11 C
Athens
Δευτέρα, 27 Ιανουαρίου, 2025
ΝΕΑΙΣΤΟΡΙΑΕρπύστριες σε βομβαρδιστικό αεροσκάφος; Μα είναι δυνατόν;

Ερπύστριες σε βομβαρδιστικό αεροσκάφος; Μα είναι δυνατόν;

- Advertisement -

Τις δεκαετίες αμέσως τον Β’ ΠΠ η αεροναυπηγική κινούνταν όχι πλέον με βήματα αλλά με άλματα και η τεχνολογικές εξελίξεις κυριολεκτικά κάλπαζαν καθιστώντας αεροσκάφη που είχαν σχεδιαστεί και πετάξει πριν ελάχιστα χρόνια ως απαρχαιωμένα.

Στο περιβάλλον και τις συνθήκες αυτές, ο ανταγωνισμός ήταν αδυσώπητος κι έπρεπε να βρίσκονται λύσεις σε πιεστικά προβλήματα άμεσα, με την διαδικασία του κατεπείγοντως, αλλιώς το πρότζεκτ θα έπεφτε έξω.
Κάπως έτσι προέκυψη η ιδέα σε κάποιους να δοκιμάσουν να μετατρέψουν ένα βαρύ στρατηγικό βομβαρδιστικό XB-36 σε… ερπυστριοφόρο. Αν και η ιδέα δεν ήταν κάτι νέο και δεν δοκιμαζόταν πρώτη φορά, το μέγεθος του αεροσκάφους φάνταζε απαγορευτικό για κάτι τέτοιο.
Η κατασκευάστρια εταιρεία Convair όμως το δοκίμασε προκειμένου να λύσει ένα σοβαρό πρόβλημα: Το Β-36 είχε ένα πολύ μεγάλο τροχό στο κάθε κύριο σκέλος που καθιστούσε απαγορευτική την προσγείωσή του στους διαδρόμους των περισσότερων αεροπορικών βάσεων με εξαίρεση μόλις τρεις! Εκείνη την περίοδο τουλάχιστον.
Ο μονός τροχός του κάθε κύριου σκέλους φορούσε το μεγαλύτερο ελαστικό που είχε φτιαχτεί μέχρι τότε. Είχε ύψος 2,70 μέτρα και ζύγιζε περί τα 600 κιλά, δηλαδή περιείχε αρκετό λάστιχο για να φτιαχτούν ελαστικά επίσωτρα για 60 αυτοκίνητα.

Το πρόβλημα ήταν το κάθε ελαστικό ασκούσε τόσο μεγάλη πίεση στην επιφάνεια του διαδρόμου προσγείωσης, που στην αρχή το XB-36 περιοριζόταν για πτήσεις μόνο από το αεροδρόμιο του Fort Worth δίπλα στο εργοστάσιο παραγωγής και σε μόλις δυο ακόμα βάσεις στις ηπειρωτικές ΗΠΑ.
Το πρωτότυπο σύστημα που σχεδιάστηκε για την περίπτωση ήταν εξαιρετικά βαρύ, εξαιρετικά ογκώδες, ιδιαίτερα πολύπλοκο με εκατοντάδες κινούμενα μέρη και γενικώς δεν έπειθε ότι θα λειτουργούσε όπως ήταν προορισμένο.
Τελικά το σύστημα ήταν μία απροσδόκητη επιτυχία και πραγματικά λειτούργησε, μειώνοντας την πίεση της επιφάνειας του βομβαρδιστικού κατά περίπου 2/3 και συγκεκριμένα στις 57 λίβρες ανά τετραγωνική ίντσα. Το αεροσκάφος μπορούσε πλέον να προσγειωθεί ακόμα και σε απροετοίμαστο μη ενισχυμένο διάδρομο!
Ωστόσο το σύστημα δεν υιοθετήθηκε καθώς όσο παιρνούσε ο καιρός όλο και περισσότεροι διάδρομοι λάμβαναν ενισχύσεις για να μπορούν να υποστηρίξουν προσγειώσεις από βαρέα βομβαρδιστικά.
Επιπλέον, βρέθηκε η αναλογικά απλούστερη λύση της υιοθέτησης νέου σκέλους προσγείωσης με τέσσερεις τροχούς αντί για έναν, που μοίραζαν καλύτερα το βάρος μειώνοντας παράλληλα τις πιθανότητες ενός καταστροφικού ατυχήματος από διάρρηξη των ελαστικών κατά τις προσγειώσεις με μεγάλη ταχύτητα.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Αγορά Mirage 2000-9 από τα ΗΑΕ και πώληση των F-16 Block 50

Το κύριο ζήτημα που απασχολεί την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία είναι η ανάγκη της για συνεχή αναβάθμιση και διατήρηση της ισχύος της, σε μια εποχή...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

H Γαλλία να βάλει stop στους «τουρκικούς» Meteor πριν την 4η...

86
Ήταν ένα δημοσίευμα της γαλλικής ηλεκτρονικής εφημερίδας La Tribune πριν μια εβδομάδα (15/1/2025) που μιλούσε για «κόντρα» Λονδίνου-Παρισιού-Αθηνών, σχετικά με το θέμα της απόκτησης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 26 Ιανουαρίου 1934: Λίγο πριν τη θύελλα, το...

1
Το Γερμανοπολωνικό Σύμφωνο Μη Επίθεσης που προβλεπόταν να έχει δεκαετή διάρκεια, έδωσε -παροδικά- τέλος σε ένα ψυχροπολεμικό κλίμα που σημαδεύτηκε από συνοριακά επεισόδια, οικονομικές...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 26 Ιανουαρίου 1934: Λίγο πριν τη θύελλα, το Γερμανοπολωνικό Σύμφωνο Μη Επίθεσης

Το Γερμανοπολωνικό Σύμφωνο Μη Επίθεσης που προβλεπόταν να έχει δεκαετή διάρκεια, έδωσε -παροδικά- τέλος σε ένα ψυχροπολεμικό κλίμα που σημαδεύτηκε από συνοριακά επεισόδια, οικονομικές...

Dassault MD 620 Jericho, o γαλλικός βαλλιστικός πύραυλος για το Ισραήλ

Ο γαλλικός βαλλιστικός πύραυλος MD 620 Jericho αποτελεί ένα σημαντικό κεφάλαιο στην ιστορία των στρατιωτικών τεχνολογιών αλλά και των διεθνών σχέσεων, κυρίως λόγω της...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 26 Ιανουαρίου 1945: Δράση στο θύλακα Κόλμαρ, ο Όντι Μέρφι εναντίον όλων

Ο Αμερικανός ανθυπολοχαγός Όντι Μέρφι (Audie Murphy) μένει στην ιστορία, όταν συγκρατεί επί μία ώρα μόνος του την προέλαση ενός γερμανικού λόχου, πολυβολώντας από...