Η μετοχή της Finnair υποχωρεί αυτή τη στιγμή κατά 21% μετά τις αναθεωρημένες προβλέψεις της εταιρείας για τη φετινή χρονιά οι οποίες επηρεάζονται καταλυτικά από το κλείσιμο του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου στις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες.
Πρόκειται για ένα γενικότερο φαινόμενο, καθώς πέρα από το αξιοσημείωτο παράδειγμα της φινλανδικής εταιρείας, οι μετοχές των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιριών και των εταιριών διαχείρισης αεροδρομίων σημείωσαν πτώση μεταξύ 3-6% στην αρχή της σημερινής συνεδρίασης.
Χωρίς πρόσβαση στον ρωσικό εναέριο χώρο, οι εταιρίες πρέπει να εκτρέπουν τις πτήσεις προς τα νότια, αποφεύγοντας επίσης τις περιοχές έντασης στη Μέση Ανατολή.
Για παράδειγμα, για τον εθνικό αερομεταφορέα της Φινλανδίας αυτό θα μπορούσε να σημαίνει μείωση των δραστηριοτήτων του καθώς χρησιμοποιεί μια διαδρομή στους ρωσικούς αιθέρες από την Ευρώπη προς την Ασία μέσω του κόμβου του στο Ελσίνκι.
Στην Ασία, η Singapore Airlines ανακοίνωσε ότι αναστέλλει όλες τις υπηρεσίες μεταξύ Σιγκαπούρης και Μόσχας μέχρι νεωτέρας για «επιχειρησιακούς λόγους».
Η Korean Air, η Japan Airlines και η ιαπωνική ANA Holdings ανακοίνωσαν σήμερα ότι συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τον ρωσικό εναέριο χώρο αλλά δεν σχεδιάζουν να προσθέσουν πτήσεις προς τη Ρωσία ή την Ευρώπη για να αντικαταστήσουν πτήσεις που ακυρώθηκαν από ευρωπαϊκές εταιρίες.
Η επιβατική ζήτηση για την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα ήταν ήδη χαμηλή λόγω των περιορισμών της COVID.
Στη Ρωσία, η Aeroflot ανακοίνωσε χθες ότι θα ακυρώσει όλες τις πτήσεις προς ευρωπαϊκούς προορισμούς αφού ο επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας Ζοζέπ Μπορέλ δήλωσε ότι η ΕΕ είχε αποφασίσει να κλείσει τον εναέριο χώρο της σε ρωσικά αεροσκάφη.
Οι ΗΠΑ σχεδιάζουν αντίστοιχη κίνηση αλλά δεν έχουν λάβει ακόμα τελική απόφαση, σύμφωνα με Αμερικανούς αξιωματούχους.