H βελγική Αεροπορία προβλέπεται να επιχειρεί από το 2025 και εξής με το F-35. Η κυβέρνηση υπέγραψε τη σχετική σύμβαση αγοράς τον Οκτώβριο του περασμένου έτους και η χώρα θα καταβάλλει 3,8 δισεκατομμύρια ευρώ για 34 νέα μαχητικά αεροσκάφη που θα αντικαταστήσουν τα ξεπερασμένα πια F-16Α/Β της δεκαετίας του ’80.
Ωστόσο για την υποστήριξη των υπερσύγχρονων F-35, θα πρέπει να πραγματοποιηθούν σημαντικές τροποποιήσεις στις δυο κύριες αεροπορικές βάσεις στο Kleine-Brogel και τη Florennes. Έτσι, στις 28 Ιουνίου, ο βελγικός Στρατός (το Βέλγιο δεν διαθέτει πια Αεροπορία ως ανεξάρτητο κλάδο) ξεκίνησε δημόσιο διαγωνισμό για το «σχεδιασμό, κατασκευή και συντήρηση ενός συγκροτήματος υποδομών για την υποστήριξη του F-35».
Σύμφωνα με πηγές του βελγικού Στρατού, «Και οι δύο βάσεις χρονολογούνται από τη δεκαετία του ’60 και χρειάζονταν για μια ολική ανακαίνιση ούτως ή άλλως. Δεν υπήρχε λόγος να προσπαθήσουμε να συντηρήσουμε τα υπάρχοντα κτίρια πριν φτάσουν τα F-35».
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν τοπικά μέσα ενημέρωσηες στην καθεμία από αυτές τις βάσεις προβλέπεται να κατασκευαστούν τα εξής:
1) Κτίρια για την προετοιμασία και την απενημέρωση των αποστολών,
2) Κτίρα για την εγκατάσταση τεσσάρων μεγάλων εξομοιωτών κατάρτισης
3) Ένα νέο υπόστεγο συντήρησης που μπορεί να υποστηρίξει ταυτόχρονα έξι αεροσκάφη
4) Δέκαεξι προστατευμένα υπόστεγα
5) Μια ζώνη «Ταχείας Αντίδρασης» με χώρο για πιλότους και τεχνικούς που πρέπει να είναι σε κατάσταση αναμονής 24 ώρες την ημέρα.
Το συνολικό κόστος της αναβάθμισης των δύο συγκροτημάτων εκτιμάται στα 275 εκατομμύρια ευρώ. Αυτή η επένδυση είναι ξεχωριστή από την αγορά του F-35 από τους ίδιους τους Αμερικανούς. Τα χρήματα για αυτές τις εργασίες προβλέπονται ήδη στον μακροπρόθεσμο προϋπολογισμό του στρατού. Η πρόθεση είναι να αρχίσουν οι εργασίες στην Florennes την άνοιξη του 2022. Ένα χρόνο αργότερα θα έρθει κι η σειρά του Kleine-Brogel.
Επειδή πρόκειται για στρατιωτική εργολαβία, δεν μπορεί να πάρει μέρος στον διαγωνισμό οποιοσδήποτε εργολήπτης. Προκειμένου κάποια κατασκευαστική εταιρεία να μπορεί να υποβάλλει προσφορά, θα πρέπει να έχει πιστοποίηση ασφαλείας «εθνικού απορρήτου» κι όποιος θέλει να λάβει αυτή την πιστοποίηση θα πρέπει να έχει περάσει ελέγχους από τις βελγικές υπηρεσίες ασφαλείας.
Μεταξύ άλλων, ελέγχεται αν η διαχείριση πληροφοριών γίνεται κατά τρόπο εμπιστευτικό. Προφανώς τα σχέδια κατασκευής μιας αεροπορικής βάσης δεν θα ήθελε κανείς να πέσουν σε λάθος χέρια. Επιπλέον, για να μην αφεθεί τίποτα στην τύχη, οι ενδιαφερόμενοι εργολάβοι θα πρέπει να πιστοποιηθούν και από το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ.
Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι δημοσιοποιηθέντες όροι του διαγωνισμού, «Προκειμένου να μπορέσουμε να συντονίσουμε την ανταλλαγή δεδομένων με την Lockheed Martin, οι Αμερικανοί Διεθνείς Κανονισμοί Διάδοσης Όπλων έχουν αυτήν την προϋπόθεση.»
Οι αμερικανικές απαιτήσεις δεν είναι λιγότερο αυστηρές. Στις σελίδες του βέλγικου διαγωνισμού προστέθηκε ένα παράρτημα με τις αμερικανικές απαιτήσεις που φτάνει τις 174 σελίδες στο οποίο το Εθνικό Κέντρο Αντικατασκοπείας και Ασφάλειας εξηγεί από την κορυφή ως τα νύχια ποιες συνθήκες ασφαλείας πρέπει να πληρούν οι μελλοντικές εγκαταστάσεις F-35 στις δυο βελγικές βάσεις.
Από τον τρόπο με τον οποίο οι τοίχοι των κτιρίων θα ήταν καλύτερα να κατασκευαστούν μέχρι την τοποθέτηση του συστήματος εξαερισμού και των τηλεφωνικών γραμμών.
Σύμφωνα με βέλγικες πηγές, το Το F-35 αναμένεται να παραμείνει σε υπηρεσία για πάνω από 30 χρόνια στην διάρκεια των οποίων το συνολικό κόστος χρήσης εκτιμάται σε 12,5 δισ. Ευρώ.
Πρόκειται σαφώς για ένα τεράστιο ποσό που όμως περιλαμβάνει τη μισθοδοσία προσωπικού πιλότων και τεχνικών, την καθημερινή συντήρηση και το κόστος καυσίμων. Είναι δηλαδή έξοδα που δεν είναι πραγματικά «νέα» αλλά υφίστανται με τα F-16.
Μια σημαντική διαφορά όμως είναι ότι η συντήρηση του F-35 ανά ώρα πτήσης είναι 20% ακριβότερη από το F-16. Αυτό το πρόσθετο κόστος αντισταθμίζεται όμως από το γεγονός ότι το Βέλγιο θα κληθεί να πετάει πολύ λιγότερο με το F-35 αφού προβλέπεται ότι ο χρόνος που θα περνούν οι πιλότοι στους νέας τεχνολογίας εξομοιωτές θα υπερκαλύπτει την ανάγκη για συμπλήρωση ωρών στον αέρα.
(Εικόνα εξωφύλλου: Στατικό εκθεσιακό μοντέλο, Air Recognition)
Πόσο θα κοστίσει στο Βέλγιο να αναβαθμίσει τις βάσεις του ώστε να υποστηρίζουν το F-35;
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
Το σχέδιο για να “επιστρέψει” η ναυτική ισορροπία μεταξύ Ελλάδας και...
Tου Βασίλη Νέδου, από την ΚαθημερινήΗ μετεωρική άνοδος της τουρκικής ναυτικής ισχύος αποτελεί ένα φαινόμενο που η Αθήνα παρακολουθεί να εξελίσσεται τις τελευταίες δύο δεκαετίες,...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9 Ιανουαρίου 1941: Το “Τρίτων” τορπιλίζει ιταλικό υποβρύχιο
Το ελληνικό υποβρύχιο «Τρίτων» (Υ5) (κυβερνήτης o πλωτάρχης Διονύσιος Ζέπος) εκτοξεύει δύο τορπίλες από τους πρυμναίους τορπιλοσωλήνες του κατά «ακαθόριστου σκοτεινού όγκου» στη διάρκεια...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...