Ήταν η… σπορ έκδοση των βομβαρδιστικών της Strategic Air Command. Γρήγορο σαν αστραπή και εξίσου θανατηφόρο το απαστράπτον Β-58 των 2 Μαχ έθεσε 19 ρεκόρ ταχύτητας και ύψους, ορισμένα ακατάρριπτα μέχρι σήμερα. Επειδή η λεπτή άτρακτος δεν επέτρεπε την μεταφορά οπλισμού εσωτερικώς, υιοθετήθηκε το αεροδυναμικό ατρακτίδιο TCP (Two Component Pod) στον διαμήκη άξονα του αεροσκάφους, με το πυρηνικό όπλο στο άνω τμήμα και το ανεξαρτήτως απορριπτόμενο τμήμα με το επιπλέον καύσιμο από κάτω. Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί τα δελταπτέρυγα βομβαρδιστικά της Convair να εκτελούν διαδοχικές απογειώσεις MITO (Minimum Interval Take Off) όπως θα έκαναν σε περίπτωση Κόκκινου Συναγερμού.
Εφοδιασμένο με προηγμένα ηλεκτρονικά για την εποχή του, το Β-58Α ήταν ιδιαίτερα απαιτητικό στην πτήση κρατώντας απασχολημένα και τα τρία μέλη του πληρώματος. Ήταν επίσης πανάκριβο –το κόστος συντήρησης και λειτουργίας του ήταν τρεις φορές περισσότερο από εκείνο του Β-52. Δύο Πτέρυγες με Β-58 κόστιζαν όσο έξι Πτέρυγες Β-52 ενώ οι εντυπωσιακές επιδόσεις του απαιτούσαν υπερβολικά πολλούς εναέριους ανεφοδιασμούς προβληματίζοντας την SAC. Τα πληρώματα όμως ήταν ξετρελαμένα με την ‘Delta Queen’. Τί αεροπλάνο! Μπορεί τα Hustler να υπηρέτησαν μόνο μια δεκαετία αλλά σίγουρα άφησαν εποχή.
Αλέξανδρος Θεολόγου