Ο πρωθυπουργός της Αυστραλίας Σκοτ Μόρισον, έχει δώσει προθεσμία μέχρι το Σεπτέμβριο στη γαλλική Naval Group, προκειμένου η τελευταία να υποβάλει αποδεκτά αναθεωρημένα κόστη για την επόμενη φάση του μελλοντικού προγράμματος υποβρυχίων του Βασιλικού Ναυτικού της Αυστραλίας (RAN) (68,2 δισεκατομμύρια USD).
Μιλώντας στο Παρίσι στις 16 Ιουνίου μετά από χωριστές συναντήσεις με την Naval Group και τον Γάλλο Πρόεδρο Εμμανουέλ Μακρόν, ο Μόρισον δήλωσε ότι η προθεσμία για τη για τη γαλλική εταιρία είναι για «να πείσει την κυβέρνηση ότι μπορεί να προχωρήσει με το έργο κατασκευής των νέων υποβρυχίων της Αυστραλίας».
«Φεύγω από τη [Γαλλία] γνωρίζοντας ότι έχουμε θέσει σωστά τις προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπίσουμε», πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.
Το τελευταίο ζήτημα με το προβληματικό πρόγραμμα αφορά τη διαμάχη μεταξύ της Naval Group και του Υπουργείου Άμυνας της Αυστραλίας σχετικά με το αναμενόμενο κόστος εργασιών που είναι επίσημα γνωστό ως «Core Workstate 2».
Σύμφωνα με ενημερωμένες πηγές, οι κοστολογήσεις του «Core Workstate 2» που υποβλήθηκαν για πρώτη φορά από τη Naval Group ήταν τουλάχιστον 50% υψηλότερες από την εκτίμηση της υπουργείου Άμυνας για 2,5 έως 3 δισεκατομμύρια Αυστραλίας. Τα χαμηλότερα ποσά χρημάτων που υποβλήθηκαν τον Φεβρουάριο του 2021 είναι ακόμη υπό συζήτηση.
Η νέα παραγγελία για 12 υποβρύχια κατασκευής της Naval Group, της κλάσης Attack όπως αποκαλούνται, που είναι εξέλιξη του γαλλικού Barracuda, έχει βαλτώσει σε ατελείωτες διαπραγματεύσεις με το κόστος να έχει ξεφύγει τελείως φθάνοντας τα 69 δις δολάρια. Προς το παρόν δεν είναι σαφές γιατί ο όμιλος της Naval έχει πέσει τόσο έξω στις προβλέψεις του τόσο σε θέματα κόστους όσο και παράδοσης και συνεργασίας με την αυστραλιανή αμυντική βιομηχανία.
Αναβαθμίζει η Αυστραλία τα παλιά υποβρύχια της γιατί τα γαλλικά… αργούν ακόμη