Αν και όπως είχαμε προβλέψει στο μεγάλο μας αφιέρωμα του τεύχους 32 της «Πτήσης» (Ιανουάριος 2023), οι πληροφορίες για το νέο στρατηγικό βομβαρδιστικό της USAF, το Northrup Grumman B-21 Raider θα έρχονται με το… σταγονόμετρο, εντούτοις υπάρχουν!
Μια νέα φωτογραφία του B-21 που κυκλοφόρησε πρόσφατα μας προσφέρει την πρώτη άποψη του αεροσκάφους από επίπεδο υψηλότερο του εδάφους, στο οποίο περιορίζονταν η «γνώση» μας μέχρι σήμερα και δείχνει καθαρά όχι μόνο την πτερυγική του επιφάνεια (στην πραγματικότητα την μορφή «ιπτάμενης πτέρυγας»-flying wing που έχει), αλλά και τα χαρακτηριστικά των μοναδικών στο είδος τους εισαγωγών αέρα των κινητήρων του.
Αυτό που αποκομίζουμε από την νέα απεικόνιση είναι ότι –όπως είχαμε υποθέσει από τις μετωπικές φωτογραφίες αρχικά- οι εισαγωγές έχουν διάταξη «L», με γενική διαμόρφωση «σταγόνας» και φορά προς τα έξω και τα αντίστοιχα ακροπτερύγια.
Είναι πιθανό ότι η ορθή γωνία του σχήματος «L» που έχουν (όπως τουλάχιστον φαίνεται από τα μαύρα καλύμματα στα ανοίγματά τους) να αντιστοιχεί σε ένα στυλίδιο ή διαχωριστικό που είχαμε παρατηρήσει στην πρόσθια άποψή τους.
Τότε η εκτίμηση ήταν ότι ίσως πρόκειται για την αρχή του σημείου όπου ο αεραγωγός διαχωρίζεται εσωτερικά σε δυο τμήματα για να τροδοφοτήσει ίσως δυο κινητήρες ανά «ημιπτέρυγα» (για ένα σύνολο τεσσάρων).
Να υπενθυμίσουμε ότι, ακόμη και σήμερα, δεν είναι ξεκάθαρο εάν το B-21 είναι δικινητήριο (το πιθανότερο) ή τετρακινητήριο).
Η άλλη πιθανότητα που αναδύεται είναι ότι η εισαγωγή αέρα και ο αεραγωγός έχει δυο μέρη, ένα εσώτερο (προς την πλευρά την κεντρικής ατράκτου) που υποδέχεται και παροχετεύει το οριακό στρώμα (boundary layer), όπως αυτό δημιουργείται από την ροή του αέρα που προσπερνά το ρύγχος και το πιλοτήριο, και ένα εξώτερο προς το ακροπτερύγιο που τροφοδοτεί τον κινητήρα/κινητήρες με αέρα ομαλής ροής.
Στην νέα φωτογραφία διακρίνεται επίσης το σχήμα του αεροαγωγού πάνω στην «ημιπτέρυγα», το οποίο στην κατάληξή του φαίνεται να έχει δυο ή τρεις εσοχές, το είδος και η χρησιμότητα των οποίων είναι άγνωστές.
Μια υπόθεση είναι ότι πρόκειται για συμπληρωματικές εισαγωγές αέρα προκειμένου να ψύχονται τα καυσαέρια στην εξαγωγή τους.
Μια άλλη υπόθεση είναι ότι αφορούν σε σύμμορφες κεραίες ή αισθητήρες, ενώ δεν αποκλείεται να είναι και οι εξαγωγές της παροχετεύσης του «οριακού στρώματος» που προαναφέρθηκε.
Να υπενθυμίσουμε ότι βρισκόμαστε πάντα σε αναμονή της πρώτης πτήσης του B-21, που είναι προγραμματισμένη για το 2023, της οποίας θα πρέπει να προηγηθούν τροχοδρομήσεις χαμηλής και υψηλής ταχύτητας, οι οποίες ίσως μας προσφέρουν και νέες φωτογραφίες.
To πλήρες άρθρο του τεύχους μας Ιανουαρίου 2023
σε αναδημοσίευση ΕΔΩ