Ενεργή παραμένει η βρετανική Babcock στο θέμα του εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ. Αν και όπως γράψαμε, οι πληροφορίες δείχνουν ανάδειξη της ιταλικής πρότασης ως επικρατέστερης για τις κορβέτες, οι Βρετανοί δεν εγκαταλείπουν, όπως για παράδειγμα μάλλον έχουν κάνει οι Ολλανδοί και οι Αμερικανοί, αλλά συνεχίζουν τις προσπάθειες για εξασφάλιση συμβολαίου από το Πολεμικό Ναυτικό, έστω και για τον εκσυγχρονισμό των παλαιότερων φρεγατών.
Η Babcock επιμένει στην ολοκληρωμένη πρόταση της για AH140 και αναβάθμιση MEKO
Κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον, θα γράψουμε τους λόγους για τους οποίους θεωρούμε πως η Arrowhead 140HHN είναι η καλύτερη επιλογή για το ΠΝ (αν και δεν θέλει και μεγάλη προσπάθεια για να το εξηγήσουμε). Όταν το πρόγραμμα κορβετών/φρεγατών ήταν “συνδεδεμένο” με τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, η Babcock είχε σαφές πλεονέκτημα, καθώς οι 4 προτεινόμενες ΑΗ140ΗΝ και οι προς εκσυγχρονισμό ΜΕΚΟ200ΗΝ, θα είχαν κοινή διαμόρφωση σε ένα πολύ μεγάλο εύρος υποσυστημάτων.
Όμως η αποσύνδεση του εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ από την προμήθεια νέων πλοίων, ωφελεί τη γαλλική και την ιταλική πρόταση, και αποδυναμώνει την ολλανδική και βρετανική. Οι ούτως ή άλλως “χολωμένοι” Ολλανδοί, έδειχναν, και δείχνουν, περιορισμένο ενδιαφέρον, και η εξέλιξη της αποσύνδεσης ήταν για αυτούς προφανώς μια ακόμη ένδειξη πως το ΠΝ έχει προτίμηση σε άλλες προτάσεις. Έτσι, η υποχώρησή τους είναι ίσως ένα μήνυμα “message received, and… bye-bye”.
H Babcock όμως, δεν το βάζει κάτω. Παρά τις όποιες διαρροές πως η γερμανική πρόταση εκσυγχρονισμού είναι η φθηνότερη, εξακολουθεί να θεωρεί πως το ΠΝ δεν έκανε σωστή σύγκριση της δικής της πρότασης με αυτή των Γερμανών της TKMS. Οι πληροφορίες μας αναφέρουν πως αν και το αρχικό σχέδιο της Babcock, για την πλήρη λίστα των εργασιών, έφτανε πράγματι τα 800 εκατ. ευρώ, η άποψη της εταιρείας είναι πως μπορεί να γίνει η ίδια δουλειά με περίπου 650 εκατ., όπου αντί για αντικατάσταση κάποιων συστημάτων, τα παλιά θα ανακατασκευαστούν.
Έτσι, οι πληροφορίες μας αναφέρουν πως οι Βρετανοί, σκοπεύουν να επανέλθουν μια εξαιρετικά ανταγωνιστική πρόταση. Βασίζονται σε αυτή και θεωρούν πως θα νικήσουν τους Γερμανούς, παρά το ότι η TKMS έχει πλασαριστεί σαν ΟΕΜ (Original Equipment Manufacturer, δηλαδή ο αρχικός κατασκευαστής των ΜΕΚΟ). H TKMS δεν έχει δυστυχώς συντηρήσει ή κάνει οτιδήποτε πάνω στα πλοία μετά την κατασκευή και της “Σαλαμίς”, ενώ δεν έχει κερδίσει κάποιο συμβόλαιο αναβάθμισης.
Η Babcock άρχισε την κατασκευή της πρώτης βρετανικής φρεγάτας Type 31
Από την άλλη ο βρετανικός όμιλος έχει εμπειρία από τον εκσυγχρονισμό των MEKO200 ANZAC του Αυστραλιανού Ναυτικού, αλλά και των Type 23 του Βρετανικού Ναυτικού, οπότε ξέρει και ειδικά την πλατφόρμα ΜΕΚΟ. Ενώ μάλλον μπορεί να κατεβάσει ακόμη περισσότερο την τιμή (κάτω από τα 650 εκατ.) διατηρώντας ένα αξιοπρεπές επίπεδο αναβάθμισης, καθώς η αρχική παρουσίαση που είχε κάνει ανταποκρινόταν στον αναλυτικό request που είχε λάβει και όχι στην υποδεέστερη διαμόρφωση που τελικά θα απαιτηθεί. Και θα προτείνει κάτι, ανταγωνιστικό της γερμανικής προσφοράς, και με πολλές διαμορφώσεις κόστους-οφέλους. Οπότε το ΠΝ θα μπορούσε να κάτσει και να διαπραγματευτεί, φέρνοντας το κόστος εκεί που θέλει.
Βέβαια το ΠΝ έχει αρχίσει συνομιλίες με την TKMS, η οποία θα παίξει το ρόλο του integrator συστημάτων της THALES για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ. Το θέμα είναι πως αν και η TKMS είναι μια πολύ ισχυρή εταιρία, εντούτοις ασχολήθηκε πριν πολύ λίγο καιρό με…
Η συνέχεια στο Naval Defence