7.1 C
Athens
Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΑΠΟΨΗ: Το Akinci, αν ολοκληρωθεί, είναι κίνδυνος μεγαλύτερος από τα F-35A της...

ΑΠΟΨΗ: Το Akinci, αν ολοκληρωθεί, είναι κίνδυνος μεγαλύτερος από τα F-35A της Τουρκίας, απλά εμείς επιλέγουμε να μην το βλέπουμε

- Advertisement -

 
H πρώτη πτήση του τουρκικού UAV κλάσης HALE (Ηigh-Αltitude Long-Endurance) της Baykar Makina, Akinci, είναι γεγονός. Το UAV Akinci δεν αποτελεί σχέδιο, ούτε “μακέτα” όπως για παράδειγμα το TF-X. Είναι ένα υπαρκτό σχέδιο, το οποίο χτες πέταξε και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία. Φυσικά με την πτήση απλά έγινε ακόμη ένα βήμα στο πρόγραμμα δοκιμών του, αλλά κάθε πρώτη πτήση είναι ένας σημαντικός σταθμός στην ιστορία κάθε ιπτάμενης μηχανής.

Πρώτη πτήση UAV Akinci: η Τουρκία και στον χώρο των μεγάλων μη επανδρωμένων HALE.


Πρέπει να πούμε πως η ανάπτυξη ενός HALE UAV δεν είναι απλή ή εύκολη υπόθεση. Σημαίνει πως η γειτονική μας χώρα έχει κάνει άλματα σε πολλούς τεχνολογικούς τομείς, από την παραγωγή συνθετικών υλικών, μέχρι τις τηλεπικοινωνίες, από τα όπλα μέχρι τα ηλεκτρο-οπτικά. Θα μπορούσαμε να πούμε πολλά για το τι έχουμε κάνει εμείς στο τομέα, αλλά θα προτιμήσουμε να το αφήσουμε στην άκρη…
Δυστυχώς όμως, όπως παρατηρήσαμε, η πτήση του Akinci πέρασε απαρατήρητη από το σύνολο σχεδόν των ελληνικών ΜΜΕ. Αντίθετα, η παραγγελία κάποτε των F-35A αλλά και η πρώτη πτήση, αλλά και η τελετή παράδοσης των τουρκικών αεροσκαφών, “έπαιζε” για πολλές μέρες στην επικαιρότητα. Τώρα όμως, τι έγινε δηλαδή; ένα τηλεκατευθυνόμενο αεροπλανάκι είναι, μην το κάνουμε και θέμα!

Αποκλειστικές φωτό: Akinci, Anka και… Cezeri στην Teknofest


Αν και θα κατηγορηθούμε πως κινδυνολογούμε, πως διασπείρουμε τουρκική προπαγάνδα, εντούτοις, κάνοντας τη δουλειά μας, πρέπει να κάνουμε μια πρώτη αποτίμηση της απειλής που παρουσιάζει το Akinci. Αν και οι Τούρκοι έχουν έναν πραγματικά τεράστιο στόλο από UAV/UCAV, εντούτοις το Akinci αντιπροσωπεύει κάτι το τελείως διαφορετικό. Μπορεί να μεταφέρει ένα μεγάλο φορτίο, άνω των 900 κιλών, ενώ το ίδιο ζυγίζει 4,5 τόνους! Για σύγκριση, το ANKA έχει το 1/3 του βάρους του Akinci, ενώ οι επιδόσεις του τελευταίου είναι συγκρίσιμες του MQ-9 Reaper.
Τώρα, είχαμε τονίσει τον κίνδυνο που παρουσίαζαν τα UCAV ANKA και Bayraktar για την Ελλάδα. Για παράδειγμα, σμήνη από αυτά τα αεροσκάφη μπορούν να χτυπούν τα ελληνικά νησιά με βολές ακρίβειας, ενώ η τουρκική πολεμική αεροπορία θα μπορεί να αναλώνεται σε αποστολές αέρος αέρος για να σταματά τα ελληνικά μαχητικά. Παρολαυτά όμως, ο κίνδυνος που παρουσιάζουν είναι -ας πούμε- διαχειρίσιμος, καθώς με τον ένα ή άλλον τρόπο υπάρχουν τρόποι αντιμετώπισης στο ελληνικό οπλοστάσιο.

