Ένα Antonov An-12BK της ουκρανικής εταιρίας Aviation Company Meridian, με έδρα το διεθνές αεροδρόμιο του Κιέβου φαίνεται ότι είναι το αεροπλάνο που συνετρίβη χθες βράδυ ενώ προσπαθούσε να φτάσει στο αεροδρόμιο της Καβάλας για προσγείωση ανάγκης, αλλά κατέπεσε περίπου 40 χιλιόμετρα δυτικότερα, στους πρόποδες του όρους Παγγαίο, κοντά στον οικισμό Παλαιοχωρίου.
Το αεροπλάνο («UR-CIC»), σύμφωνα με υπηρεσίες που παρακολουθούν τη διεθνή εναέρια κυκλοφορία, εκτελούσε την εμπορευματομεταφορική πτήση MEM3022 από το αεροδρόμιο της Νις στη Σερβία προς το Αμάν της Ιορδανίας.
Είχε απογειωθεί, πιθανότατα με οκταμελές πλήρωμα στις 20:36 (τοπική ώρα) και περίπου μια ώρα αργότερα, ενώ πετούσε με νοτιοανατολικά προς την γενική κατεύθυνση του προορισμού του, πάνω από το Αιγαίο στα 21.000 πόδια (FL210), ανατολικά της χερσονήσου του Άθω, εμφανίζεται να πραγματοποιεί αλλαγή πορείας 180 μοιρών και τελικά να κατευθύνεται προς το αεροδρόμιο της Καβάλας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πιλότος του, στην επικοινωνία του με τον ΕΕΚ (Έλεγχο Εναερίου Κυκλοφορίας) ανέφερε τεχνικό πρόβλημα με κινητήρα.
Στο μεγαλύτερο μέρος του υπόλοιπου της διαδρομής του διατηρούσε ύψος περίπου 15.000, αλλά στη συνέχεια κατερχόμενο, στα τελευταία τρία λεπτά της πτήσης του εμφανίζεται να χάνει απότομα ύψος. Πιθανότατα το πρόβλημα που είχε αναφέρει ο πιλότος του εξελισσόταν ραγδαία, αποστερώντας του την δυνατότητα να διατηρήσει το ύψος και εν τέλει και τον έλεγχο του αεροσκάφους.
Θεάθηκε να διαγράφει πορεία στον νυκτερινό ουρανό φλεγόμενο, ενώ στη σημείο της πτώσης σημειώθηκε έκρηξη.
Δεν υπάρχουν επιζώντες, ενώ παρά τις αναφορές ότι το αεροπλάνο μετέφερε 12 τόνους (εννέα σύμφωνα με άλλες πηγές) «επικίνδυνου φορτίου» αυτό δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη, αν και λαμβάνονται προληπτικά μέτρα για την γύρω περιοχή και για τα συνεργεία που θα επιχειρήσουν να προσεγγίσουν πάλι τα συντρίμμια σήμερα, με το φως της ημέρας.
Το τετρακινητήριο An-12 (περίπου αντίστοιχο με το Δυτικό C-130) έχει μήκος 33,1 m, εκπέτασμα 38 m και μέγιστο βάρος απογείωσης 61 τόνους, με μεταφορική ικανότητα 20 τόνων, ενώ διαθέτει τέσσερις ελικοστροβίλους (turboprop) Ivchenko AI-20 των 4.000 ίππων ο καθένας, που «οδηγούν» τετράφυλλες έλικες. H έκδοση An-12BK αναφέρεται ως βελτίωση με ικανότητα μεταφοράς έως και 30 τόνων φορτίου με διευρυμένη ράμπα φόρτωσης, που είχε εξελιχθεί και κατασκευαστεί για λογαριασμό των αεροπορικών συνταγμάτων μεταφορών της Αεροπορίας της ΕΣΣΔ.
Το «UR-CIC» (s/n01347701) φέρεται να είναι μια κατασκευή του 1971, που μετασκευάστηκε λίγο πριν το 1990 από στρατιωτικό σε εμπορικό μεταγωγικό. Πιο συγκεκριμένα εμφανίζεται να έχει ως τελευταίο σοβιετικό νηολόγιο το «CCCP-12999» με την Aeroflot, πριν περάσει το 1990 (πιθανότατα νοικιασμένο) στην βουλγαρική Balkan, για να επιστρέψει στην Ρωσία ως «RA-12999» με την Ural Airlines. Από το 1994 έως το 1914 αλλάζει πολλές φορές ιδιοκτησία και νηολόγιο, πριν καταλήξει στην λευκορωσική Aircompany Grodno, ενώ τον Ιανουάριο του 2022 εντάχθηκε στην Meridian.
Χθες το πρωί το αεροπλάνο είχε εκτελέσει την πτήση MEM3031 από την Άγκυρα στη Νις, ενώ προηγουμένως είχε πετάξει στην Άγκυρα από το Βελιγράδι, προερχόμενο από το Σεράγεβο, όπου είχε φτάσει την προηγουμένη (14-07) από το Παρίσι.