Οι Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία θα μπορούσαν να συνεργαστούν στη ναυπήγηση φρεγατών για την αντικατάσταση των κλάσης ANZAC (ΜΕΚΟ στην ουσία), οπότε η βρετανική εταιρεία Babcock φαίνεται πως προωθεί τη δική της σχεδίαση Arrowhead 140, όπως γράφει το Australian Financial Review.
Για τις όποιες εξελίξεις σημαντικός θα είναι ο ρόλος της νέας Αμυντικής Στρατηγικής Αναθεώρησης, που θα παραδοθεί στην αυστραλιανή κυβέρνηση τον άλλο μήνα και θα περιγράφει τη μελλοντική σύνθεση του Ναυτικού της Αυστραλίας, υπό το πρίσμα της επένδυσης σε πυρηνοκίνητα υποβρύχια.
Αυστραλία: Θα κρατήσει τις φρεγάτες MEKO 200 για αρκετά χρόνια ακόμη
Η Αυστραλία μελετά αν πρέπει να κινηθεί σε έναν στόλο επιφανείας με περισσότερες μονάδες, αλλά μικρότερου εκτοπίσματος. Υπό παραγγελία είναι τώρα 9 φρεγάτες Type 26 των σχεδόν 10.000 τόνων και κόστους 45 δις αυστραλιανών δολαρίων, ένα σχέδιο στο οποίο έχουν ανακύψει πολλά τεχνολογικά προβλήματα και υπερβάσεις κόστους και χρονοδιαγράμματος.
Έτσι για τις Type 26 έχουν ακουστεί απόψεις μείωσης τους, για παράδειγμα σε 6 ή και 3, ώστε να απελευθερωθούν κονδύλια για μικρότερα πλοία ή περισσότερα αντιτορπιλικά. Οι γερμανικές Lurssen και TKMS έχουν δείξει ενδιαφέρον να προσφέρουν κορβέτες, ενώ η ισπανική Navantia προτείνει κορβέτες και επιπλέον αντιτορπιλικά (η Αυστραλία επιχειρεί ήδη με 3 ισπανικής σχεδίασης αντιτορπιλικά, κλάσης Hobart).
Από την πλευρά της η Babcock προβάλλει την Arrowhead ότι έχει μεγάλη αυτονομία για υπερπόντιες αποστολές και μεταφέρει περισσότερους πυραύλους από κορβέτες. Ήδη το σχέδιο της Arrowhead -που βασίζεται σε εκείνο της δανέζικης κλάσης Iver Huitfeldt – έχει προτιμηθεί από τη Βρετανία (5 σκάφη ως Type 31), την Πολωνία (3) και την Ινδονησία (2).
ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Φρεγάτες ANZAC για το ΠΝ. Ίσως η μόνη βιώσιμη και οικονομική λύση;