7.7 C
Athens
Σάββατο, 8 Φεβρουαρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΚαι το (νέο) όνομα αυτού... Canadair 515!

Και το (νέο) όνομα αυτού… Canadair 515!

- Advertisement -

Το DHC-515, δηλαδή το μοντέλο 515 της De Havilland Canada (που κατέχει τα σχεδιαστικά δικαιώματα του CL-415 και των προκατόχων του), ήταν η τυπικά ορθή ονομασία του μοντέλου και αυτή είχε επιλεγεί τον Απρίλιο του 2022 για τον εκσυγχρονισμένο διάδοχο του CL-415, που κάποια στιγμή αναφερόταν και ως CL-515.

Και το όνομα αυτού De Havilland DHC-515!

Το εμπορικά ορθό όμως όνομα για ένα αεροπλάνο που έγινε συνώνυμο της αεροπυρόσβεσης, δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από Canadair!

Έτσι, την περασμένη Παρασκευή, σε ανακοίνωση της De Havilland Canada, του καναδικού κρατικού οργανισμού υποστήριξης εμπορίου, CCC (Canadian Commercial Corporation) και του ευρωπαϊκού οργανισμού πολιτικής προστασίας  rescEU, για την κατάληξη των συνομιλιών περί αγοράς 22 αεροσκαφών, προστέθηκε και η ανακοίνωση ότι το DHC-515 θα είναι πλέον γνωστό ως De Havilland Canadair 515.

Κατά τα άλλα και για να μπουν μερικά πράγματα στη θέση τους, από τα 22 Canadair 515 που θα αγοραστούν, τα 12 χρηματοδοτούνται από την ΕΕ και αφορούν σε δύο για κάθε μια από τις έξι χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα: Ελλάδα, Κροατία, Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία και Πορτογαλία. Θα σταθμεύουν στις αντίστοιχες χώρες, αλλά θα αποτελούν τον κοινό ευρωπαϊκό στόλο.

Τα υπόλοιπα δέκα αφορούν σε παραγγελίες δυο εξ’ αυτών των χωρών, της Ελλάδας για πέντε και της Ισπανίας για άλλα πέντε. H Ελλάδα και η Ισπανία βέβαια φέρεται να παρήγγειλαν από επτά αεροπλάνα συνολικά, αλλά και για τις δυο χώρες, τα δύο είναι που χρηματοδοτούνται από τον rescEU.

Σημειώνεται ότι ήταν η ελληνική και ισπανική παραγγελία των 10 αεροσκαφών που επέτρεψαν στην De Havilland Canada να ξεκινήσει την παραγωγή. Διαφορετικά θα έπρεπε και άλλοι να βάλουν το χέρι στην τσέπη…

Να θυμίσουμε ότι από την εποχή που η εταιρία κεφαλαίου Longview Aviation Capital μέσω της Viking Air είχε αποκτήσει τα δικαιώματα για τα Canadair, ήταν γνωστό ότι προσπαθούσε να συγκεντρώσει τον κρίσιμο αριθμό παραγγελιών που θα έκανε αρχικά βιώσιμη την επανέναρξη παραγωγής του τύπου, στην έκδοση CL-515/DHC-515.

Η εταιρία, που αργότερα έβαλε το όλο σχέδιο κάτω από το (ιστορικό) όνομα της De Havilland Canada, ποτέ δεν είχε αποκαλύψει ποιος ήταν αυτός ο αριθμός, αλλά όλες οι εκτιμήσεις «έδειχναν» προς ένα νούμερο 22-24 αεροσκαφών, κατ’ ελάχιστο. Φυσικά ο αριθμός αυτός είναι η αρχή και θα απαιτηθούν στη συνέχεια και πολλές άλλες παραγγελίες για να συντηρηθεί το εγχείρημα και να μην καταλήξει σε εμπορική αποτυχία.

Η De Havilland Canada ελπίζει ότι αυτές θα έλθουν σταδιακά, τόσο από άλλες ευρωπαϊκές χώρες όσο και διεθνώς, αν και το ενδιαφέρον για το υδροπλάνο ειδικών εφαρμογών σε πυροσβεστική χρήση είναι πολύ περιορισμένο. Λόγος για τον οποίο η Bombardier οδηγήθηκε σε διακοπή της παραγωγής (και όχι φυσικά ότι “τα Canadair ήταν τόσο καλά και δεν χαλούσαν”, μια από τις πολλές υπερβολές που γράφηκαν στην Ελλάδα).