Το τουρκικό Akinci θα μπορεί να εκτοξεύει μικρότερα φονικά ΜΕΑ;


Η κατάσταση όμως αλλάζει με το Akinci. Το τελευταίο μπορεί να φέρει τον πύραυλο cruise SOM J, που αρχικά προβλεπόταν να εξοπλίσει τα παραλίγο τουρκικά F-35A. H αναστολή και ίσως ακύρωση παράδοσης των τουρκικών αεροσκαφών όχι μόνο δεν σταμάτησε την εξέλιξη του προηγμένου πυραύλου πλεύσης, αντίθετα αυτή συνεχίστηκε κανονικά.
Τωρα, Akinci και SOM από μόνοι τους ίσως να μην είναι τόσο πρόβλημα, αλλά σε συνδυασμό   μεταξύ τους μπορούν να είναι φονικός συνδυασμός. Ειδικά για την ελληνική αεράμυνα και την ΠΑ. Εξηγούμε, αν και νομίζουμε ότι τα πράγματα είναι απλά…

Ο πύραυλος SOM-J που σχεδιάστηκε για τα τουρκικά F-35, θα εξοπλίσει το εγχώριο TF-X


Η τουρκική αεροπορία μπορεί να αποκτήσει όποιον αριθμό από τα εγχώριας κατασκευής UCAV επιθυμεί. Συνεπώς, έχει τον κατάλληλο φορέα για την ταυτόχρονη εκτόξευση όσων πυραύλων πλεύσης επιθυμεί, ενώ μπορεί να επαναλαμβάνει τη διαδικασία επίσης όσες φορές θέλει. Θα ρωτήσει κάποιος, κι όχι άδικα, αν αυτή η διαδικασία μπορεί ή όχι να γίνει από τα τουρκικά μαχητικά. Φυσικά και μπορεί, αλλά πρέπει να τονίσουμε πως τα μαχητικά θα χρειαστούν σε διάφορα σημεία του μετώπου, ενώ οι βάσεις τους είναι εντός της επιχειρησιακής δυνατότητας της ΠΑ.
Τα Akinci όμως μπορούν να απογειώνονται από παντού, ακόμη κι από το Ινσιρλίκ, να πλησιάζουν τα μικρασιάτικα παράλια, να εξαπολύουν τους SOM και να επιστρέφουν όπου θέλουν. Και το βασικότερο, ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΙΚΑΝΟΥΣ ΠΙΛΟΤΟΥΣ, ένα είδος εν ανεπαρκεία στην τουρκική αεροπορία μετά τις αμείλικτες διώξεις εκπαιδευμένων στελεχών από το Καθεστώς Ερντογάν.
Η αντιμετώπισή τους από την ΠΑ θα είναι εξαιρετικά δύσκολη. Η τελευταία θα είναι αφοσιωμένη στην εξαΰλωση της τουρκικής ΠΑ, αλλά και στις άλλες αποστολές της. Αντίθετα, τα Akinci, θα μπορούν να πετούν πάνω από ασφαλείς περιοχές, και όταν απομακρύνονται τα ελληνικά μαχητικά, να μπαίνουν στο Αιγαίο και να εξαπολύουν τους SOM και αμέσως μετά να απομακρύνονται. Τυχόν αποστολές κυνηγιού των UCAV θα βάλει αναμφίβολα τα ελληνικά μαχητικά εντός των περιοχών που προστατεύονται από τους S-400 (αυτούς που πούλησαν οι φίλοι και σύμμαχοι της Ελλάδας Ρώσοι)…

Η τουρκική Aselsan θέλει να αναπτύξει ραντάρ AESA για το F-16 μέχρι το 2021


Οι SOM σε πρώτη φάση θα χτυπήσουν τα αεροδρόμια της ΠΑ, και μετά θα επικεντρωθούν στις ελληνικές υποδομές, λιμάνια, συγκοινωνιακούς κόμβους, εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, κοκ. Κι όλα αυτά, χωρίς την ανάγκη της τουρκικής ΠΑ. Αν μάλιστα τα χτυπήματα συνδυαστούν με βολές βαλλιστικών πυραύλων, τότε αντιλαμβανόμαστε τον κίνδυνο για την ελληνική αεράμυνα.
Επιστρέφουμε όμως στις δυνατότητες του Akinci. Πρέπει να τονίσουμε πως οι Τούρκοι έχουν κάνει άλματα στον τομέα των ηλεκτρονικών, και η ASELSAN σχεδιάζει ραντάρ AESA GaN που σε έναν διαφορετικό κόσμο θα τοποθετούσαν στα τουρκικά F-16C/D. Τώρα όμως μπορούν άνετα να συνδυάσουν κάποιο ραντάρ με UCAV Akinci δίνοντάς του τη δυνατότητα να φέρει πυραύλους αέρος αέρος. Θυμίζουμε πως οι Τούρκοι αναπτύσσουν δικούς τους πυραύλους αέρος-αέρος μέσου και μικρού βεληνεκούς. Έτσι, οι πύραυλοι που θα μπορούν κάθε στιγμή να εκτοξευτούν κατά των ελληνικών μαχητικών από την τουρκική αεροπορία μπορεί να είναι πολλαπλός.

