5.6 C
Athens
Κυριακή, 9 Φεβρουαρίου, 2025
ΝΕΑΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙBehind schedule: Η φράση εφιάλτης των αμερικανικών ναυπηγείων

Behind schedule: Η φράση εφιάλτης των αμερικανικών ναυπηγείων

- Advertisement -

Από τότε που ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ διακήρυξε ότι εθνική πολιτική της χώρας όσον αφορά το ναυτικό είναι η επίτευξη οροφής συνολικά 355 πλοίων κι υποβρυχίων, όλοι οι σχεδιασμοί για τη ναυπήγηση νέων πλοίων και αναβαθμίσεις παλαιοτέρων, περιστρέφονται πλέον γύρω από την πολιτική αυτή.
Το θέμα είναι πως σ’ αυτές τις περιπτώσεις, η θεωρία είναι ένα πράγμα κι η πράξη ένα άλλο, συνήθως εντελώς διαφορετικό. Στα πλαίσια υλοποίησης αυτής της πολιτικής προβλέπεται η επιτάχυνση της ναυπήγησης νέων μονάδων, η επιμήκυνση της επιχειρησιακής ζωής παλαιότερων αλλά κι η προμήθεια νέων μικρότερου εκτοπίσματος μονάδων.
Όμως ακόμα και με τα πιο αισιόδοξα και βέλτιστα σενάρια, η επίτευξη του στόχου αυτού δεν τοποθετείται νωρίτερα από το 2040. Πόσο δε μάλλον όταν τα σενάρια δεν είναι βέλτιστα και παρουσιάζονται προβλήματα και καθυστερήσεις.
Τα ναυπηγεία Bath Iron Works (θυγατρική της General Dynamics) είχαν κάνει αλλαγές στις εγκαταστάσεις τους προκειμένου να δρομολογήσουν τη ναυπήγηση των μεγαλύτερων και εντελώς διαφορετικών αντιτορπιλικών φουτουριστικής σχεδίασης κλάσης Zumwalt, που όμως αντί για 32 σκάφη τελικά θα αποδώσει μόλις 3, λόγω τεράστιων υπερβάσεων στο κόστος ναυπήγησης.

Η επαναφορά του ναυπηγείου στην προηγούμενη μορφή του κι η επαναπρόσληψη του κατάλληλου προσωπικού αποδείχθηκε διαδικασία ιδιαίτερα χρονοβόρα και προβληματική, με αποτέλεσμα σημαντικές καθυστερήσεις.
Πριν λίγες μέρες, το αμερικανικό Ναυτικό διεξήγαγε την τελετή κοπής ατσαλιού για την καρίνα του μελλοντικού αντιτορπιλικού USS Daniel K. Inouye στα εν λόγω ναυπηγεία. Το Inouye όμως είναι αυτό που λέμε «behind schedule» δηλαδή εκτός χρονοδιαγράμματος.
Αρχικά ήταν προγραμματισμένο να παραδοθεί στο Ναυτικό τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με το ναυτικό προϋπολογισμό του 2015. Αλλά από τότε η ναυπήγηση του έχει ξεμείνει 18 μήνες πίσω.
Όμως και τα ανταγωνιστικά ναυπηγεία Ingalls Shipbuilding στην Πασκαγούλα του Μισισιπή, δεν είναι σε καλύτερη μοίρα, αν κι η αντίστοιχη δικιά τους τρέχουσα ναυπήγηση είναι λιγότερους μήνες πίσω, μόνο 9.
Το αμερικανικό Ναυτικό υπέγραψε για δύο πλοία τον Ιούνιο του 2013 ως μέρος της επανεκκίνησης του προγράμματος ναυπήγησης αντιτορπιλικών κλάσης Arleigh Burke που έγινε το 2011 με τη ναυπήγηση του USS John Finn (DDG-113).
Εξ αυτών των δυο, το μελλοντικό USS Paul Ignatius (DDG-117) ανατέθηκε στα ναυπηγεία Ingalls ενώ το μελλοντκό USS Inouye (DDG-118) στα ναυπηγεία Bath Iron Works.
Τα ναυπηγεία Ingalls έχουν προγραμματίσει να παραδώσουν τον Ignatius φέτος τον Οκτώβριο, περίπου εννέα μήνες αργότερα από ό, τι είχε αρχικά προγραμματιστεί. Όμως με το Inouye η κατάσταση είναι χειρότερη αφού δεν πρόκειται να παραδοθεί μέχρι τον Απρίλιο του 2020, 18 μήνες αργότερα από την αρχική προγραμματισμένη παράδοσή του.
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, τo αμερικανικό Ναυτικό είχε πρόσφατα και δυο απώλειες αντιτορπιλικών Burke από ναυτικά ατυχήματα (συγκρούσεις), τα οποία και θα στερηθεί για μεγάλο διάστημα μέχρι να επισκευαστούν. Συγκεκριμένα, τα USS John S. McCain και USS Fitzgerald το 2017 συγκρούστηκαν με εμπορικά πλοία και υπέστησαν σημαντικές ζημιές, μειώνοντας ακόμα περισσότερο τον αριθμό των διαθέσιμων μάχιμων πλοίων.
Το Ναυτικό έχει ξεκινήσει διαδικασίες προμήθειας μίας νέας κλάσης φρεγάτας, έστω και σε συνεργασία με κάποιο ευρωπαϊκό ναυπηγείο στη βάση της λογικής ότι η Ευρώπη διαθέτει έτοιμα και δοκιμασμένα σχέδια, με την ελπίδα ότι το εν λόγω ναυπηγικό πρόγραμμα θα αποδώσει μεγάλο αριθμό σκαφών σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Τα πλοία του προγράμματος LCS (κλάσεις Indepedence και Freedom) δεν φαίνεται ότι απέδωσαν τα αναμενόμενα. Αν και θα ναυπηγηθούν περί τα 30 σκάφη κι από τις δυο κλάσεις, φαίνεται ότι δεν ανταποκρίνονται πλέον στις ανάγκες του αμερικανικού Ναυτικού, καθώς δεν μπορούν να αντιπαρατεθούν με αντιπάλα πλοια ανώτερης ισχύος πυρός.
Όσον αφορά τα υποβρύχια, γίνεται προσπάθεια επιτάχυνσης της ναυπήγησης των υποβρυχίων της νέας κλάσης Virginia αλλά κι η επιμήκυνση της ζωής με αναγόμωση με νέο πυρηνικό καύσιμο των πυρηνικών τους αντιδραστήρων τουλάχιστον κάποιων από τα υποβρύχια της προηγούμενης κλάσης Los Angeles.

