Πολύ υψηλά ποσοστά καρκίνου μεταξύ των Αμερικανών πιλότων πολεμικών αεροσκαφών, όπως και των τεχνικών που τα εξυπηρετούν, διαπίστωσε μακροχρόνια μελέτη του Πενταγώνου, όπως αναφέρει το Associated Press.
Τα δεδομένα ερευνώνται εδώ και καιρό από συνταξιούχους αεροπόρους, οι οποίοι έχουν σημάνει συναγερμό εδώ και χρόνια, σχετικά με τον αριθμό των κρουσμάτων, ενώ τους είχαν διαβεβαιώσει ότι παλαιότερες στρατιωτικές μελέτες είχαν δείξει ότι δεν διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο από το γενικό πληθυσμό των ΗΠΑ.
Στη μελέτη σε σχεδόν 900.000 στρατιωτικούς που πέταξαν ή εργάστηκαν σε στρατιωτικά αεροσκάφη μεταξύ 1992 και 2017, το Πεντάγωνο διαπίστωσε ότι είχαν 87% υψηλότερο ποσοστό μελανώματος και 39% υψηλότερο ποσοστό καρκίνου του θυρεοειδούς, ενώ οι άνδρες είχαν 16% υψηλότερο ποσοστό καρκίνου του προστάτη και οι γυναίκες 16% υψηλότερο ποσοστό καρκίνου του μαστού. Συνολικά, τα αεροπορικά πληρώματα είχαν 24% υψηλότερο ποσοστό καρκίνου όλων των τύπων.
Παράλληλα, η μελέτη έδειξε ότι το προσωπικό εδάφους είχε 19% υψηλότερο ποσοστό καρκίνου του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος, 15% υψηλότερο ποσοστό καρκίνου του θυρεοειδούς και 9% υψηλότερο ποσοστό καρκίνου των νεφρών, ενώ οι γυναίκες είχαν 7% υψηλότερο ποσοστό καρκίνου του μαστού. Το συνολικό ποσοστό για καρκίνους όλων των τύπων ήταν 3% υψηλότερο. Οι συγκρίσεις έγιναν με τα μέσα αντίστοιχα ποσοστά του γενικού πληθυσμού στις ΗΠΑ.
Ωστόσο, υπάρχουν και καλά νέα. Τόσο το προσωπικό εδάφους όσο και οι ιπτάμενοι, είχαν πολύ χαμηλότερα ποσοστά καρκίνου του πνεύμονα, ενώ οι ιπτάμενοι είχαν χαμηλότερα ποσοστά καρκίνου της ουροδόχου κύστης και του παχέος εντέρου.
Ο εντοπισμός των πιθανών αιτιών είναι δύσκολος και το Πεντάγωνο σημειώνει ότι αυτή η μελέτη «δεν υπονοεί ότι η στρατιωτική θητεία στις συγκεκριμένες υπηρεσίες προκαλεί καρκίνο, επειδή υπάρχουν πολλοί πιθανοί παράγοντες που δεν μπορούσαν να ελεγχθούν σε αυτήν την ανάλυση, όπως το οικογενειακό ιστορικό, το κάπνισμα ή η χρήση αλκοόλ».
Εντούτοις, πολλοί στρατιωτικοί και οικογένειες ασθενών ή νεκρών έχουν ζητήσει εδώ και καιρό να εξεταστούν προσεκτικά ορισμένοι από τους περιβαλλοντικούς παράγοντες στους οποίους εκτίθενται, όπως τα καύσιμα, οι διαλύτες που χρησιμοποιούνται για τον καθαρισμό και συντήρηση των εξαρτημάτων του αεροσκάφους, οι αισθητήρες και οι πηγές ενέργειάς τους και τα συστήματα ραντάρ στα καταστρώματα των πλοίων στα οποία προσγειώνονται τα αεροσκάφη.
Η μελέτη δεν περιέλαβε δεδομένα για την εμφάνιση καρκίνων στο προσωπικό πριν το 1990 καθώς η τήρηση των σχετικών στοιχείων δεν ήταν συστηματική, οπότε στα αποτελέσματα δεν περιλαμβάνονται οι προηγούμενες γενιές πιλότων και τεχνικών. Η έρευνα είχε ζητηθεί από το Κογκρέσο το 2021 και προφανώς τώρα θα ακολουθήσει νέα, πιο ενδελεχής, για να αναζητήσει τα ειδικά αίτια αυτών των αυξημένων ποσοστών.