8.6 C
Athens
Δευτέρα, Ιανουάριος 13, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗAirbus Racer: φιλοδοξίες για 50% υψηλότερες ταχύτητες από τα συμβατικά σημερινά...

Airbus Racer: φιλοδοξίες για 50% υψηλότερες ταχύτητες από τα συμβατικά σημερινά ελικόπτερα

- Advertisement -

Το 2013, η τότε Eurocopter, σήμερα γνωστή πλέον ως Airbus  Helicopters, είχε ταράξει τα νερά στον κόσμο των αεροσκαφών περιστρεφόμενων πτερύγων όταν το πειραματικό ελικόπτερο X3 κατόρθωσε να φτάσει την ταχύτητα των 472 km/h (293 mph, 255 κόμβους) που παραμένει ακατάρριπτο μέχρι σήμερα για αυτή τη κατηγορία των «συνθέτων» σχεδιάσεων (compound helicopters), δηλαδή αυτών που η άντωση και ώση δεν προέρχεται μόνο από την περιστροφή του στροφείου.

 

 

Το  Airbus  Helicopters Racer, που πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση χθες, εφαρμόζοντας τις τεχνολογίες που επέδειξε το X3 στοχεύει να γίνει το ταχύτερο «compοunt» ελικόπτερο με προοπτική εξέλιξης εμπορικών μοντέλων. Στοχεύει τα 400 km/h (249 mph, 216 κόμβους), δηλαδή 50% από το ταχύτερο σημερινό συμβατικό ελικόπτερο.

Επιπλέον σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρία θα καταναλώνει και 25% λιγότερα καύσιμα για την ίδια διαδρομή.

Όπως έχουμε γράφει και άλλες φορές τα συμβατικής σχεδίασης ελικόπτερα έχουν ένα πεπερασμένο όριο ταχύτητας που προέρχεται από το χαρακτηριστικό του στροφείου που τα κρατά στον αέρα και τα προωθεί. Πιο συγκεκριμένα στην περιστροφή των πτερυγίων του στροφείου για να παράγει άντωση και ώση, αντιμετωπίζει πρόβλημα αεροδυναμικής συμπεριφοράς όσο η ταχύτητα του ελικοπτέρου αυξάνει.

Κάθε πτερύγιο του στροφείου, στον κύκλο τον οποίο διαγράφει, όταν κινείται προς τα εμπρός έχει το διάνυσμα της ταχύτητάς του να προστίθεται με αυτό του αεροσκάφους. Έτσι φτάνει κάποια στιγμή στο διηχητικό φάσμα προκαλώντας σοβαρή ανωμαλία στην λειτουργία του και ειδικά την παραγωγή άντωσης.

 

Το Racer, ως compound helicopter, χρησιμοποιεί πτέρυγες και κινητήρες με έλικες σε διάταξη ώσης, που αναλαμβάνουν να συμπληρώνουν την άντωση (έως και 50%) πριν το στροφείο αντιμετωπίσει το πρόβλημα που προαναφέρθηκε.

Αναφορικά με την εξοικονόμηση καυσίμου το Racer χρησιμοποιεί διάταξη hybrid-electrical ανάμεσα στους δυο κινητήρες Aneto-1X της Safran Helicopter Engines, που αποτελούν έκδοση του Rolls-Royce Turbomeca RTM322 των NH90. Σε αυτή, ο ένας κινητήρας μπορεί να λειτουργεί σε eco-mode όταν το ελικόπτερο πετά με ταχύτητα ταξιδίου (cruising speed) παρέχοντας 25% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και αντίστοιχη μείωση των εκπομπών CO2.

Το πρόγραμμα του Racer για έχει διάρκεια δυο ετών προκειμένου να επιδείξει τους στόχους του ενταγμένο στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Clean Sky 2.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Πως οι εκσυγχρονισμένες MEKO200HN γίνονται αντιαεροπορικές πλατφόρμες με χαμηλό κόστος

Οι φρεγάτες ΜΕΚΟ200ΗΝ, κλάσης "Ύδρα", παραμένουν και σήμερα θεμέλιο του στόλου μας. Και ο μη εκσυγχρονισμός των εξαιρετικών αυτών πλοίων, έχει αναμφίβολα μειώσει την...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΨΗ: Πότε (δεν) θα ξαναπάρει νέα Rafale η Πολεμική Αεροπορία;

48
Η χθεσινή άφιξη του 24ου μαχητικού Rafale στην Τανάγρα, με κωδικό "457" ολοκλήρωσε την διπλή παραγγελία του τύπου που έγινε από τη χώρα μας....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 13 Ιανουαρίου 1951: Μάχη του Βίνχ Γιέν, η...

0
Το 1951 ο πόλεμος στην γαλλική Ινδοκίνα βρισκόταν σε κρίσιμο σημείο. Παρά την φαινομενική αριθμητική επάρκεια του Γαλλικού Εκστρατευτικού Σώματος της Άπω Ανατολής (190.000,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η ρωσική προπαγάνδα για τους Βορειοκορεάτες στρατιώτες στην Ουκρανία

Η αιχμαλώτιση στο Κουρσκ από ουκρανικής πλευράς δύο βορειοκορεατών στρατιωτών έχει φέρει ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες στη δημοσιότητα, με κυριότερη πως ένας από τους δύο έφερε...

Το Ουζμπεκιστάν μπορεί να είναι ο 10ος αγοραστής του μεταγωγικού C-390

Το Ουζμπεκιστάν ίσως είναι η "μη κατονομαζόμενη χώρα" που αγοράζει δύο μεταγωγικά C-390 Millennium της βραζιλιάνικης Embraer, όπως μεταδίδει το UZ Daily. Ωστόσο δεν...

ΕΕ: Νέο πακέτο βοήθειας ύψους 148 εκατομμυρίων ευρώ για την Ουκρανία

«Καθώς ο επιθετικός πόλεμος της Ρωσίας συνεχίζει να καταστρέφει την Ουκρανία, περίπου 12,7 εκατομμύρια άνθρωποι χρειάζονται επείγουσα βοήθεια», τονίζει η Επιτροπή. Τα 148 εκατομμύρια...