Την ίδια στιγμή, η Κίνα φαίνεται ότι έχει βαλθεί να σπάσει κάθε ναυπηγικό ρεκόρ, καθώς έχει φτάσει στο σημείο το Ναυτικό της να παραλαμβάνει μία νέα κορβέτα Type 056 κάθε μήνα (!!!) ενώ μέσα σε 2,5 χρόνια (μεταξύ 2012 και 2014) ξεκίνησε ναυπήγηση και παρέλαβε 6 αντιτορπιλικά αεράμυνας περιοχής Type 052C & D!

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

4 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
4 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ίλον Μασκ: Τώρα και “Στρατάρχης” της αμερικανικής άμυνας

Έχοντας το "ελεύθερο" από τον Πρόεδρο Τραμπ (μέχρι αποδείξεως του εναντίου βέβαια), ο Ιλον Μασκ τώρα ετοιμάζεται να επέμβει και στην αμερικανική άμυνα και...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Howard Bromberg της Lockheed Martin, τι κερδίζει η Ελλάδα από...

3
Οι πολλαπλοί εκτοξευτές ρουκετών MLRS αποτελούν έναν από τους σημαντικούς πολλαπλασιαστές ισχύος του Ελληνικού Στρατού. Για να παραμείνουν όμως σε υπηρεσία με αξιώσεις, χρειάζεται...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Ιανουαρίου/8 Φεβρουαρίου 1827: Μάχη του Καματερού,...

0
Με την πολιορκία της Ακρόπολης να συνεχίζεται από τις αρχές Αυγούστου του 1826, η κατάσταση των έγκλειστων Ελλήνων είχε καταστεί απελπιστική. Τα πυρομαχικά και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Howard Bromberg της Lockheed Martin, τι κερδίζει η Ελλάδα από τον εκσυγχρονισμό των MLRS

Οι πολλαπλοί εκτοξευτές ρουκετών MLRS αποτελούν έναν από τους σημαντικούς πολλαπλασιαστές ισχύος του Ελληνικού Στρατού. Για να παραμείνουν όμως σε υπηρεσία με αξιώσεις, χρειάζεται...

Η καινούργια «Πτήση» Nο 56, Φεβρουάριος 2025 κυκλοφορεί!

Το καινούργιο μας Τεύχος 56, Φεβρουάριος 2025 είναι στα περίπτερα με πλούσια, επίκαιρη και ενδιαφέρουσα ύλη, αλλά υπάρχει ήδη ηλεκτρονικά  ΕΔΩ σε ειδική τιμή....

ΗΠΑ: προς έγκριση «πακέτων» πυρομαχικών αεροσκαφών και πυραύλων Hellfire, αξίας $7,42 δις, για το Ισραήλ

Υλοποιώντας τις ανακοινώσεις της πριν από δέκα περίπου ημέρες (αλλά και τις προεκλογικές δεσμεύσεις του νέου Αμερικανού προέδρου), η κυβέρνηση Τραμπ προώθησε χθες στο...