11.4 C
Athens
Κυριακή, 17 Νοεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΕμφάνιση του πρώτου πολωνικού «Ουσάρου»

Εμφάνιση του πρώτου πολωνικού «Ουσάρου»

- Advertisement -

Εμφανίστηκε για πρώτη φορά και επισήμως δημόσια, το πρώτο πολωνικό F-35A Husarz (Ουσάρος), σε ειδική τελετή στις εγκαταστάσεις της Lockheed Martin στο Fort Worth του Τέξας.

Το πρώτο αυτό αεροπλάνο, με την κωδική ονομασία AZ-01 θα πετάξει τις επόμενες ημέρες, θα υποστεί δοκιμές και θα παραδοθεί τον Δεκέμβριο, αν και θα παραμείνει σε αμερικανικό έδαφος μετασταθμεύοντας στο Αρκάνσας, για να χρησιμοποιηθεί για εκπαίδευση Πολωνών Ιπταμένων.

Να θυμίσουμε ότι το συμβόλαιο για πολωνικό συμβόλαιο για  32 F-35A Block 4, ύψους $4,6 δις υπογράφηκε στις 31 Ιανουαρίου 2020 με προοπτική παράδοσης 4-6 αεροσκαφών το διάστημα 2024-2030.

Το χρονοδιάγραμμα αυτό έχει επηρεαστεί λόγω της αναστολής παραδόσεων για περίπου ένα χρόνο (αν και συναρμολόγηση αεροσκαφών συνεχίζονταν), λόγω των προβλημάτων εξέλιξης του «πακέτου» TR-3 (Tech Refresh 3), οι οποίες όμως πλέον έχουν ξεκινήσει και πάλι.

Με την ευκαιρία να σας περιγράψουμε τι ακολουθεί στη «ζωή» κάθε F-35 που αφήνει τη γραμμή παραγωγής στο Τέξας.

«Παράδοση-παραλαβή»

Στην επίσκεψή μας στη γραμμή συναρμολόγησης της Lockheed Martin στο εργοστάσιό της στο Fort Worth του Τέξας τον Μάρτιο του 2023 είχαμε την ευκαιρία να συναντήσουμε τον επικεφαλής του τομέα πτητικών επιχειρήσεων μαχητικών-FFΟ (Fighter Flight Operations) της εταιρείας Tony «Brick» Wilson, έναν βετεράνο χειριστή, που μας μίλησε για τον κρίσιμο ρόλο που έχουν οι πιλότοι-δοκιμαστές, τόσο στο συνεχιζόμενο πρόγραμμα εξέλιξης του VLO μαχητικού, στο οποίο όπως προαναφέρθηκε συμμετέχουν μαζί με τους ομολόγους της USAF και του US Navy/USMC, όσο -και κυρίως- στη διαδικασία παραδόσεων νέων μαχητικών στους τελικούς χρήστες.

O βετεράνος χειριστής-δοκιμαστής μας εξήγησε τότε τη διαδικασία που ακολουθείται για καθένα από τα δεκάδες JSF που αφήνουν τη γραμμή συναρμολόγησης του Fort Worth ετησίως. Όπως μας επισήμανε, οι εκδόσεις τού μαχητικού διαφοροποιούνται στο πλαίσιο των δοκιμών με δύο πτήσεις για τα F-35A και F-35B, ενώ στο F-35C επενδύεται και μια τρίτη, καθεμία από τις οποίες έχει διάρκεια περίπου 90 λεπτών. Η αρχική πτήση για όλες τις εκδόσεις επενδύεται σε ελέγχους ασφαλείας για όλα τα συγκροτήματα και υποσυστήματα, περιλαμβανομένου του κινητήρα, των υποδομών ελέγχου, του συστήματος προσγείωσης, των ηλεκτρικών κ.ά. Η δεύτερη πτήση αφορά τον έλεγχο των συστημάτων αποστολής, των αισθητήρων, των υποδομών απεικόνισης και της λειτουργίας συγχώνευσης πληροφοριών.

Για τα μοντέλα STOVL η τρίτη πτήση αφορά ελέγχους της ειδικής υποδομής που τους προσδίδει τα χαρακτηριστικά κατακόρυφης προσαπογείωσης και αιώρησης, αξιολογώντας όλες αυτές τις φάσεις. Όπως μας υπογράμμισε, οι δύο ή τρεις πτήσεις είναι ο ελάχιστος προβλεπόμενος αριθμός, ενώ τυχόν σοβαρά προβλήματα ίσως απαιτήσουν νέα πτητική δραστηριότητα μετά τη διόρθωσή τους, αν και όπως ανέφερε αυτό είναι σπάνιο.

Η ίδια διαδικασία επαναλαμβάνεται από πιλότους-δοκιμαστές των πελατών, που για τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις είναι Ιπτάμενοι των αντίστοιχων κλάδων, ενώ για τους εξαγωγικούς πελάτες εντεταλμένοι χειριστές που έχουν εκπαιδευτεί και πιστοποιηθεί πλήρως για τα συγκεκριμένα καθήκοντα.

