24.9 C
Athens
Παρασκευή, 15 Αυγούστου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΕΞΕΛΙΞΗ: Επιθετική διεκδίκηση της Babcock του εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ

ΕΞΕΛΙΞΗ: Επιθετική διεκδίκηση της Babcock του εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ

- Advertisement -

Ενεργή παραμένει η βρετανική Babcock στο θέμα του εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ. Αν και όπως γράψαμε, οι πληροφορίες δείχνουν ανάδειξη της ιταλικής πρότασης ως επικρατέστερης για τις κορβέτες, οι Βρετανοί δεν εγκαταλείπουν, όπως για παράδειγμα μάλλον έχουν κάνει οι Ολλανδοί και οι Αμερικανοί, αλλά συνεχίζουν τις προσπάθειες για εξασφάλιση συμβολαίου από το Πολεμικό Ναυτικό, έστω και για τον εκσυγχρονισμό των παλαιότερων φρεγατών.

Η Babcock επιμένει στην ολοκληρωμένη πρόταση της για AH140 και αναβάθμιση MEKO

Κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον, θα γράψουμε τους λόγους για τους οποίους θεωρούμε πως η Arrowhead 140HHN είναι η καλύτερη επιλογή για το ΠΝ (αν και δεν θέλει και μεγάλη προσπάθεια για να το εξηγήσουμε). Όταν το πρόγραμμα κορβετών/φρεγατών ήταν “συνδεδεμένο” με τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, η Babcock είχε σαφές πλεονέκτημα, καθώς οι 4 προτεινόμενες ΑΗ140ΗΝ και οι προς εκσυγχρονισμό ΜΕΚΟ200ΗΝ, θα είχαν κοινή διαμόρφωση σε ένα πολύ μεγάλο εύρος υποσυστημάτων.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η Babcock προσφέρει στο ΠΝ την φρεγάτα ΑΗ140ΗΝ με CAMM-ER, κάτω από 550 εκ. ευρώ το πλοίο!

Όμως η αποσύνδεση του εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ από την προμήθεια νέων πλοίων, ωφελεί τη γαλλική και την ιταλική πρόταση, και αποδυναμώνει την ολλανδική και βρετανική. Οι ούτως ή άλλως “χολωμένοι” Ολλανδοί, έδειχναν, και δείχνουν, περιορισμένο ενδιαφέρον, και η εξέλιξη της αποσύνδεσης ήταν για αυτούς προφανώς μια ακόμη ένδειξη πως το ΠΝ έχει προτίμηση σε άλλες προτάσεις. Έτσι, η υποχώρησή τους είναι ίσως ένα μήνυμα “message received, and… bye-bye”.

Πως προτείνει την “ελληνική” φρεγάτα ΑΗ140 η Babcock

H Babcock όμως, δεν το βάζει κάτω. Παρά τις όποιες διαρροές πως η γερμανική πρόταση εκσυγχρονισμού είναι η φθηνότερη, εξακολουθεί να θεωρεί πως το ΠΝ δεν έκανε σωστή σύγκριση της δικής της πρότασης με αυτή των Γερμανών της TKMS. Οι πληροφορίες μας αναφέρουν πως αν και το αρχικό σχέδιο της Babcock, για την πλήρη λίστα των εργασιών, έφτανε πράγματι τα 800 εκατ. ευρώ, η άποψη της εταιρείας είναι πως μπορεί να γίνει η ίδια δουλειά με περίπου 650 εκατ., όπου αντί για αντικατάσταση κάποιων συστημάτων, τα παλιά θα ανακατασκευαστούν.

Έτσι, οι πληροφορίες μας αναφέρουν πως οι Βρετανοί, σκοπεύουν να επανέλθουν μια εξαιρετικά ανταγωνιστική πρόταση. Βασίζονται σε αυτή και θεωρούν πως θα νικήσουν τους Γερμανούς, παρά το ότι η TKMS έχει πλασαριστεί σαν ΟΕΜ (Original Equipment Manufacturer, δηλαδή ο αρχικός κατασκευαστής των ΜΕΚΟ). H TKMS δεν έχει δυστυχώς συντηρήσει ή κάνει οτιδήποτε πάνω στα πλοία μετά την κατασκευή και της “Σαλαμίς”, ενώ δεν έχει κερδίσει κάποιο συμβόλαιο αναβάθμισης.