Η Γαλλία για παράδειγμα έχει ανακοινώσει πρόθεση απόκτησης 16 αεροπλάνων, πέραν των δυο του rescEU και η Ιταλία κινείται σε αντίστοιχους ρυθμούς. Ακόμη και στην Ελλάδα και με την προοπτική αναβάθμισης των επτά επιζώντων CL-415GR, υπάρχει ανάγκη για τουλάχιστον 5-6 επιπλέον αεροπλάνα, ενώ αντίστοιχες απαιτήσεις υπάρχουν σε Ισπανία, Πορτογαλία και Κροατία. Επιπλέον χώρες όπως η Ινδονησία και η Ταϊλάνδη έχουν εκφράσει πρόθεση αγοράς του τύπου.

Και μια σημείωση για να σταματήσουν επιτέλους οι ανοησίες που γράφουν διάφοροι: τα DHC-515 και -πλέον- Canadair 515 δεν θα σβήνουν φωτιές τη νύκτα. Τέτοια τεχνολογία δεν υφίσταται για αεροπλάνα σταθερών πτερύγων και είναι αμφίβολο ότι θα υπάρξει έως την παράδοση των αεροσκαφών. Πότε θα γίνει το τελευταίο;

Η  De Havilland Canada τον Αύγουστο που μας πέρασε, ανακοίνωσε καθυστέρηση των πρώτων παραδόσεων από το τέλος του 2027, στο 2028 χωρίς να καθορίζει επακριβώς τον χρόνο. Ίδωμεν…

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

3 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
3 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ίλον Μασκ: Τώρα και “Στρατάρχης” της αμερικανικής άμυνας

Έχοντας το "ελεύθερο" από τον Πρόεδρο Τραμπ (μέχρι αποδείξεως του εναντίου βέβαια), ο Ιλον Μασκ τώρα ετοιμάζεται να επέμβει και στην αμερικανική άμυνα και...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Αναβάθμιση φρεγατών ΜΕΚΟ: Τώρα θυμηθήκαμε να κάνουμε οικονομία;

36
Το Πολεμικό Ναυτικό της Ελλάδας (ΠΝ) αντιμετωπίζει μια πρωτοφανή πρόκληση στον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ. Όπου ο αρχικός σχεδιασμός είχε ξεκινήσει πριν από το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 7 Φεβρουαρίου 1956: Πετράκης Γιάλλουρος, ο πρωτομάρτυρας του...

2
Σκοτώνεται από πυρά Βρετανών σε διαδήλωση στην Αμμόχωστο, ο τελειόφοιτος μαθητής Γυμνασίου, Πετράκης Γιάλλουρος.Οι μαθητές στην Κύπρο οργάνωναν παραστάσεις διαμαρτυρίας κατά των Βρετανών, κατ’...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Αναβάθμιση φρεγατών ΜΕΚΟ: Τώρα θυμηθήκαμε να κάνουμε οικονομία;

Το Πολεμικό Ναυτικό της Ελλάδας (ΠΝ) αντιμετωπίζει μια πρωτοφανή πρόκληση στον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ. Όπου ο αρχικός σχεδιασμός είχε ξεκινήσει πριν από το...

Κυβερνοεπιθέσεις: Η μάστιγα της εποχής μας

Η ραγδαία ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων και των κυβερνήσεων έχει φέρει στο προσκήνιο την ανάγκη για ισχυρή κυβερνοασφάλεια. Οι κυβερνοεπιθέσεις δεν είναι πλέον απλώς μια...

Γ. Γεραπετρίτης: η Ελλάδα πύλη εισόδου της Ινδίας προς την Ευρώπη

H σημασία της υλοποίησης του Οικονομικού Διαδρόμου Ινδίας-Μέσης Ανατολής-Ευρώπης, καθώς και της περαιτέρω ενίσχυσης της συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Ινδίας στη ναυτιλία βρέθηκαν στο...