23 C
Athens
Κυριακή, 1 Σεπτεμβρίου, 2024
MEDIAVIDEOΜονομαχία Γιγάντων: Πώς το Β-52 «παλεύει» με τον πλευρικό άνεμο (βίντεο)

Μονομαχία Γιγάντων: Πώς το Β-52 «παλεύει» με τον πλευρικό άνεμο (βίντεο)

- Advertisement -

Για τον «Στρατόσαυρο» οι απογειώσεις και προσγειώσεις με το ανεμούριο «τσίτα» από τον εγκάρσιο άνεμο δεν είναι πρόβλημα εδώ και εξήντα χρόνια. Επειδή ένας πυρηνικός πόλεμος μπορούσε να ξεσπάσει ανά πάσα στιγμή, τα B-52 της Strategic Air Command σχεδιάστηκαν με ένα μοναδικό χαρακτηριστικό που τους επέτρεπε να επιχειρούν υπό συνθήκες απαγορευτικές για άλλα αεροσκάφη. Μια ενδεχόμενη κρίση δεν έπρεπε να βρει τα βομβαρδιστικά στο έδαφος, ανήμπορα να πετάξουν.

Ερχόμενοι για προσγείωση υπό συνθήκες έντονου crosswind, οι πιλότοι φροντίζουν να διατηρούν το ρύγχος και την ουρά του αεροσκάφους τους προς την κατεύθυνση του πνέοντος ανέμου και να ισιώνουν την τελευταία στιγμή, ευθυγραμμιζόμενοι με τον διάδρομο λίγο πριν «πιάσουν» ή αμέσως μετά. Εναλλακτικώς, η τεχνική ‘crab’ χρησιμοποιείται σε ολισθηρό διάδρομο, «πιάνοντας» με το ρύγχος ακόμη προς τον εγκάρσιο άνεμο και διορθώνοντας (de-crab) μόλις οι τροχοί αγγίξουν το έδαφος. Το Β-52 δεν έχει ανάγκη από αυτά.

Το μυστικό του ‘BUFF’ είναι η δυνατότητα του συστήματος προσγείωσης να στρέφεται έως και 20ο εκατέρωθεν του διαμήκους άξονα του αεροπλάνου, τόσο κατά την απογείωση όσο και την προσγείωση. Με τον τρόπο αυτό οι τροχοί παραμένουν ευθυγραμμισμένοι με τον διάδρομο ενώ το βομβαρδιστικό… κοιτάει αλλού. Μπορεί να δείχνει σαν να το παρασέρνει ο άνεμος εκτός διαδρόμου, αλλά στην πραγματικότητα απλώς αντισταθμίζει την επίδραση του εγκάρσιου ανέμου.

Αναμφίβολα θέλει «χέρι» για να πετάξεις έναν οκτακινητήριο «δεινόσαυρο» 160 τόννων με τεράστια πτερυγική επιφάνεια και αργή ανταπόκριση στις εντολές και το τεράστιο αλεξιπροχώριο σίγουρα βοηθά στον έλεγχο του αεροπλάνου μετά το ‘touch’. Σκεφτείτε όμως ότι το ευφυές αυτό σύστημα σχεδιάστηκε πόσο καιρό πριν. Δείτε στο ακόλουθο βίντεο το Β-52 να αψηφά crosswind που θα δυσκόλευε άλλα αεροπλάνα. Γιατί «ο παλιός είναι αλλιώς».

Αλέξανδρος Θεολόγου

 

 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

8 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
8 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πολεμικά ελικόπτερα στην Ελλάδα: Ένα σπάνιο χάος πολυτυπίας και σπατάλης

Το έχουμε ξαναγράψει στο site μας για τη μάστιγα της πολυτυπίας στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις με το πιο εμφανές παράδειγμα εκείνο των ελικοπτέρων. Το...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πυρκαγιές στην Ελλάδα: Αναζητούμε τους ήρωες, απορρίπτουμε τους βολικούς μύθους

63
Του αναγνώστη μας, Μίλτου ΑντωνιάδηΦοβάμαι πώς πολλοί από μας όταν ξεκινάμε να διαβάσουμε κάποιο άρθρο-άποψη πάνω σε εθνικά θέματα όπως οι πυρκαγιές που πλήττουν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 31 Αυγούστου 1939: Επεισόδιο του Gleiwitz, πώς ξεκινάς...

3
Πώς ξεκίνησε ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος; Αν και όλοι γνωρίζουμε -λιγότερο ή περισσότερο- τα μεγάλα γεγονότα αυτής της παγκόσμιας σύρραξης, η σπίθα που άναψε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πολεμικά ελικόπτερα στην Ελλάδα: Ένα σπάνιο χάος πολυτυπίας και σπατάλης

Το έχουμε ξαναγράψει στο site μας για τη μάστιγα της πολυτυπίας στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις με το πιο εμφανές παράδειγμα εκείνο των ελικοπτέρων. Το...

ΑΝΑΛΥΣΗ: Απώλειες στην Ουκρανία, μετά από 900 μέρες πολέμου

Η πιο τραγική όψη του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία είναι βέβαια οι ανθρώπινες απώλειες και από τις δύο πλευρές. Τις οποίες όμως παρότι είμαστε...

H Turkish Aerospace με αντιπροσωπεία στην Ινδονησία – για προώθηση του μαχητικού Kaan;

H αμυντική συνεργασία Τουρκίας και Ινδονησίας είναι πολλών ετών και με απτά αποτελέσματα. Η ασιατική χώρα έχει αγοράσει μη επανδρωμένα τύπου Anka, τουρκικές εταιρίες...