Από το τυπικό πλήρωμα των 120 στελεχών, οι Γαλλικές φρεγάτες κλάσης FREMM πλέον θα πάνε στα 140 άτομα, ώστε το σκάφος να παραμένει λειτουργικό για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Στα παραπάνω νούμερα δεν προσμετράται το αεροπορικό στοιχείο του σκάφους, δηλαδή τεχνικοί και πληρώματα του οργανικού ελικοπτέρου.
Η εξέλιξη αυτή κρίνεται αναγκαία από το Γαλλικό Ναυτικό, καθώς στις αποστολές των τελευταίων μηνών στην Ερυθρά Θάλασσα, των φρεγατών Languedoc και Alsace, όπου η ετοιμότητα ήταν συνεχής λόγω απειλής των Χούθι, το πλήρωμα είχε ενισχυθεί, για να αντέξει την κόπωση και την ένταση σε αλλεπάλληλες βάρδιες. Κάτι που έδειξε την ανάγκη για μεγαλύτερη μόνιμη στελέχωση.
Η αλλαγή θα γίνει από φέτος το καλοκαίρι, με το εξτρά προσωπικό να βρίσκεται από την κατάργηση δύο μονάδων “μετάβασης και εκπαίδευσης” στις ναυτικές βάσεις σε Βρέστη και Τουλώνη, που είχαν συνολικά 360 άτομα, όπως αναφέρει το lemarin.ouest-france.fr.
Η ενίσχυση με περισσότερο πλήρωμα ως ανάγκη δεν είναι κάτι καινούργιο. Αρχικά οι FREMM είχαν σχεδιαστεί για πλήρωμα 96 ατόμων, αλλά αυτό φάνηκε πως δεν επαρκούσε παρά τη μεγάλη αυτοματοποίηση. Έτσι αυξήθηκε στα περίπου 120, και πλέον ανεβαίνει στα 140.
Ανάλογα ζητήματα εμφανίζονται και σε πολλά ακόμη Ναυτικά, όπου η μεγάλη παραμονή στη θάλασσα, σε συνθήκες διαδοχικών ασκήσεων ή ακόμη πιο έντονα, αποστολών σε δυνητικά επικίνδυνα περιβάλλοντα, εξαντλούν το δυναμικό. Το πρόβλημα είναι πως τα ίδια Ναυτικά αντιμετωπίζουν προβλήματα στελέχωσης, καθώς η επαγγελματική πολύχρονη κατάταξη δεν προσελκύει πολύ κόσμο, τόσο λόγω δυσκολίας και συνθηκών όσο και λόγω μη ανταγωνιστικών αμοιβών. Ζητήματα που ταλαιπωρούν έντονα και το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό που επίσης έχει σημαντικό θέμα στελέχωσης των πλοίων του.