Το βρετανικό υπουργείο Άμυνας εξετάζει το μέγεθος και τη σύνθεση του στόλου φρεγατών στο πλαίσιο του Αμυντικού Προγράμματος Εκσυγχρονισμού, αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα μπορούσαν να υπάρχουν περισσότερες από 5 φρεγάτες Type 31e με ορισμένες από αυτές να έχουν ακόμα και ανθυποβρυχιακές ικανότητες.

Συγκεκριμένα, ο υπουργός Άμυνας Γκάβιν Γουίλιαμσον σε συνάντηση της Επιτροπής Άμυνας, όταν ρωτήθηκε για το αν υπήρχε πρόθεση για αύξηση του αριθμού των φρεγατών Type 31e που θα κατασκευαστούν δήλωσε τα εξής:
«Το εξετάζουμε αυτό στο πλαίσιο του Αμυντικού Προγράμματος Εκσυγχρονισμού. Εάν υπάρχουν ευκαιρίες να προχωρήσουμε με αυτή την αύξηση μεγέθους [του στόλου], θα το εξετάζαμε αυτό στο πλαίσιο του προγράμματος».
Τα σχέδια για την απόκτηση μιας νέας κατηγορίας «πιο προσιτής» φρεγάτας Type 31 ανακοινώθηκαν ως μέρος της Αναθεώρησης Στρατηγικής Άμυνας κι Ασφάλειας 2015.
Από όσο έχει γίνει γνωστό, οι φρεγάτες Type 26 θα υποστηρίξουν πρωτίστως τις ομάδες μάχης αεροπλανοφόρων, ενώ οι Type 31 θα διατεθούν για αποστολές χαμηλότερου επιχειρησιακού φόρτου.
Ο αρχικός σχεδιασμός για το Βασιλικό Ναυτικό ήταν για δεκατρείς φρεγάτες Type 26 (οκτώ ανθυποβρυχιακές και πέντε γενικών καθηκόντων), που θα αντικαθιστούσαν τις προγενέστερες φρεγάτες Type 23 ένα-προς-ένα.
Ωστόσο σύντομα ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια της ανωτέρω Αναθεώρησης τον Νοέμβριο του 2015 από τον τότε πρωθυπουργό Ντέιβιντ Κάμερον ότι θα παραγγελθούν τελικά μόνο οι οκτώ ανθυποβρυχιακές φρεγάτες Type 26 θα λάμβαναν χρηματοδότηση.

Η χρηματοδότηση για τις υπόλοιπες πέντε φρεγάτες γενικής χρήσης Type 26 θα πρέπει να κατευθυνθεί για την ανάπτυξη μιας νέας κλάσης ελαφρύτερων και οικονομικότερων φρεγατών γενικής χρήσης.
Αυτή η φρεγάτα γενικής χρήσης έχει κωδικοποιηθςί ως φρεγάτα Type 31.
Εν τω μεταξύ υπάρχουν φωνές στο βρετανικό κοινοβούλιο, που ζητούν οι φρεγάτες Type 23 να μην μεταβιβαστούν σε συμμαχικές δυνάμεις ούτε να πουληθούν ως σκραπ. Για την αγορά τους έχει ήδη εκφραστεί ενδιαφέρον, όπως έχουμε αναφέρει σχετικά.
Αντίθετα προτείνεται να διατηρηθούν σε περιορισμένη κατάσταση ετοιμότητας ώστε να μπορούν να επανέλθουν σύντομα σε υπηρεσία τουλάχιστον για ανθυποβρυχιακές αποστολές.

Ενδεικτικά, ο βουλευτής των εργατικών Μαρκ Φρανσουά έχει ήδη από πέρυσι καταθέσει σχετική ερώτηση στην βουλή για το ενδεχόμενο αυτό.
Δεδομένου πάντως ότι ακόμα κι η συντήρηση σε περιορισμένη ετοιμότητα θα έχει δυσανάλογο κόστος, το ενδεχόμενο δεν κρίνεται πιθανό.