Μια φάση της διαδικασίας προετοιμασίας για «παράδοση-παραλαβή» (pre-delivery process), που δεν απαντάται σε άλλα μαχητικά, είναι η μέτρηση του RCS (Radar Cross Section), η οποία γίνεται για κάθε αεροπλάνο. Πιο συγκεκριμένα, τα F-35 που αφήνουν τη «μεικτή» παραγωγή (που όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενη αρθρογραφία μας αφορά στη συναρμολόγηση και των τριών εκδόσεων στην ίδια γραμμή), οδηγούνται σε μια γειτονική εγκατάσταση όπου γίνεται η βαφή, η οποία περιλαμβάνει και τα στρώματα των ειδικών επιχρισμάτων που εξασφαλίζουν τα χαρακτηριστικά στελθ.

Αυτά αξιολογούνται για κάθε αεροπλάνο στην ειδική εγκατάσταση ATF (Aircraft Test Facility) που υπάρχει στο Fort Worth, ένας ανηχοϊκός θάλαμος που μπορεί να υποδεχθεί αεροπλάνα διαστάσεων μεγαλύτερων του F-35. Αν οι μετρήσεις είναι εντός των προδιαγραφών και συμφωνήσει ο πελάτης, ξεκινούν οι πτητικές δοκιμές. Αν όμως προκύψει ασυμφωνία, τότε το F-35 επιστρέφει στο «βαφείο» για διορθώσεις και επαναμέτρηση.

Ο Tony Wilson μας ανέφερε επίσης ότι το ATF δεν αφορά μόνο τα καινούρια F-35, αλλά έχει ευρύτερο ρόλο στη διάσταση των χαρακτηριστικών VLO του JSF, αφού σε αυτό επιστρέφουν κατά καιρούς Lightning II από υπηρεσία. Όπως επισημαίνει, αυτό γίνεται τόσο τυχαία ανάμεσα σε παλαιότερα αεροπλάνα για γενική αξιολόγηση, όσο και συγκεκριμένα σε μαχητικά που έχουν αναπτυχθεί για αποστολές σε διάφορα περιβάλλοντα, όπως πλοία, περιοχές με μεγάλη υγρασία, ερήμους, ή έχουν εκτεθεί σε ακραίες καιρικές συνθήκες, όπως ψύχος. Σε αυτά επιχειρείται να προσδιοριστούν οι επιπτώσεις στο RCS από όλους αυτούς τους παράγοντες. Όπως τονίζει, τα αποτελέσματα ανακυκλώνονται (γρηγορότερα από οποιοδήποτε άλλο feedback) για τη λήψη διορθωτικών μέτρων, διατηρώντας έτσι το μεγάλο πλεονέκτημα των JSF.

Ακολουθήστε μας, στο Facebook, στο Twitter, στο YouTube και στο Viber!

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σε φάση απαξίωσης 5 κρίσιμα ραντάρ αεράμυνας της ΠΑ – δεν υπάρχει “θόλος” χωρίς αυτά

Σύμφωνα με πληροφορίες μας η Πολεμική μας Αεροπορία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με την υποστήριξη των 5 κρίσιμων για την αεράμυνα, ραντάρ μεγάλης εμβελείας τύπου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Στρατηγός ε.α. Κωνσταντίνος Φλώρος – “Μόνο η ένοπλη ισχύς εξασφαλίζει...

8
Η συνέντευξη του τ. Α/ΓΕΕΘΑ , στον Κώστα Δεληγιάννη, δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Αντίλογος»Κύριε Αρχηγέ αφυπηρετήσατε προσφάτως, έχοντας συμπληρώσει το ανώτατο προβλεπόμενο όριο των 4...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4/16 Νοεμβρίου 1828: Η πρώτη αναγνώριση...

9
Υπογράφεται από τους αντιπροσώπους Βρετανίας, Γαλλίας και Ρωσίας στο Λονδίνο, Πρωτόκολλο με το οποίο αναγνωρίζεται η ίδρυση αυτόνομου ελληνικού κράτους, φόρου υποτελούς στον Σουλτάνο,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Κινέζος πρόεδρος προς ΗΠΑ: μην ξεπεράστε την «κόκκινη γραμμή» υποστηρίζοντας την Ταϊβάν

Ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ παρότρυνε χθες Σάββατο τις ΗΠΑ να μην ξεπεράσουν την «κόκκινη γραμμή» υποστηρίζοντας την Ταϊβάν, δυο μήνες και κάτι προτού...

Κασμίρ της Ινδίας: συνεχείς οι επιθέσεις αυτονομιστών

Ενέδρες, μάχες, ρίψη χειροβομβίδας καταμεσής αγοράς: τα βίαια επεισόδια πολλαπλασιάζονται στη διεκδικούμενη ινδική περιοχή του Κασμίρ, παρ’ όλα όσα διαλαλεί η κυβέρνηση στο Νέο...

Οικονομική ατζέντα Τραμπ: «Αχίλλειος πτέρνα» το υψηλό δημόσιο χρέος

Η προεκλογική οικονομική ατζέντα του εκλεγμένου προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, έχει δύο αδύναμα σημεία, τα οποία μπορεί να αποδειχθούν η «αχίλλειος πτέρνα» της...