Όπως ανακοίνωσε και στο λογαριασμό του στο twitter ο Ismail Demir, πρόεδρος της Ένωσης Τούρκων Κατασκευαστών Αμυντικής και Αεροδιαστημικής Βιομηχανίας (SSB), o εγχώριας ανάπτυξης πύραυλος επιφανείας-επαφανείας ATMACA δοκιμάστηκε με επιτυχία πλήτοντας τον στόχο του σε απόσταση 200 χλμ.
Η Τουρκία δοκιμάζει νέο αισθητήρα καθοδήγησης για τον Atmaca
Η ανάπτυξη του ATMACA ξεκίνησε το 2009 με την υπογραφή συμβολαίου με την εταιρεία ROKETSAN ως κυρίας κατασκευάστριας. Η τελευταία εκκίνησε μια σειρά ερευνών με την (τότε) Υπογραμματεία Αμυντικών Βιομηχανιών (SSΜ) και δοκιμών στο Ναυτικό Ερευνητικό Κέντρο (ARMERKOM) που ολοκληρώθηκαν το 2012, χρονιά που ξεκίνησε ουσιαστικά η ανάπτυξη του πυραύλου.
Τον Νοέμβριο του 2019 πραγματοποιήθηκε η πρώτη δοκιμαστική εκτόξευση σε πεδίο βολής στη Μαύρη Θάλασσα από το κατάστρωμα της ανθυποβρυχιακής κορβέτας TCG Kinaliada, προϊόν του προγράμματος “Εθνικού Πλοίου” (MILGEM).
Δοκιμαστική εκτόξευση του «τουρκικού» αντιπλοϊκού πύραυλου ATMACA
O πύραυλος ATMACA περιλαμβάνει σύστημα κατεύθυνσης που αναπτύχθηκε από την επίσης τουρκική ASELSAN και περιλαμβάνει σύστημα παγκόσμιου προσδιορισμού θέσης (GPS), σύστημα αδρανειακής πλοήγησης, βαρομετρικό σύστημα μέτρησης ύψους και υποσυστήματα μέτρησης ύψους με ραντάρ για να κατευθυνθεί προς τον στόχο του.
Η εμβέλεια του πυραύλου κυμαίνεται μεταξύ 280 και 360 χλμ. και φέρει πολεμική κεφαλή διάτρησης 250 κιλών εκρηκτικού. Το βάρος του πυραύλου είναι 800 κιλά και εκπέτασμα 1.4 μέτρων και προωθείται από έναν κινητήρα turbojet της γαλλικής Safran, Microturbo TRI-40, τον ίδιο που χρησιμοποιεί και ο νορβηγικός αντιπλοϊκός πύραυλος NSM και ο γαλλικός MM-40 Exocet Block 3 .