22.3 C
Athens
Παρασκευή, 5 Ιουλίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΠολεμικό Ναυτικό: Στρατηγική ανάγκη για μεγάλα πλοία στην Ανατολική Μεσόγειο

Πολεμικό Ναυτικό: Στρατηγική ανάγκη για μεγάλα πλοία στην Ανατολική Μεσόγειο

- Advertisement -

Το Πολεμικό Ναυτικό πριν 2 χρόνια αποφάσισε να αγοράσει 3 φρεγάτες τύπου FDI HN. Το πρόβλημα όμως παραμένει πως πρέπει να αντικαταστήσει 9 φρεγάτες κλάσης S. Έτσι, αναγκαστικά προσανατολίζεται να πάρει και άλλα φθηνότερα πλοία, όπως κορβέτες. Μπορούν όμως αυτές να πολεμήσουν αποδοτικά στην Ανατολική Μεσόγειο και γενικότερα να σταθούν εκεί; Σε κάθε δική μας διεκδίκηση και υπεράσπιση κυριαρχικών δικαιωμάτων, όπως και για προστασία της Κύπρου;

Οι κορβέτες αποτελούν μια κατηγορία πολεμικών πλοίων μικρού-μεσαίου μεγέθους, αλλά με μεγάλο εύρος, που φθάνει από 500 ώς και και 3.000 τόνους. Αυτό το μικρότερο, συγκριτικά με φρεγάτα πάντα, μέγεθος συνεπάγεται και κάποιους περιορισμούς. Αρχικά διαθέτουν λιγότερο χώρο για την εγκατάσταση όπλων, αισθητήρων και εξοπλισμού, σε σύγκριση με μεγαλύτερα πλοία. Αυτό μπορεί να μειώσει την ικανότητά τους να μεταφέρουν ποικίλους ή πιο “βαρείς” τύπους όπλων και να διεξάγουν πολλαπλές αποστολές ταυτόχρονα.

Και τυπικά η Ελλάδα στο πρόγραμμα της Ευρωκορβέτας

Ακόμη, τα πλοία με μεγάλο εκτόπισμα, παρέχουν μεγαλύτερη αντοχή σε καιρικές συνθήκες, καλύτερες υποδομές για το προσωπικό σε πολυήμερες αποστολές και μεγαλύτερη αυτονομία καυσίμων και εφοδίων. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό στην Ανατολική Μεσόγειο, όπου οι αποστάσεις είναι μεγάλες και οι συνθήκες απαιτητικές.

Σημαντικό πρόβλημα όμως των μικρών πολεμικών πλοίων, είναι η εκτόξευση όπλων σε κακές καιρικές συνθήκες. Το σύστημα μάχης για να μπορέσει να πυροδοτήσει ένα όπλο, ελέγχει αν η κίνηση του σκάφους είναι εντός συγκεκριμένων ορίων. Έτσι, είναι πολύ πιθανό, ακόμη κι αν δοθεί εντολή εκτόξευσης, αν υπάρχει μεγάλη πρόνευση και διατοιχισμός λόγω κακοκαιρίας, να μην “φύγει” ο πύραυλος. Οπότε μια κορβέτα μπορεί να είναι εξοπλισμένη με παρόμοια όπλα με μια φρεγάτα, όμως αυτό δεν την καθιστά ισότιμη στην ικανότητα εκτόξευσης και απόδοσης τους σε κάθε στιγμή.

Το επόμενο μειονέκτημα μια κορβέτας απέναντι σε μια φρεγάτα, είναι η χρήση ναυτικού ελικοπτέρου. Μπορεί λοιπόν να έχει ελικοδρόμιο ικανό να αντέξει το βάρος ενός ελικοπτέρου MH-60R/S-70, όπως επίσης και το κατάλληλο υπόστεγο. Δεν σημαίνει όμως ότι μπορεί να εξαπολύσει το ελικόπτερο ή να το “μαζέψει” (να προσνηωθεί δηλαδή) με κακές καιρικές συνθήκες. Αντίθετα, ένα πλοίο με μεγαλύτερο εκτόπισμα, παρέχει πιο σταθερή πλατφόρμα για επιχειρήσεις ναυτικών ελικοπτέρων, με περισσότερη “αδιαφορία” σε κακές καιρικές συνθήκες.

Δεν είμαστε λοιπόν απολύτως σίγουροι πόσο προσφέρει τελικά ένα πλοίο με μικρότερο μέγεθος, ειδικά αν η τιμή μιας καλά εξοπλισμένης κορβέτας αρχίζει να πλησιάζει εκείνη μιας φρεγάτας. Ένα παράδειγμα που αντικατοπτρίζει αυτή την άποψη είναι οι βρετανικές Τype 31. Στη βασική τους διαμόρφωση έχουν παρόμοια τιμή με αρκετές κορβέτες, αλλά με κοντά διπλάσιο εκτόπισμα που ξπερνά τους 5.500 τόνους. Άλλο παράδειγμα είναι της Αιγύπτου, που αν και έχει μεγάλες φρεγάτες κλάσης FREMM, και προμηθεύεται και κορβέτες κλάσης Gowind, διαλέγει και επενδύει και σε μια ενδιάμεση λύση, τις φρεγάτες ΜΕΚΟ Α200.

