Το νέο ελικόπτερο Mi-38T της ρωσικής εταιρείας Mil, το οποίο έχει σχεδιαστεί για μεταφορά οπλιτών, αλλά και για πολιτική χρήση, μπήκε σε μαζική παραγωγή και το πρώτο ελικόπτερο του τύπου, το οποίο προορίζεται για τις ρωσικές ένοπλες δυνάμεις, αναμένεται να πετάξει εντός του Μαΐου, σύμφωνα με δηλώσεις εκπροσώπου τύπου της Russian Helicopters, μέρος της οποίας είναι και η Mil.
Το συγκεκριμένο ελικόπτερο θα ολοκληρώσει τις δοκιμές αποδοχής και θα παραδοθεί στο ρωσικό υπουργείο Άμυνας το διάστημα μεταξύ Οκτωβρίου και Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους. Η κρατικά ελεγχόμενη Russian Helicopters είναι πλέον ο μόνος κατασκευαστής ελικοπτέρων της χώρας έχοντας απορροφήσει το σύνολο των ρωσικών εταιρειών κατασκευής ελικοπτέρων.
Τα Mi-38T παραγωγής είναι διαφορετικά από το αρχικό πρωτότυπο ελικόπτερο Mi-38, καθώς ενσωματώνει επιπλέον δεξαμενές καυσίμου ώστε να έχει μεγαλύτερη ακτίνα δράσης για μία ευρύτερη γκάμα αποστολών. Επίσης ολοκληρώνει και συστήματα επικοινωνιών στρατιωτικών προδιαγραφών. Έχει αναπτυχθεί σε πολλές διαφορετικές εκδόσεις τόσο για στρατιωτική όσο και για πολιτική χρήση.
Το ελικόπτερο αυτό προορίζεται για την σταδιακή αντικατάσταση των παλαιοτέρων ελικοπτέρων τύπου Mi-8 και Mi-17 που βρίσκονται σε υπηρεσία. Ωστόσο η πλήρης αντικατάσταση ένα προς ένα σίγουρα θα αργήσει, αν γίνει ποτέ, δεδομένου ότι η τελευταία έκδοση του Mi-17 (Mi-171) βρίσκεται ακόμα σε παραγωγή, πράγμα φυσιολογικό αν αναλογιστεί κανείς πως πρόκειται για έτοιμο και δοκιμασμένο σχέδιο.
Η ανάπτυξη του χάνεται στα βάθη της δεκαετίας του ’80, στο αποκορύφωμα του Ψυχρού Πολέμου δηλαδή. Η σχεδίασή του ξεκίνησε επίσημα το 1981. Ένα πρωτότυπο παρουσιάστηκε στην Δύση για πρώτη φορά στην αεροπορική έκθεση Le Bourget της Γαλλίας το 1989. Το πρώτο πρόπλασμα πλήρους μεγέθους παρουσιάστηκε το 1992, κι από εκεί και πέρα το πρόγραμμα ανάπτυξης πήρε τον κατήφορο, λόγω της έντονης οικονομικής δυσπραγίας της Ρωσίας τη δεκαετία του ’90.
Τέσσερα ολόκληρα χρόνια μετά, το 1993 ξεκίνησε η κατασκευή των δυο πρώτων πρωτότυπων, που παρουσιάστηκαν στο κοινό στην έκθεση MAKS-95 το 1995. Το 2003 πραγματοποίησε επιτέλους την πρώτη του πτήση, στις 22 Δεκεμβρίου, ενώ 12 χρόνια μετά έλαβε πιστοποιητικό πλοϊμότητας που άναψε το πράσινο φως για την έναρξη παραγωγής γραμμής.