Στα όρια του προβληματικού είναι όσα αναφέρει ρεπορτάζ του Marinesschepen.nl σχετικά με τη βελγική φρεγάτα BNS Louise Marie, κλάσης Μ. Η οποία προετοιμαζόταν για αποστολή στην Ερυθρά Θάλασσα ώστε να μετέχει στην επιχείρηση Aspides, όπως είχε ανακοινωθεί από τον Ιανουάριο.
Aλλά σε άσκηση κατά μη επανδρωμένου, πύραυλος Sea Sparrow απέτυχε να εκτοξευτεί και παρέμεινε εντός του κελιού εξαπόλυσης. Μάλιστα στην ίδια άσκηση διαπιστώθηκε πως τα “άλλα μέσα άμυνας” του σκάφους δεν θα κατάφερναν αναχαίτιση. Το σκηνικό έγινε κιόλας παρουσία του Ναυάρχου Michel Hofman, του επικεφαλής των Βελγικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Έτσι με αυτά τα ζητήματα, η συμμετοχή της φρεγάτας στην Aspides, όπως και στην επιχειρήση “Αγήνωρ” για την ασφάλεια της ναυσιπλοϊίας στα στενά του Ορμούζ, αναβλήθηκε επ’ αόριστον και το πλοίο παραμένει σε περιπολία στη Μεσόγειο, όπου θα συνεχίσει το πλήρωμα την εκπαίδευση και θα μελετηθούν οι τεχνικές αστοχίες.
Η BNS Louise Marie είναι μια από τις δύο φρεγάτες που διαθέτει σήμερα το Βελγικό Ναυτικό, κλάσης Μ ή Karel Doorman, όπως λέγονται. Ο οπλισμός της αποτελείται από κύριο πυροβόλο Oto Melara 76 χιλιοστών, ένα σύστημα εγγύς άμυνας Goalkeeper με πυροβόλο 30 χιλιοστών, 16 πυραύλους Sea Sparrow σε κελιά κάθετης εκτόξευσης Mk48 στο πλάι του υποστέγου ελικοπτέρου, 8 αντιπλοϊκούς πυραύλους Harpoon, ενώ διαθέτει πολυβόλα (ανάμεσα τους και M134 Minigun) για την αντιμετώπιση drone, και είχε προστεθεί και ατομικός οπλισμός για το πλήρωμα ώστε να βοηθήσει σε σχετική αναχαίτιση. Η φρεγάτα είναι καθέλκυσης του 1989 και αρχικά υπηρέτησε στο Ολλανδικό Ναυτικό ως HNLMS Willem van der Zaan, μέχρι να πωληθεί στο Βέλγιο, το 2008.
Από την κλάση συνολικά 8 σκαφών παραμένουν ενεργά σήμερα τα περισσότερα: τα δύο βελγικά (Louise Marie και Leopold I), ένα ολλανδικό, το HNLMS Van Amstel (πρόσφατα μπήκε σε εφεδρεία το Van Speijk), δύο που πωλήθηκαν στη Χιλή (τα πρώην Tjerk Hiddes και Abraham van der Hulst, που έχουν μετονομαστεί σε Almirante Riveros και Almirante Blanco Encalada) και δύο της Πορτογαλίας (που επίσης τα αγόρασε από την Ολλανδία και τα αξιοποιεί ως NRP Bartolomeu Dias και NRP Dom Francisco de Almeida).
Τα 2 σκάφη της Ολλανδίας είχαν συζητηθεί για παραχώρηση στην Ελλάδα, ως “ενδιάμεση λύση”, αν διαλέγαμε για προμήθεια το ολλανδικό σχέδιο φρεγάτας Sigma 11515 του ναυπηγείου της Damen.