8.5 C
Athens
Τετάρτη, 5 Φεβρουαρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗBARAK MX, η Ισραηλινή πρόταση για εξελιγμένη δικτυωμένη αεράμυνα

BARAK MX, η Ισραηλινή πρόταση για εξελιγμένη δικτυωμένη αεράμυνα

- Advertisement -

Αυξημένο είναι πλέον το ενδιαφέρον και στην Ελλάδα για νέα αντιαεροπορικά συστήματα, ειδικά μετά την είδηση ότι η χώρα μας θα ενταχθεί και στην πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία European Sky Shield Initiative (ESSI), που προβλέπει τη συντονισμένη προμήθεια από πολλές χώρες, τέτοιων οπλικών συστημάτων.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η Ελλάδα μπαίνει στην πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία αεράμυνας “European Sky Shield Initiative”

Εδώ η ισραηλινή τεχνογνωσία έχει να προτείνει διάφορες επιλύσεις όπως το σύστημα BARAK MX της IAI, που έχει αναπτυχθεί ώστε να ανταποκρίνεται στις αυστηρές τοπικές απαιτήσεις και αποτελεί σήμερα βασικό στοιχείο της αεράμυνας του Ισραήλ.  Το σύστημα είναι πλήρως δικτυοκεντρικό και βασίζεται σε ανοιχτή αρχιτεκτονική με σπονδυλωτή σχεδίαση, ώστε να ενσωματώνει ποικιλία αισθητήρων, τη διαχείριση μάχης και τους πυραύλους σε ένα ενιαίο «πακέτο». Φροντίδα έχει δοθεί και στην ασφάλεια λειτουργίας σε περιβάλλον παρεμβολών και κυβερνοπολέμου, ώστε να συνεχίζεται η δράση του ακόμη και με τις πιο σύγχρονες σχετικές απειλές.

Η διασύνδεση πολλών πυροβολαρχιών του BARAK MX σε ένα ενοποιημένο πεδίο δράσης επιτρέπει την επέκταση των περιοχών κάλυψης, με κάθε εκτοξευτή να μπορεί να αξιοποιεί τα δεδομένα από άλλες πυροβολαρχίες και αισθητήρες, πέρα από την εμβέλεια των δικών του αντίστοιχων συστημάτων. Ακόμη μπορεί να συνεργαστούν και άλλες μονάδες αεράμυνας, από πλατφόρμες σε ξηρά και θάλασσα ώστε να δημιουργηθεί ένα κοινό πολυεπίπεδο δίκτυο άμυνας. Έτσι ενισχύονται και οι άλλες πλατφόρμες, ώστε να επιτύχουν την άρνηση περιοχής και την αντιμετώπιση πυραυλικών επιθέσεων.

Τα βλήματα τώρα που χρησιμοποιεί το BARAK MX δεν είναι (όπως συνηθίζεται σε άλλες προτάσεις) αέρος-αέρος που προσαρμόστηκαν για χερσαία εκτόξευση, αλλά σχεδιάστηκαν εξαρχής ως εδάφους-αέρος. Οπότε δεν έχουν και ανάλογους περιορισμούς μεγέθους και βάρους που έχουν προέλθει από την αρχική χρήση σε αεροσκάφη, περιορισμοί που επεκτείνονται και στο μέγεθος της πολεμικής κεφαλής, στον φάκελο αναχαίτισης και στην τελική προσέγγιση. Στην λογική του BARAK MX προτείνονται διάφορα βλήματα, με εμβέλειες από 35 έως 150 χιλιόμετρα (BARAK-MRAD έως 35 χλμ., BARAK-LRAD έως 70 και BARAK-ER έως 150 χλμ.), με σχεδίαση που επιτρέπει υψηλές ταχύτητες και ευελιξία για μεγιστοποίηση της no escape zone (ζώνη μη διαφυγής) και της πιθανότητας πλήγματος. Το ύψος αναχαίτισης ανάλογα το βλήμα, φθάνει έως τα 30 χιλιόμετρα.

Η Iνδική Aεροπορία παρέλαβε το αντιαεροπορικό σύστημα Barak 8, με ισραηλινή τεχνογνωσία

Όλα τα βλήματα μπορεί να εξαπολυθούν από τον ίδιο οκταπλό εκτοξευτή, οπότε μπορεί να γίνει επιλογή του καταλληλότερου, από τον εκτοξευτή που βρίσκεται στην πιο ευνοϊκή θέση βολής, για να επιτυγχάνεται και η απαραίτητη «οικονομία» μάχης. Από τα βλήματα, το μεγάλης εμβελείας BARAK-ER είναι και το μόνο που διαθέτει booster πυραυλοκινητήρα.

