Η ένταξη της Ελλάδας στο ΝΑΤΟ (18 Φεβρουαρίου 1952) οδήγησε στην εκ βάθρων αναδιοργάνωση της Ελληνικής Βασιλικής Αεροπορίας (ΕΒΑ) -όπως ονομαζόταν τότε η Πολεμική μας Αεροπορία- και τον εφοδιασμό της με νέα αεροσκάφη, εκτοξεύοντας ποσοτικά και ποιοτικά τις επιχειρησιακές της δυνατότητες. Κάνουμε μια αναδρομή στις κάσκες, που χαρακτήριζαν τον ατομικό εξοπλισμό των Ιπταμένων στα τζετ, από την «ανατολή» της αεριοπροώθησης στην Ελλάδα έως και σήμερα.
Ένα μοναδικό στο είδος του άρθρο από τον Θέμη Βρανά με μοναδικές φωτογραφίες που καλύπτει όλη την περίοδο: από τα πρώτα αεριωθούμενα εκπαιδευτικά και μαχητικά αεροσκάφη της ΕΒΑ, όπως T-33A, F-84G και F-86E, είχαν πρωτόγνωρες για την εποχή τους επιδόσεις σε κάθε τομέα, γεγονός που δημιουργούσε νέες πολύπλευρες προκλήσεις για τους χειριστές τους, έως την παραλαβή των F-16C Block 52+ Advanced το 2009 στα οποία το κλασικό visor αντικαταστάθηκε από το σύστημα Joint Helmet-Mounted Cueing System (JHMCS), το οποίο επιτρέπει στον χειριστή να στοχοθετεί τους πυραύλους που εκτοξεύει απλά γυρνώντας το κεφάλι του προς τον στόχο, στα Rafale F3R, οι χειριστές των οποίων φέρουν κάσκα τύπου MSA Gallet LA100, καθώς και το σύστημα απεικόνισης (και στοχοθέτησης) επί κάσκας HMD (Helmet Mounted Display), Targo II της ισραηλινής Elbit.
Στην ΠΤΗΣΗ Τεύχος 52, Οκτώβριος 2024, κυκλοφορεί με άκρως επίκαιρα και ενδιαφέροντα άρθρα, αλλά υπάρχει ήδη ηλεκτρονικά ΕΔΩ