Σε επίσκεψη του επικεφαλής της τουρκικής SSB (διεύθυνσης Αμυντικών Βιομηχανιών), Haluk Gorgun, στο εργοστάσιο της BMC, που έχει αναλάβει την παραγωγή των “εθνικών” τουρκικών αρμάτων Altay ανακοινώθηκε και το χρονοδιάγραμμα παραλαβής τους:
Έτσι φέτος που ξεκινά η μαζική παραγωγή (η οποία όμως είναι όπως φαίνεται ακόμη σε φάση προσαρμογής) αναμένονται μόλις 3 άρματα Altay. Το 2026 θα παραδοθούν 11, το 2027 41 και το 2028 30. Με αυτά θα συμπληρωθεί η πρώτη παρτίδα 85 αρμάτων, που μπορούμε να την αποκαλέσουμε “εισαγωγική” (αποκαλείται Τ1) καθώς ο κινητήρας και το κιβώτιο θα είναι νοτιοκορεατικής κατασκευής, το ίδιο σετ που κινεί το εκεί άρμα K2 Black Panther (από το οποίο έχει παρθεί τεχνογνωσία για το Altay).
Από το 2029 ξεκινά η παραλαβή των αρμάτων έκδοσης Τ2, με άλλα 165 (οπότε το σύνολο θα φθάσει τα 250), η οποία θα έχει σημαντικές αλλαγές: Με κυριότερη την ενσωμάτωση του εγχώριου κινητήρα 1.500 ίππων, BATU, που εξελίσσει η BMC Power (θυγατρική του ομίλου BMC). Επίσης θα διαθέτει βελτιωμένη θωράκιση, απομονωμένη από το χώρο πληρώματος αποθήκη βλημάτων για το κύριο πυροβόλο, εξελίξεις στο λογισμικό διαχείρισης πυρός κ.α.
Ο Gorgun περιέγραψε την μέχρι τώρα προσπάθεια τελικών δοκιμών του Altay, όπου διένυσε 30.000 χιλιόμετρα, συμπλήρωσε 2.500 ώρες δοκιμαστικής λειτουργίας, αλλά όπως φαίνεται και από το χρονοδιάγραμμα που ανακοινώθηκε το όλο πρόγραμμα παραμένει αργής εξέλιξης με σημαντικές καθυστερήσεις. Έστω και έτσι, υπάρχει πρόοδος με τη σημαντικότερη να είναι πως έχει δρομολογηθεί η παραγωγή σε εργοστασιακή γραμμή. Οπότε και εδώ η Τουρκία συνεχίζει ένα σημαντικό εγχώριο εξοπλιστικό πρόγραμμα που θα ανανεώσει τον αρματικό της στόλο. Ο οποίος αν και παλαιός συντηρείται με συνεχόμενα προγράμματα αναβάθμισης, επίσης εγχώριας σχεδίασης και εκτέλεσης.
Φωτό: Ο νότιοκορεατικός κινητήρας 1.500 ίππων και το κιβώτιο για τα τουρκικά άρματα Altay