρόνια στην διάρκεια των οποίων το συνολικό κόστος χρήσης εκτιμάται σε 12,5 δισ. Ευρώ.
Πρόκειται σαφώς για ένα τεράστιο ποσό που όμως περιλαμβάνει τη μισθοδοσία προσωπικού πιλότων και τεχνικών, την καθημερινή συντήρηση και το κόστος καυσίμων. Είναι δηλαδή έξοδα που δεν είναι πραγματικά «νέα» αλλά υφίστανται με τα F-16.
Μια σημαντική διαφορά όμως είναι ότι η συντήρηση του F-35 ανά ώρα πτήσης είναι 20% ακριβότερη από το F-16. Αυτό το πρόσθετο κόστος αντισταθμίζεται όμως από το γεγονός ότι το Βέλγιο θα κληθεί να πετάει πολύ λιγότερο με το F-35 αφού προβλέπεται ότι ο χρόνος που θα περνούν οι πιλότοι στους νέας τεχνολογίας εξομοιωτές θα υπερκαλύπτει την ανάγκη για συμπλήρωση ωρών στον αέρα.
(Εικόνα εξωφύλλου: Στατικό εκθεσιακό μοντέλο, Air Recognition)

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Στη… βασιλόπιτα του Τραμπ, η Τουρκία παίρνει την Συρία; Τι έλεγε η “ΠΤΗΣΗ” από πέρυσι

Ατελειώτος είναι ο σχολιασμός για τα όσα είπε χθες ο νέος Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ σε συνέντευξη Τύπου στην Φλόριντα. Μετά τις έμμεσες...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Το σχέδιο για να “επιστρέψει” η ναυτική ισορροπία μεταξύ Ελλάδας και...

19
Tου Βασίλη Νέδου, από την ΚαθημερινήΗ μετεωρική άνοδος της τουρκικής ναυτικής ισχύος αποτελεί ένα φαινόμενο που η Αθήνα παρακολουθεί να εξελίσσεται τις τελευταίες δύο δεκαετίες,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9 Ιανουαρίου 1941: Το “Τρίτων” τορπιλίζει ιταλικό υποβρύχιο

1
Το ελληνικό υποβρύχιο «Τρίτων» (Υ5) (κυβερνήτης o πλωτάρχης Διονύσιος Ζέπος) εκτοξεύει δύο τορπίλες από τους πρυμναίους τορπιλοσωλήνες του κατά «ακαθόριστου σκοτεινού όγκου» στη διάρκεια...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Το σχέδιο για να “επιστρέψει” η ναυτική ισορροπία μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας

Tου Βασίλη Νέδου, από την ΚαθημερινήΗ μετεωρική άνοδος της τουρκικής ναυτικής ισχύος αποτελεί ένα φαινόμενο που η Αθήνα παρακολουθεί να εξελίσσεται τις τελευταίες δύο δεκαετίες,...

H Σερβία ακυρώνει αγορές ρωσικών όπλων

Όπως δήλωσε σε συνέντευξη του, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου των Ενόπλων Δυνάμεων της Σερβίας, Στρατηγός Milan Mojsilovic, η χώρα του προχωρά σε ακύρωση...

To Ιράν έθεσε σε λειτουργία νέο ραντάρ έγκαιρης προειδοποίησης εμβελείας 800 χιλιομέτρων

Το σύστημα "Nazir", ένα ραντάρ έγκαιρης προειδοποίησης, έγχώριας τεχνογνωσίας, εγκατέστησε πρόσφατα το Ιράν, στα ορεινά της επαρχίας Γκιλάν (σε υψόμετρο άνω των 3.000 μέτρων),...