19.1 C
Athens
Κυριακή, 1 Ιουνίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σχεδιαστική ομάδα Ελλήνων Μηχανικών και Ειδικών, παρουσίασαν στο ΓΕΣ το...

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σχεδιαστική ομάδα Ελλήνων Μηχανικών και Ειδικών, παρουσίασαν στο ΓΕΣ το ΑΟΡ, ένα Τυφέκιο Designed AND Made in Greece

- Advertisement -

 

Η “Πτήση” έχει τη χαρά αλλά και την τιμή, να σας παρουσιάσει πρώτη την ολοκλήρωση της σχεδίασης ενός πραγματικά ελληνικού «Εθνικού Τυφεκίου», το οποίο έχει σχεδιαστεί από μια ομάδα που περιλαμβάνει αποκλειστικά Έλληνες Μηχανικούς, Σχεδιαστές, Ειδικούς και Εμπειρογνώμονες. Οι πληροφορίες για το τελικό Σχέδιο που έχουμε στη διάθεσή μας είναι περιορισμένες, καθώς το Πρόγραμμα καλύπτεται, όπως είναι φυσικό, από μυστικότητα σε αυτή τη φάση.

Το όνομα του Ελληνικού Τυφεκίου Εφόδου είναι ΑΟΡ* και γνωρίζουμε ότι η Σχεδιαστική Ομάδα του  ενημέρωσε αυτές τις ημέρες επισήμως την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία για την ολοκλήρωση της φάσης σχεδίασης ενός σύγχρονου τυφεκίου υψηλών προδιαγραφών, το οποίο θα μπορούσε να είναι το Νέο Τυφέκιο Εφόδου που θα εξοπλίσει τις Ένοπλες Δυνάμεις μας και τα Σώματα Ασφαλείας.

ΝΕΟ ΤΥΦΕΚΙΟ ΕΦΟΔΟΥ για τον ΕΣ. 7,62Χ51 vs 5,56Χ45, Ποιο είναι το καταλληλότερο διαμέτρημα για τον τυφεκιοφόρο;

Το πρόγραμμα ξεκίνησε από ιδιωτική πρωτοβουλία και εξ ιδίων πόρων τον Σεπτέμβριο του 2019 με όραμα της Ομάδας τη δημιουργία ενός “Εθνικού Τυφεκίου” το οποίο μπορεί να εμφανισθεί λαμβάνοντας εμβληματικό χαρακτήρα στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων του 2021 για την επέτειο των 200 ετών από την Παλιγγενεσία.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που μας έγιναν διαθέσιμες, με έγκαιρη λήψη αποφάσεων, αν το πρόγραμμα εγκριθεί, είναι εφικτή η κατασκευή λειτουργικών πρωτοτύπων ώστε να πραγματοποιηθεί η επίσημη παρουσίαση του ΑΟΡ στα χέρια Ελλήνων στρατιωτών στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου 2021. 

Οι λογικές επιλογές του Ελληνικού Στρατού ως προς το νέο τυφέκιο εφόδου

Για λόγους ασφαλείας της σχεδίασης δεν μας έγιναν διαθέσιμες περισσότερες τεχνικές πληροφορίες, αλλά γνωρίζουμε πως το σχέδιο βασίζεται σε δοκιμασμένες λύσεις και θα μπορεί προσαρμόζεται αναλόγως των απαιτήσεων του χρήστη, για παράδειγμα να παραχθεί σε διαμέτρημα τόσο 5,56 mm όσο και σε 7,62 mm καλύπτοντας απόλυτα τις όποιες ανάγκες που θα αποφασίσει πως έχει ο ΕΣ.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας το τυφέκιο μπορεί να παραχθεί στα ΕΑΣ ώστε να επανεκκινήσει, με την συνδρομή της ιδιωτικής πρωτοβουλίας αυτός ο τομέας της Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία. Μας επισημάνθηκε επίσης πως το κόστος του νέου ΑΟΡ θα είναι κλάσμα σε σχέση με αυτά που ζητούν οι ξένοι για δικαιώματα σχεδίασης όπλων ώστε να κατασκευαστούν στην Ελλάδα.