Οι εκτοξευτές είναι σχεδιασμένοι για αυτόνομη λειτουργία, ώστε να προσφέρουν και σημαντικά αυξημένη προστασία σε σχέση με παλαιότερα συστήματα, τόσο κατά αεροσκαφών, ελικοπτέρων, UAV, πυραύλων cruise κ.α. όσο και κατά τακτικών βαλλιστικών βλημάτων. Η εξελιγμένη επικοινωνία τους επιτρέπει και την εμπλοκή στόχων χωρίς να εξαρτώνται από το δικό τους ραντάρ, καθώς δέχονται δεδομένα από απομακρυσμένους αισθητήρες. Αντίστοιχες δυνατότητες προβλεπονται και σε χρήση από πολεμικά πλοία.

Τα βλήματα διαθέτουν εξελιγμένους ενεργητικούς αισθητήρες ραδιοσυχνοτήτων για εντοπισμό στόχου σε κάθε καιρική συνθήκη και επίπεδο ορατότητας, με τη σχετική τεχνολογία να αποτελεί και βασική τεχνογνωσία της IAI που είναι και ο εθνικός προμηθευτής της στο Ισραήλ.

Ακόμη, η δικτύωση των βλημάτων επιτρέπει την έναρξη της αναχαίτισης του στόχου πριν καν η εκάστοτε πυροβολαρχία τον «δει» (λειτουργία Launch on Remote). Έτσι βελτιώνεται συνολικά η απόδοση του συστήματος αεράμυνας με κάθε βλήμα να κατευθύνεται σε συγκεκριμένο στόχο καθόλη την πορεία του.

 

Έτσι η χρήση του BARAK MX συγκρινόμενη με παλαιότερα συστήματα αεράμυνας προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία στην ανάπτυξη, μεγαλύτερη επιφάνεια κάλυψης και οικονομία χρήσης. Ενώ ως σύστημα ανοιχτής αρχιτεκτονικής με υψηλή συμβατότητα, εντάσσεται εύκολα σε υπάρχοντα δίκτυα αεράμυνας, αισθητήρων και datalinks, συμπεριλαμβανομένων των γνωστών νατοϊκών πρωτοκόλλων. Η IAI πέρα από το BARAK MX παράγει και άλλες λύσεις αεράμυνας, από το σύστημα Arrow για αντιβαλλιστική προστασία σε πολύ μεγάλο υψόμετρο, έως το μικρής εμβελείας Sky Capture, ενώ η ίδια αναπτύσσει και παράγει όλα τα βασικά υποσυστήματα τους, από ραντάρ, βλήματα, εκτοξευτές, έως λογισμικό διαχείρισης, data links και διεύθυνση πυρός.

Μήπως να αφήσουμε τις φρεγάτες και να δούμε τις Sa’ar 6 με Α/Α βλήματα Barak MX και αεράμυνα μέχρι 70 χλμ; (Βίντεο)

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

7 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
7 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΠΤΗΣΗ Podcasts: Αντιναύαρχος ε.α. Δημήτριος Καβουλάκος, Μέρος 2ο, οι φρεγάτες MEKO παραμένουν απαραίτητες

Σο δεύτερο μέρος της ανάλυσης των μεγάλων ανοιχτών θεμάτων του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, ο συντάκτης της ''ΠΤΗΣΗΣ'' Γιάννης Ρέκκας, συζητά με τον Αντιναύαρχο...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

358 Μοίρα Έρευνας-Διάσωσης: Η άγνωστη αποστολή SAR στα Ίμια

9
Του Θεμιστοκλή Βρανά. Πρώτη δημοσίευση, "ΠΤΗΣΗ", Νο 45, Ιανουάριος 2024Για το τι έλαβε χώρα στα Ίμια στο τέλος Ιανουαρίου 1996 έχουν γραφεί πολλά και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 5 Φεβρουαρίου 1958: “Broken Arrow” στις ΗΠΑ, μια...

1
Μετά από εναέρια σύγκρουση ενός στρατηγικού βομβαρδιστικού Β-47 κι ενός μαχητικού F-86, μια πυρηνική βόμβα χάνεται στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ.Το περιστατικό συνέβη στις...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η Χαμάς κατηγορεί τον Τραμπ ότι “ρίχνει λάδι στη φωτιά”

Η Χαμάς κατηγόρησε σήμερα τον πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ότι "ρίχνει λάδι στη φωτιά" με την πρότασή του για ανάληψη του ελέγχου της...

ΕΞΕΛΙΞΗ: Ο πρώτος πιστοποιημένος ηλεκτρικός κινητήρας αεροσκάφους είναι γαλλικός

Η γαλλική Safran Electrical & Power πέτυχε ένα σημαντικό ορόσημο στην παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία, με την πρώτη πιστοποίηση από τον Οργανισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης...

ΗΠΑ: Καταρτίζει σχέδια αποχώρησης του συνόλου των αμερικανικών δυνάμεων από την Συρία

Το υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ καταρτίζει σχέδια αποχώρησης του συνόλου των αμερικανικών δυνάμεων από την Συρία, σύμφωνα με το NBC.Οι πρόσφατες τοποθετήσεις του Ντόναλντ...