Στις 2 Μαρτίου 2022 μια νέα έκδοση του οπλισμένου μη επανδρωμένου Akinci πραγματοποίησε την πρώτη της πτήση. Πρόκειται για την έκδοση Β που διαθέτει πλέον τον turboprop κινητήρα PT6 της Pratt & Whitney Canada όπως αναφέρει το Scramble.
Σημειώνεται ότι η αρχική έκδοση Akinci A διέθετε τον κινητήρα AI-450 της ουκρανικής Motorsich. Ο νέος κινητήρας της P&W είναι 750 ίππων (συνολικά 2 x 750), ενώ ο κινητήρας της Motorsich απέδιδε 450 (900 στο σύνολο).
To Akinci βρίσκεται αισίως στο τρίτο πρωτότυπο… Πού θα καταλήξει;
Το πρωτότυπο της έκδοσης B βρέθηκε στον αέρα για 1 ώρα και 16 λεπτά κατά την πρώτη του πτήση και ολοκλήρωσε με επιτυχία τις δοκιμές που ήταν προγραμματισμένες.
Εν τω μεταξύ, η κατασκευάστρια εταιρεία Baykar αναπτύσσει και την έκδοση C, το οποίο θα είναι έχει ακόμα πιο ισχυρούς κινητήρες συνολικής απόδοσης 1.900 ίππων. Πρέπει να σημειωθεί ότι οι κινητήρες της έκδοσης Α κατασκευάζονται στην Ουκρανία από την Motorsich και στο πλαίσιο της σύμβασης για τη συνεργασία των δυο εταιρειών, συμφωνήθηκε η προμήθεια δεκατριών Akinci A για τις Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας.
Προφανώς η συμφωνία αυτή είναι στον αέρα αυτή τη στιγμή, αφού είναι αμφίβολο αν η ουκρανική εταιρεία θα είναι σε θέση να παραδώσει τους κινητήρες και κατ’ επέκταση η τουρκική να ολοκληρώσει την συναρμολόγηση των ουκρανικών αεροσκαφών.