Έφθασε στην Αίγυπτο η δεύτερη φρεγάτα MEKO A200 – σε ένα παροξυσμό ναυτικών εξοπλισμών

Μια λύση για το δικό μας Πολεμικό Ναυτικό, θα ήταν να αγοράζαμε και πάλι φρεγάτες κλάσης FDI για να πετύχουμε ομοιοτυπία, επιδιώκοντας μια πιο φθηνή τιμή τους, μέσω υποδεέστερης διαμόρφωσης, π.χ. με ένα οικονομικότερο ραντάρ και λιγότερα αντιαεροπορικά βλήματα. Εδώ όμως η αρχική τιμή είναι πολύ μεγάλη (υποθέτουμε πως θα κυμαίνεται πλέον στο 1+ δις ευρώ, μετά τις γενικότερες αυξήσεις κόστους στα οπλικά συστήματα), οπότε το πόσο οικονομία μπορεί να γίνει από εκεί και προς τα “κάτω”, είναι αμφισβητήσιμο. Ακόμη, θα πρέπει να χρεωθούμε την όποια επανασχεδίαση και πιστοποίηση και μάλιστα με “γαλλικά” κόστη. Δηλαδή, αυτό που κατά καιρούς διαβάζουμε σε σχόλια αναγνωστών μας, για μια FDI που θα έχει το ραντάρ NS100 της Thales, θεωρητικά στέκει, όμως δεν θα μας βγει απαραίτητα προσιτό και σαφώς θέλει μεγάλη διερεύνηση.

Επίσης, η FDI έχει σχεδιαστεί ως ένα ολοκληρωμένο οπλοσύστημα γύρω από το ραντάρ Seafire, και τους αντιαεροπορικούς πυραύλους Aster 30. Και δεν έχει νοήμα να αρχίσουμε να πειραματιζόμαστε “πειράζοντας” την φιλοσοφία της συγκεκριμένης κλάσης σκαφών.

FDI: H πραγματικότητα και ο μύθος της «μεγάλης Belh@rra»

Εδώ δεν μπορούμε να κρύψουμε την απογοήτευσή μας για τον οπλισμό των προτεινόμενων κορβετών για το Ναυτικό μας…

Η συνέχεια στο Naval Defence

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

141 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
141 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ελληνικά F-16V: πόσο καθυστερημένο είναι το πρόγραμμα των Viper;

H  ανακοίνωση Lockheed Martin και Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ) χθες, περί της παράδοσης του εικοστού F-16 που αναβαθμίστηκε στη διαμόρφωση Viper (F-16V) για την...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΚΤΑΚΤΟ: Παγώνει -ξανά- ο εκσυγχρονισμός των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ;

169
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της σελίδας μας, φαίνεται πως "παγώνει" το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ, με φόβο πως ίσως οδηγούμαστε και σε ακύρωση του....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4 Ιουλίου 1943: Επιχείρηση “Zitadelle”, η γιγαντομαχία του...

1
Η μάχη του Κούρσκ στο Ανατολικό Μέτωπο στο Β' Παγκόσμιο, θα είναι η μεγαλύτερη και πιο άγρια αρματομαχία της ιστορίας. Και επρόκειτο να είναι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

SAS: Στην πυρκαγιά στα Γλυκά Νερά υπήρξε ανάφλεξη από μπαταρία drone μας

Aνακοίνωση εξέδωσε η εταιρεία SAS σχετικά με την φωτιά που ξέσπασε χθες στα Γλυκά Νερά, η οποία λέει τα εξής:Η εταιρεία υψηλής τεχνολογίας Spirit...

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: Το F-35 ανιχνεύει βαλλιστικούς πυραύλους πάνω από 1.300 χιλιόμετρα μακριά – βίντεο

Όπως έχουμε πει πολλές φορές, το F-35 έχει κατασκευαστεί να δρα ως ένα σύνολο αισθητήρων πάνω από το πεδίο επιχειρήσεων, όπου με δυνατότητα σύντηξης...

Η Σαουδική Αραβία “αγοράζει” τουρκική αμυντική τεχνογνωσία – ποιές εταιρίες αφορά

Με τρεις τουρκικές αμυντικές εταιρείες υπογράφησαν χθες μνημόνια συνεργασίας από πλευράς του SAMI (Saudi Arabian Military Industries), δηλαδή του κρατικού επενδυτικού αμυντικού ομίλου της...