ΘΕΜΑ: Κι αν δεν πάρει τελικά η Τουρκία τα F-35A, λύθηκε το πρόβλημά μας;


Τα Akinci με ραντάρ, πετώντας ψηλά, θα μπορούν να μεταφέρουν δεδομένα σε χαμηλά ιπτάμενα τουρκικά αεροσκάφη, ή να συμπληρώνουν την εικόνα της τακτικής κατάστασης ανά πάσα στιγμή. Ταυτόχρονα, χάρη στον μεγάλο χρόνο παραμονής στον αέρα, μπορούν να παίζουν το ρόλο του ιπτάμενου εκτοξευτή αντιαεροπορικών πυραύλων, δημιουργώντας μια ιπτάμενη κόλαση πάνω από το Αιγαίο.
Όσο ανώτερη κι αν είναι σε έμψυχο δυναμικό η ΠΑ, εντούτοις η γειτονική μας χώρα έχει βρει τρόπους να ξεπερνά τα όποια προβλήματα. Οι πιλότοι μας δεν θα αντιμετωπίσουν απλά και μόνο τα όποια εχθρικά μαχητικά, αλλά μια πολύπλευρη απειλή, με πλοκάμια περισσότερα από όσα μπορούμε να κόψουμε.

Τουρκικοί εξοπλισμοί. Ησυχία, η πατρίδα κοιμάται…


Το εμπάργκο στα F-35A μπορεί να «έλυσε» κάποια από τα προβλήματα αλλά δεν τα εξαφάνισε όλα. Απλά λύθηκε ένα μόνο Θέμα, δεν αποκτήσαμε ξαφνικά υπεροπλία ούτε επανήλθε η ισορροπία δυνάμεων. Για να γίνει αυτό πρέπει να αποφασίσουμε να επενδύσουμε ενεργά στην Άμυνα της χώρας. Κι αυτό να γίνει με έναν σοβαρό αμυντικό προϋπολογισμό. Αλλιώς, θα βλέπουμε τα καλοκαίρια στη Γαύδο το τουρκικό λιμενικό να διώχνει τα φουσκωτά από την “τουρκική ΑΟΖ”…

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Πως οι εκσυγχρονισμένες MEKO200HN γίνονται αντιαεροπορικές πλατφόρμες με χαμηλό κόστος

Οι φρεγάτες ΜΕΚΟ200ΗΝ, κλάσης "Ύδρα", παραμένουν και σήμερα θεμέλιο του στόλου μας. Και ο μη εκσυγχρονισμός των εξαιρετικών αυτών πλοίων, έχει αναμφίβολα μειώσει την...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΨΗ: Πότε (δεν) θα ξαναπάρει νέα Rafale η Πολεμική Αεροπορία;

52
Η χθεσινή άφιξη του 24ου μαχητικού Rafale στην Τανάγρα, με κωδικό "457" ολοκλήρωσε την διπλή παραγγελία του τύπου που έγινε από τη χώρα μας....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Ιανουαρίου 1943: Φόνος του Ιωάννη Τσιγάντε και...

3
Σκοτώνεται σε έφοδο Ιταλών καραμπινιέρων στο κρησφύγετό του, στην οδό Πατησίων 86, ο θρυλικός ταγματάρχης Ιωάννης Τσιγάντες, αρχηγός της αντιστασιακής οργάνωσης ΜΙΔΑΣ των Αθηνών.Απότακτος...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η καινούργια «Πτήση» Nο 55, Ιανουάριος 2025 κυκλοφορεί!

Το καινούργιο μας Τεύχος 55, Ιανουάριος 2024, είναι στα περίπτερα από το Σάββατο 04-01 με άκρως επίκαιρα και ενδιαφέροντα άρθρα, αλλά υπάρχει ήδη  ηλεκτρονικά  ΕΔΩ...

Σύμβουλος εθνικής ασφάλειας του Τραμπ: ζητά επιτάχυνση των παραδόσεων όπλων στην Ταϊβάν

Ο Ρεπουμπλικάνος βουλευτής Μάικ Γουόλτς, από τη Δευτέρα ο σύμβουλος εθνικής ασφαλείας του εκλεγμένου προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, δήλωσε χθες Τρίτη πως θέλει...

Πρόεδρος του Ιράν: προειδοποιεί τον Τραμπ εναντίον του «κινδύνου πολέμου»

Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν προειδοποίησε τον αμερικανό εκλεγμένο πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ για τον «κίνδυνο πολέμου» των ΗΠΑ με την Ισλαμική Δημοκρατία, επανέλαβε πως...