13.9 C
Athens
Τρίτη, 12 Νοεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑAgusta Bell AB.212 ASW, το ελικόπτερο των Ιμίων

Agusta Bell AB.212 ASW, το ελικόπτερο των Ιμίων

- Advertisement -

Τα Ίμια έχουν δεθεί στη συνείδηση όλων μας με την απώλεια των 3 αξιωματικών του Πολεμικού μας Ναυτικού – των Αντιπλοιάρχων Χριστόδουλου Καραθανάση και Παναγιώτη Βλαχάκου και του Σημαιοφόρου Έκτορα Γιαλοψού- που επέβαιναν στο ελικόπτερο ΠΝ21. Το συγκεκριμένο ήταν ένα από τα ελικόπτερα ΑΒ.212 ASW που είχε αποκτήσει το Πολεμικό μας Ναυτικό το 1979, για χρήση πάνω στις νέες τότε φρεγάτες κλάσης S, “Έλλη” και “Λήμνος”. Η χρήση τους επεκτάθηκε και σε άλλα πλοία του Στόλου, και τα ελληνικά ΑΒ.212 ήταν για πολλά χρόνια πανταχού παρόντα. Όπως ήταν φυσικό, ήταν και το ελικόπτερο που σήκωσε το κύριο βάρος των επιχειρήσεων τον Ιανουάριο του 1996. Ας δούμε περισσότερα για το συγκεκριμένο τύπο ελικοπτέρου…

Το Agusta AB 212 ASW/ASuW έχει σχεδιαστεί ειδικά για ανθυποβρυχιακό και αντιπλοϊκό πόλεμο και διαθέτει ειδική αντιδιαβρωτική προστασία, για εκτεταμένη χρήση σε ναυτικά σκάφη. Βασίζεται στο “τυπικό” μοντέλο ΑΒ.212 της Bell, που κατασκευαζόταν από την ιταλική Agusta κατόπιν αδείας. Έχει βάρος κενό 3,4 τόνους,  μέγιστο βάρος απογείωσης 5 τόνους, μήκος 17,43 μέτρα, ύψος 3,83 και η διάμετρος του δίφυλλου στροφείου είναι 14,64 μ.

Η δομή του έχει επίσης ενισχυθεί προκειμένου να μπορεί να φιλοξενήσει βαρύτερα φορτία, καθώς και πρόσθετους αισθητήρες και όπλα, όπως το ραντάρ επιφανείας SMA MM/APS-705, το βυθιζόμενο SONAR Bendix AQS-13B(D)/18(V)3, τον μαγνητικό αισθητήρα AN/ASQ-81 MAD (Magnetic Anomaly Detector), μέχρι 16 ηχοσημαντήρες, αλλά και το ραντάρ πλοήγησης AN/ARN-208(V). Τα ιταλικά ελικόπτερα έλαβαν σε υπηρεσία το FLIR STAR SAFIRE II και σύστημα αυτόματου ελέγχου πτήσης AFCS. Κινητήρες είναι δύο Pratt & Whitney Canada PT6T-6 συνολικής μεγίστης ισχύος 3.800 shp, ή 2.750 shp σε συνεχή λειτουργία.

MEDITERRANEAN SEA (May 27, 2021) A Hellenic Navy AB-212 Anti-Submarine Warfare (ASW) helicopter, attached to the Hellenic Navy 1st Helicopter Squadron, prepares for a hoist training exercise on the flight deck of the Harpers Ferry-class dock landing ship USS Carter Hall (LSD 50) during joint flight operations, May 27, 2021. Carter Hall is operating in the Mediterranean Sea with Amphibious Squadron 4 and the 24th Marine Expeditionary Unit (MEU) as part of the Iwo Jima Amphibious Ready Group. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist Seaman Sawyer Connally)

Όσον αφορά τον οπλισμό, η έκδοση ASW μπορεί να φέρει δύο ελαφρές τορπίλες τύπου A-244 (στα ιταλικά ελικόπτερα) ή Mk.44-Mk.46 (τυπικό φορτίο στα ελληνικά). Τα ελληνικά ελικόπτερα μπορούσαν να εκτελέσουν και βασικές αποστολές εναντίον πλοίων, καθώς στον αρχικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται δύο πύραυλοι AS-12 αέρος/επιφανείας με εμβέλεια 8 χιλιομέτρων. Αργότερα προστέθηκε και η δυνατότητα βολής με πολυβόλο MG.3, 7,62 χιλιοστών από τη δεξιά πλευρά.

Ολοκληρώθηκε επιτυχώς η αναβάθμιση για επτά AB212 του Ισπανικού Ναυτικού

Η Agusta ανέπτυξε επίσης ένα σύστημα ASE (Automatic Stabilization Equipment) που επιτρέπει αυξημένης ασφάλειας πτητική δράση τη νύχτα ή σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας. Μαζί με το AATH (Automatic Approach to Hover), τα συστήματα αυτά επιτρέπουν στο ελικόπτερο να αιωρείται μεταξύ 100 και 160 ποδών με ταχύτητα που επιλέγει ο χρήστης. Ακόμη…

Η συνέχεια στο Naval Defence

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

11 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
11 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Αιγαίο χωρίς πλοία του Πολεμικού μας Ναυτικού, γίνεται;

Εντύπωση προξένησαν οι δηλώσεις του υπουργού Άμυνας, Νίκου Δένδια, στην Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά, στις 6 Νοεμβρίου, όπου είπε τα εξής, μιλώντας -και- για το...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ελικόπτερα ΝΗ90, αναζητώντας σύμβαση υποστήριξης και δεσμεύσεις ότι “θα πετάνε”

18
Η σύμβαση για την προμήθεια των ελικοπτέρων ΝΗ90 από τη χώρα μας μάλλον αποτελεί case study για το πώς "δεν πρέπει να γίνονται συμβάσεις"! ...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 11 Νοεμβρίου 1918: Ο Μεγάλος Πόλεμος τελειώνει “την...

1
Η ανακωχή του δάσους της Κομπιένης, λαμβάνει χώρα "την 11η ώρα, της 11ης μέρας, του 11ου μήνα, του τετάρτου έτους του Μεγάλου Πολέμου", όπως...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η καινούργια «Πτήση» Nο 53, Νοέμβριος 2024 κυκλοφορεί!

Το καινούργιο μας Τεύχος 53, Νοέμβριος 2024, θα είναι στα περίπτερα την Τετάρτη 06-11-2024, με άκρως επίκαιρα και ενδιαφέροντα άρθρα, αλλά υπάρχει ήδη  ηλεκτρονικά...

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ελικόπτερα ΝΗ90, αναζητώντας σύμβαση υποστήριξης και δεσμεύσεις ότι “θα πετάνε”

Η σύμβαση για την προμήθεια των ελικοπτέρων ΝΗ90 από τη χώρα μας μάλλον αποτελεί case study για το πώς "δεν πρέπει να γίνονται συμβάσεις"! ...

Γιγαντομαχία ιαπωνικής Mogami με γερμανική ΜΕΚΟ για τη νέα αυστραλέζικη φρεγάτα

Όπως μεταδίδει το αυστραλιανό δίκτυο ABC, δύο υποψηφιότητες φρεγατών για το Αυστραλιανό Ναυτικό έχουν περάσει στο επόμενο στάδιο αξιολόγησης, σε ένα πρόγραμμα με ονομασία...