Τα ισραηλινά Tavor 7 και Χ95 υποψήφια για τον Ελληνικό Στρατό, θα είναι το “Εθνικό Τυφέκιο” Designed in Israel;

Στη Σχεδιαστική Ομάδα του ΑΟΡ μετέχει και ο γνωστός δημοσιογράφος και συγγραφέας στο χώρο της Άμυνας, Σάββας Βλάσσης, που έχει το δικό του ρόλο στην βελτιστοποίηση (optimizing) του σχεδίου λόγω της εμπειρίας του από τις Ειδικές Δυνάμεις.    

Απεικονίσεις του όπλου σε αυτή τη φάση δεν έχουν γίνει διαθέσιμες, κάτι που αναμένεται όμως να γίνει λίαν προσεχώς.
Το θέμα του “Εθνικού Τυφεκίου” και του “Εθνικού Οχήματος” όμως έχουν και άλλες εξελίξεις στις οποίες θα επανέλθουμε σε προσεχείς αναρτήσεις μας.

*Άορ = βελτιωμένος τύπος ξίφους, βαρύτερο, καλύτερα ζυγισμένο και αποτελεσματικότερο που εμφανίσθηκε στην Ελλάδα μεταξύ 1.200-1.000 π.Χ. ξεπερνώντας το ελαφρύτερο φάσγανο που ήταν κατάλληλο μόνο για νυκτικά πλήγματα.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η δυσκολία στο να πάρουμε γαλλικά υποβρύχια για το Ναυτικό μας

Με την πλειονότητα των ελληνικών υποβρυχίων να είναι παλαιάς τεχνολογίας (Type 209/1100 και Type 209/1200) και να πλησιάζει το τέλος της επιχειρησιακής τους ζωής,...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΠΕΠ PULS ή EuroPULS; Μια καλή δυνητική συμφωνία να γίνει καλύτερη

Οι κατακλυσμιαίες εξελίξεις που έλαβαν χώρα στην Ευρώπη τους τελευταίους μήνες και οι οποίες σχετίζονται με αποφάσεις διευκόλυνσης της χρηματοδότησης του (επαν)εξοπλισμού των ευρωπαϊκών...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 31 Μαΐου 1942: Επιδρομή στο Σίδνεϊ, το ιαπωνικό...

1
Με την αυτοκρατορική Ιαπωνία στο απώγειο της δυναμικής της επέκτασης στην Ανατολή, έξι σχεδόν μήνες μετά το Περλ Χάρμπορ και μετά από μια σειρά...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΥΠΕΞ Σαουδικής Αραβίας: Θα βοηθήσουμε στην ανοικοδόμηση της Συρίας

Ο Σαουδάραβας υπουργός Εξωτερικών Φαϊσάλ μπεν Φαρχάν δήλωσε σήμερα από τη Δαμασκό ότι η χώρα του θα είναι στην πρώτη γραμμή για να βοηθήσει...

ΠΕΠ PULS ή EuroPULS; Μια καλή δυνητική συμφωνία να γίνει καλύτερη

Οι κατακλυσμιαίες εξελίξεις που έλαβαν χώρα στην Ευρώπη τους τελευταίους μήνες και οι οποίες σχετίζονται με αποφάσεις διευκόλυνσης της χρηματοδότησης του (επαν)εξοπλισμού των ευρωπαϊκών...

Aether Aeronautics: Καινοτομία στους εναέριους στόχους από την Κρήτη

Η Aether Aeronautics, 100% ελληνική εταιρεία, μέλος του EFA Group, με έδρα τα Χανιά, ιδρύθηκε το 2018, αξιoποιώντας την πολυετή εμπειρία των στελεχών της...