11.7 C
Athens
Σάββατο, 2 Μαρτίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΠολεμική Αεροπορία: ένα βήμα πλησιέστερα σε απόκτηση C-130J-30 Super Hercules

Πολεμική Αεροπορία: ένα βήμα πλησιέστερα σε απόκτηση C-130J-30 Super Hercules

- Advertisement -

Η επιστολή Μπλίνκεν προς τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, που δημοσιοποιήθηκε στις 27 Ιανουαρίου, κυριαρχείτο από τα F-35 και τις LCS, με αποτέλεσμα οι άλλες -σημαντικές- αναφορές σε αυτή να περάσουν σε δεύτερη μοίρα.

Μια από αυτές ήταν η (φημολογούμενη μέχρι τότε) παραχώρηση δυο C-130H από τα αποθέματα της Αμερικανικής Αεροπορίας για την άμεση ενίσχυση της 356ΜΤΜ. Εκτίμηση είναι ότι τα δυο αυτά Hercules μπορούν να βρεθούν στην Ελλάδα μέσα στο 2024 και φυσικά μπορούν να αξιοποιηθούν άμεσα.

Το δεύτερo σημείο προσοχής της επιστολής Μπλίνκεν αναφορικά με τις ελληνικές στρατιωτικές αερομεταφορές είναι η επιβεβαίωση για την πρόθεση απόκτησης C-130J. Το ελληνικό ενδιαφέρον επίσης φημολογείτο και είχε εμμέσως επιβεβαιωθεί τον περασμένο Μάρτιο, κατά την επίσκεψη της «Πτήσης» στις εγκαταστάσεις της Lockheed Martin, κοντά στην Ατλάντα της πολιτείας Τζόρτζια.

Επισήμως όμως η επίδειξη ενδιαφέροντος από μια χώρα για την απόκτηση στρατιωτικού υλικού από τις ΗΠΑ, μπορεί να γίνει μόνο με αφετηρία την αποστολή επιστολής πληροφόρησης για Κόστος και Διαθεσιμότητα (Letter of Request for Price and Availability).

Με βάση  αυτή την πληροφόρηση καθορίζεται η απαίτηση και συντάσσεται στη συνέχεια η σχετική Επιστολή Αιτήματος – (LOR – Letter  Of Request) για να απαντήσει η αμερικανική πλευρά με Επιστολή Προσφοράς και Αποδοχής (LOA -Letter Of Offer and Acceptance). Ως γνωστόν η τελευταία αποτελεί την αφετηρία διαπραγμάτευσης για την Διακρατική Συμφωνία που οδηγεί στην υπογραφή συμβολαίου. Υπενθυμίσαμε τα παραπάνω για να σημειώσουμε την αναφορά στην επιστολή Μπλίνκεν ότι το (αμερικανικό) «υπουργείο Άμυνας εργάζεται για την παροχή δεδομένων σχετικά με τις τιμές και τη διαθεσιμότητα για την αγορά νέων C-130J από την Ελλάδα».

Πέραν όμως του τυπικού αυτού σταδίου, ώστε να ακολουθηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία, η Ελλάδα βρίσκεται πλέον ένα βήμα κοντύτερα στην απόκτηση Super Hercules  με την προετοιμασία σχετικής LOR.

Αυτή, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας θα αφορά σε δυο αεροπλάνα με προαίρεση για άλλα δυο. Το ιδιαίτερα ενδιαφέρον στην υπόθεση είναι ότι πρόθεση της ΠΑ είναι η απόκτηση της «τυπικής» έκδοσης που αγοράζει και η USAF, η οποία είναι το «μακρύ» C-130J-30 και όχι το C-130J. Αν και δεν είναι ιδιαίτερα γνωστό, όλα τα Super Hercules της Αμερικανικής Αεροπορίας είναι αυτής της έκδοσης, με εξαίρεση τα αεροπλάνα των μονάδων ειδικών επιχειρήσεων που είναι τα «κοντά» C-130J.

Tο C-130J-30 διαθέτει μακρύτερη  άτρακτο κατά 4,6 m, η οποία προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως η μεταφορά φορτίων μεγαλύτερου όγκου (περισσότερες παλέτες) μέσα στο όριο του μέγιστου βάρους απογείωσης του Super Hercules. Το «κοντό» Super Hercules πολλές φορές περιορίζεται στην μεταφορά φορτίου από παράγοντες όπως η κατανομή του μέσα στην καμπίνα ή ο περιορισμένος όγκος της τελευταίας (σε μήκος). Το «-30» με την μακρύτερη καμπίνα έρχεται να επιλύσει τέτοια προβλήματα καθώς είναι πολύ πιο ευέλικτο στην εκμετάλλευση της διαθέσιμης μεταφορικής ικανότητας. Επιπλέον μπορεί να επιχειρεί αποτελεσματικότερα σε “μικτή” διαμόρφωση καμπίνας με φορτίο και επιβάτες.

Η Lockheed Martin έχει παραδώσει μέχρι σήμερα 540 C-130J όλων των εκδόσεων, σε 26 χρήστες, σε 22 χώρες, τα οποία έχουν συμπληρώσει 2,8 εκατ. ώρες πτήσης, ενώ ο συνολικός στόλος των C-130 με 2.600 αεροσκάφη ξεπερνά τα 25 εκατ. ώρες στον αέρα.