Η Babcock άρχισε την κατασκευή της πρώτης βρετανικής φρεγάτας Type 31

Από την άλλη ο βρετανικός όμιλος έχει εμπειρία από τον εκσυγχρονισμό των MEKO200 ANZAC του Αυστραλιανού Ναυτικού, αλλά και των Type 23 του Βρετανικού Ναυτικού, οπότε ξέρει και ειδικά την πλατφόρμα ΜΕΚΟ. Ενώ μάλλον μπορεί να κατεβάσει ακόμη περισσότερο την τιμή (κάτω από τα 650 εκατ.) διατηρώντας ένα αξιοπρεπές επίπεδο αναβάθμισης, καθώς η αρχική παρουσίαση που είχε κάνει ανταποκρινόταν στον αναλυτικό request που είχε λάβει και όχι στην υποδεέστερη διαμόρφωση που τελικά θα απαιτηθεί. Και θα προτείνει κάτι, ανταγωνιστικό της γερμανικής προσφοράς, και με πολλές διαμορφώσεις κόστους-οφέλους. Οπότε το ΠΝ θα μπορούσε να κάτσει και να διαπραγματευτεί, φέρνοντας το κόστος εκεί που θέλει.

EKTAKTO: ‘Eχουμε Νικητή για τα πλοία του ΠΝ; Ήρθε η Babcock με “δυνατή” πρόταση, 4 ΑΗ-140ΗΝ/Type 31 και εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ200ΗΝ

Βέβαια το ΠΝ έχει αρχίσει συνομιλίες με την TKMS, η οποία θα παίξει το ρόλο του integrator συστημάτων της THALES για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ. Το θέμα είναι πως αν και η TKMS είναι μια πολύ ισχυρή εταιρία, εντούτοις ασχολήθηκε πριν πολύ λίγο καιρό με…

Η συνέχεια στο Naval Defence

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

102 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
102 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Μετά τα MLRS και τα PULS, στο παιχνίδι των ρουκετοβόλων και τα γερμανικά GMARS

Η απόφαση του Ελληνικού Στρατού (ΕΣ) για την αναβάθμιση ή αντικατάσταση ή συμπλήρωση (!) των υπαρχόντων ρουκετοβόλων M270A0 MLRS, τείνει να μετεξελιχθεί σε μια...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Σκέψεις για απόκτηση της 4ης FDI με δάνειο από το μηχανισμό...

8
Του Βασίλη Νέδου, από την ΚαθημερινήΤο ενδεχόμενο της συμπερίληψης της προμήθειας της τέταρτης φρεγάτας τύπου FDI στα δάνεια που προβλέπει η Ε.Ε. μέσω του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Αυγούστου 1996: Η δολοφονία του Σολομώντα Σολωμού,...

22
Σκοτώνεται από όργανα του τουρκικού κράτους ο Σολομών Σολωμού κατά την διάρκεια διαδήλωσης στην «πράσινη γραμμή» στην Κύπρο.Γεννημένος το 1970, ο Σολωμόντας συμμετέχοντας στις...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η καινούργια «Πτήση» Nο 62, Αύγουστος 2025 κυκλοφορεί

Το καινούργιο μας Τεύχος 62, Αύγουστος 2025  με επίκαιρη και ενδιαφέρουσα ύλη  είναι στα περίπτερα, αλλά υπάρχει ήδη ηλεκτρονικά  ΕΔΩ σε ειδική τιμή.  Επειδή τα...

Σκέψεις για απόκτηση της 4ης FDI με δάνειο από το μηχανισμό SAFE

Του Βασίλη Νέδου, από την ΚαθημερινήΤο ενδεχόμενο της συμπερίληψης της προμήθειας της τέταρτης φρεγάτας τύπου FDI στα δάνεια που προβλέπει η Ε.Ε. μέσω του...

Κεφαλογιάννης για τον Πελετίδη: Κατώτερος των περιστάσεων, δεν θα επιτρέψουμε άλλο Μάτι

Επίθεση εναντίον του δημάρχου Πατρέων Κώστα Πελετίδη εξαπέλυσε ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Γιάννης Κεφαλογιάννης, με αφορμή τις πυρκαγιές στην Αχαΐα, σε...