H απόκτηση των τροχοφόρων 6×6 τεθωρακισμένων οχημάτων Iveco Guarani από την Βραζιλία αποτελεί προτεραιότητα για την Αργεντινή, όπως δήλωσε ο υπουργός Άμυνας της χώρας, Χόρχε Ταγιάνα. Oι ένοπλες δυνάμεις της Αργεντινής εξέταζαν μέχρι σήμερα και άλλες επιλογές, όπως το αμερικανικό Stryker καθώς και το VN-1D1 της κινεζικής Norinco. Ωστόσο, όπως εξήγησε και ο κ. Ταγιάνα, καθοριστικό είναι το ζήτημα της χρηματοδότησης της αγοράς του νέου θωρακισμένου οχήματος που θα εντάξει ο στρατός της Αργεντικής στο οπλοστάσιό του.
Μάλιστα, ο υπουργός Άμυνας της χώρας της νότιας Αμερικής δεν δίστασε να ξεκαθαρίσει ότι το Stryker είναι δοκιμασμένο στη μάχη και αναγνωρισμένο για τις δυνατότητές του, αλλά σε μια τέτοια μεγάλη αγορά 156 συνολικά οχημάτων, λαμβάνονται υπ’όψιν κι άλλα ζητήματα, όπως χαρακτηριστικά είπε.
Το Guarani, εξαρτήματα του οποίου κατασκευάζονται ήδη σε εργοστάσιο της Iveco στην Αργεντινή, είχε δοκιμαστεί για περίπου έναν μήνα από τις ένοπλες δυνάμεις της στα μέσα του 2021, με ελέγχο μάλιστα της δυνατότητας εναέριας μεταφοράς με αεροσκάφη Hercules C-130H.
Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Ταγιάνα κατά την πρόσφατη συνάντησή του με τον βραζιλιάνο ομόλογό του, Μάουρο Βιέιρα υπέγραψε επιστολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την απόκτηση των συγκεκριμένων θωρακισμένων οχημάτων, στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψης του νέου προέδρου της Βραζιλίας Λούλα στην Αργεντινή. Στην επιστολή γίνεται αναφορά για πιθανή μεταφορά τεχνογνωσίας στην Αργεντινή και τη σταδιακή αύξηση της κατασκευής ανταλλακτικών του Guarani, πλήρη υλικοτεχνική υποστήριξη του οχήματος καθώς και εκπαίδευση πληρωμάτων και τεχνικού προσωπικού.
Τα χαρακτηριστικά του Guarani
Το VBTP-MR (Viatura Blindada Transporte de Pessoal – Τεθωρακισμένο Όχημα Μεταφοράς Προσωπικου-Μεσαίο, Τροχοφόρο) ή απλά Guarani είναι μια οικογένεια αμφιβίων τεθωρακισμένων οχημάτων με βάρος 19,6 τόνους και κίνηση στους 6 τροχούς, που αναπτύχθηκε κατόπιν συνεργασίας της ιταλικής βιομηχανίας οχημάτων Iveco και του τμήματος Επιστήμης και Τεχνολογίας του Στρατού της Βραζιλίας (DCT) για τις ανάγκες του, μετά από συμφωνία που υπογράφηκε το 2009.
Μπορεί να εξοπλιστεί με ποικιλία επανδρωμένων και μη επανδρωμένω πύργων που φέρουν πολυβόλα και πυροβόλα διαμετρήματος ως 30 mm. Το όχημα κινείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα diesel Cursor 9 της Iveco που αποδίδει ισχύ 383 hp, αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 100 χλμ./ώρα, και έχει αυτονομία 600 χλμ.