Επιστρέφοντας στην απόκτηση C-130 από την ΠΑ, η αποστολή LOR για LOA θα οδηγήσει μερικούς μήνες μετά στην υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας που θα εξουσιοδοτεί την USAF να παραγγείλει τα αεροπλάνα εξ’ ονόματός μας. Οι παραδόσεις στη συνέχεια έχουν τυπικό ορίζοντα 36-48 μηνών, αλλά οι παραγγελίες διαφόρων χωρών τα τελευταία χρόνια ικανοποιούνται σε διάστημα τριών περίπου χρόνων.

Με την ευκαιρία να αναφέρουμε ότι αν και η κατάσταση στην 356ΜΤΜ αναμένεται να βελτιωθεί κατακόρυφα μέσα στο 2024, από το τραγικό επίπεδο διαθεσιμοτήτων των τελευταίων χρόνων.

Η Μοίρα της 112ΠΜ διέθετε μόλις  δυο αεροπλάνα, το «747» (με τον επετειακό διάκοσμο των 70 Χρόνων της Μοίρας) και το «751» που επέστρεψε πρόσφατα από γενική επισκευή στην OGMA, στη Πορτογαλία, στις εγκαταστάσεις της οποίας βρίσκεται και ένα δεύτερο αεροπλάνο, το οποίο αναμένεται να επιστρέψει στην Ελλάδα μέσα στο τρέχον έτος.

Υπό αποδοχή, μετά τις ολοκλήρωση πτητικών ελέγχων από την ΕΑΒ βρισκόταν το «948», το μοναδικό εύχρηστο C-130B, καθώς όλα τα υπόλοιπα βρίσκονται από καιρό εκτός ενεργείας και είναι απίθανο ότι θα επιστρέψουν ποτέ σε υπηρεσία.

Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία αναμένεται να παραδώσει άλλο ένα αεροσκάφος μέσα στο 2024, γεγονός που θα αμβλύνει κατακόρυφα τα προβλήματα διαθεσιμοτήτων που αντιμετωπίζει η 356 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών.

Να σημειώσουμε επίσης ότι με τη σύμβαση εν Συνεχεία Υποστήριξης (FOS) που υπογράφηκε με τη Leonardo, ολοκληρώθηκε η αποκατάσταση του 4ου C-27 Spartan (του άλλου τύπου μεταγωγικού που έχει η ΠΑ), ενώ πριν το τέλος του 2024 αναμένεται να έχουν αποκατασταθεί ακόμη δύο αεροσκάφη, αυξάνοντας και τις διαθεσιμότητες της 354MTM. Πέραν αυτών όμως, η αποκατάσταση του 7ου και 8ου Spartan θεωρείται άκρως αμφίβολη καθώς αναφέρεται ότι έχουν απαξιωθεί σε σημείο πέραν οικονομικής επισκευής και επιστροφής τους σε υπηρεσία.

 

Στο τεύχος μας που κυκλοφορεί υπάρχει αφιέρωμα στα C-130 και την 356ΜΤΜ για τα 70 χρόνια της. Μην το χάσετε!

«Πτήση» Nο 45, Φεβρουάριος 2024 κυκλοφορεί!

 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

83 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
83 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ουκρανία: Πως η μάχη στο αεροδρόμιο Antonov έκρινε την πορεία του πολέμου

Του Ανδρέα Πογιατζή - δημοσιογράφου/αναλυτήΥπήρξαν μάχες που άλλαξαν την ιστορία, αφήνοντας μετέωρο το ερώτημα, "τι θα συνέβαινε εαν…" Μια από αυτές, ήταν του αεροδρομίου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Τα ΕΑΣ πήραν μπροστά και παράγουν βλήματα πυροβολικού 155 χιλιοστών

111
Σήμερα έχουμε ένα καλό νέο, με σημαντικές επεκτάσεις για την αμυντική μας ικανότητα: Τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) έχουν ξεκινήσει να παράγουν και πάλι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 17 Φεβρουαρίου/1 Μαρτίου 1914: Ανακήρυξη της Αυτόνομης Βορείου...

0
Ανακηρύσσεται στο Αργυρόκαστρο η αυτονομία της Βορείου Ηπείρου, ως απάντηση στην απόδοση της περιοχής στο Αλβανικό κράτος από τις συνθήκες του Λονδίνου και το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

71
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ουκρανία: Πως η μάχη στο αεροδρόμιο Antonov έκρινε την πορεία του πολέμου

Του Ανδρέα Πογιατζή - δημοσιογράφου/αναλυτήΥπήρξαν μάχες που άλλαξαν την ιστορία, αφήνοντας μετέωρο το ερώτημα, "τι θα συνέβαινε εαν…" Μια από αυτές, ήταν του αεροδρομίου...

Nordic Response 24: οι Σκανδιναβοί στέλνουν μήνυμα αεροπορικής ισχύος

Η διεθνής αεροπορική άσκηση Nordic Response 24 θα φιλοξενηθεί στη Νορβηγία στις 4-15 Μαρτίου και είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να καταγράψουν οι...

Theon: Η μόνη αμυντική στη λίστα FT1000, των ταχύτερα αναπτυσσόμενων εταιρειών στην Ευρώπη για το 2024

Η Theon International ανακοινώνει ότι αποτελεί τη μόνη αμυντική εταιρεία που αναγνωρίστηκε σήμερα από τους Financial Times & Statista, ως μία από τις 1.000...