Το γεγονός διέρρευσε πρόσφατα στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και μαγνήτισε το ενδιαφέρον για έναν άλλο λόγο, πολύ πιο σοβαρό: οι αεροπορικές εταιρίες, πληττόμενες από την αναστολή της επιβατικής κίνησης λόγω των απαγορεύσεων του Covid-19 στην Ευρώπη και μεγάλο μέρος του κόσμου, αποσύρουν τα αεροσκάφη τους από την κυκλοφορία σταθμεύοντάς τα σε μικρά αεροδρόμια με μικρότερο φόρο.
Τέτοιο ήταν το αεροδρόμιο του Châteauroux-Centre “Marcel Dassault” της κεντρικής Γαλλίας, όπου η British Airways επέλεξε να μεταφέρει και να αποθέσει προσωρινά τα μεγαθήρια A380 G-XLED του στόλου της μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο των απαγορεύσεων και να ανακάμψει η επιβατική κίνηση. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος άφησε το Heathrow στις 08:30 το πρωΐ της 15ης Απριλίου και μια ώρα μετά προσγειωνόταν στο Châteauroux όταν κατά την τροχοδρόμηση υπήρξε καθίζηση μέρους του διαδρόμου.
Η σειρά φωτογραφιών που έκανε τον γύρω του διαδικτύου αποκάλυψε και το μέγεθος της κρίσης των αερομεταφορών. Η British Airways, μια από τις μεγαλύτερες και πιο δραστήριες στην Ευρώπη, πήρε την απόφαση να “αποθέσει” όλα τα Airbus A380 στη Γαλλία. Στις αρχές Απριλίου έστειλε εκεί τα 6 πρώτα για να ακολουθήσουν σύντομα και τα υπόλοιπα 6. Αν και το Châteauroux θεωρείται “τερματικός σταθμός”, έδρα πολλών εταιριών που ειδικεύονται στην διάλυση αεροσκαφών και την ανακύκλωση των υλικών τους, όλα δείχνουν πως σκοπός της British Airways είναι η μακρά αποθήκευση των Α-380.
Η αεροπορική εταιρία Ryanair αναστέλλει από τις 24 Μαρτίου σχεδόν όλες τις πτήσεις της
Δεν είναι όμως τα μόνα. Στις αρχές του μήνα, 5 αεροσκάφη Boeing 747 μετακινήθηκαν στο νεκροταφείο αεροσκαφών στο Teruel της Ισπανίας για μακρά απόθεση μέχρι να αποφασιστεί τη πορεία της εταιρίας. Στο ίδιο αεροδρόμιο, spotters ανακάλυψαν αεροσκάφη του ίδιου τύπου της KLM με τα φτερά τους να αρχίζουν να αφαιρούνται.
Τα νέα δεν είναι καθόλου καλά για τις εταιρίες αερομεταφορών. Ήδη, η British Airways έχει καθηλώσει πάνω από τον μισό στόλο των 150 περίπου αεροσκαφών της βασιζόμενη κυρίως στα ελαφρύτερα Airbus A320 και A319. H Norwegian έχει αντίστοιχα καθηλώσει όλον τον στόλο των 37 Boeing 787 Dreamliner, ο όμιλος Lufthansa καθηλώνει σχεδόν το 90% του στόλου που ελέγχει, πάνω από 700 αεροσκάφη με το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης να μοιάζει με νεκροταφείο πλέον.Πολλά από αυτά δεν θα ξαναπετάξουν με γερμανικά χρώματα.
Η Ευρώπη δεν είναι μόνη της σε αυτήν την Κρίση. Ξένες αεροπορικές εταιρίες πλήττονται εξίσου από την Κρίση που ο Covid-19 έφερε μαζί του. Η Cathay Pacific έχει καλύψει μεγάλο μέρος του αεροδρομίου του Hong Kong με τα ανενεργά αεροσκάφη της ενώ αεροπορικές εταιρίες ψάχνουν διακαώς φθηνά αεροδρόμια ακόμα και στις ΗΠΑ για να αποθέσουν τα αεροσκάφη τους.