Τελικά οι διαπραγματεύσεις που κάνει το ΠΝ, σχετικά με τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, δείχνουν να έχουν αποτέλεσμα, και έχουμε ασφαλείς πληροροφίες πως υπάρχει ήδη πρόταση με κόστος που δεν ξεπερνά τα 140-160 εκ ευρώ που έχει στην διάθεσή του το Ναυτικό μας. Θυμίζουμε πως το ΠΝ είχε αρκετά στην διάθεσή του ποσό περί τα 100 εκ ευρώ, το οποίο όμως αυξήθηκε στα 120 και λίγο αργότερα έγινε 140 εκ ευρώ. Η πρόταση που προέρχεται από την Lockheed Martin Canada, δεν ξεπερνά τα 140 με 160 εκ ευρώ, και δείχνει να είναι η πρώτη που “χωρά” στις οικονομικές δυνατότητες του ΠΝ.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Όλα τα σενάρια εκσυγχρονισμού των φρεγατών MEKO200HN και ότι ξέρουμε για τα κόστη
Το ΠΝ επιθυμεί τον εκσυγχρονισμό ΚΑΙ των 4 φρεγατών, και έχει σαν σκοπό να κάνει μια ριζική ανανέωση/εκσυγχρονισμό (θα γίνει δεξαμενισμός των πλοίων, καθώς και ανανέωση/βαριά συντήρηση των μηχανικών συστημάτων). Οι φρεγάτες ΜΕΚΟ200ΗΝ παραμένουν ακόμη και σήμερα εξαιρετικά οπλισμένα πλοία, αν και θα είχε αξία η τοποθέτηση ενός 16πλου Mk41 στην θέση του Mk48. Το ΠΝ δεν προσανατολίζεται σε αυτή την λύση, θέλει όμως ένα νέο σύγχρονο ΚΠΜ, καθώς κι ένα σύγχρονο τρισδιάστατο ραντάρ (ανάμεσα στα άλλα).
Η Naval Group ενδιαφέρεται για τον εκσυγχρονισμό των MEKO200HN, επίσκεψη σε φρεγάτα
Η Lockheed Martin Canada ήταν από τις πρώτες εταιρείες που ενδιαφέρθηκαν για τον εκσυγχρονισμό, και έχουν δει τα πλοία εδώ και πολύ καιρό. Θυμίζουμε πως η LM Canada έχει αναλάβει τον εκσυγχρονισμό των MEKO200NZ της Νέας Ζηλανδίας, με βάση το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των καναδικών Halifax. Καρδιά του εκσυγχρονισμού είναι το CMS330, ενα σύγχρονο ΚΠΜ υψηλών προδιαγραφών, που έχει αποδείξει ότι μπορεί να ενσωματώσει και να ολοκληρωθούν επάνω του πλήθος αισθητήρων και οπλικών συστημάτων. Τονίζουμε πως η εταιρεία είναι η μόνη που έχει να δείξει επιτυχημένο παράδειγμα των όσων προτείνει (Halifax και MEKO200NZ ANZAC).
Ανθυποβρυχιακές αναβαθμίσεις για τις φρεγάτες Halifax του Καναδά
To κόστος του εκσυγχρονισμού, με CMS330 και ένα ικανό ραντάρ 3D θα μπορέσει να χωρέσει στον σφικτό προϋπολογισμό του ΠΝ, μαζί με όσα ακόμη επιθυμεί το Ναυτικό μας (πλατφόρμα Link 16 με μελλοντική ικανότητα Link 22). Η εταιρεία τονίζει ότι στο μέλλον θα μπορέσουν να “κουμπώσουν” πάνω στο πλοίο άλλα συστήματα που θα εισάγει το ΠΝ, όπως για παράδειγμα εκτοξευτές Mk41 ή RAM.
Αρχίζει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των MEKO 200 της Ν. Ζηλανδίας
Σε ότι αφορά τα ραντάρ, η πρόταση των Αμερικανοκαναδών προβλέπει επιλογή από μια μεγάλη γκάμα ικανών 3D ραντάρ, ξεκινώντας από το SMART-S και φτάνοντας στο NS100. Μια εξαιρετική επιλογή με κόστος που θα “αντέξουμε” θα ήταν και το ισραηλινό ELM-2258 ALPHA, ένα περιστρεφόμενο ραντάρ AESA που στην έκδοση για φρεγάτες μπορεί να φτάσει και τα 400 χλμ εμβέλεια. Κάτι τέτοιο, ειδικά με την διασύνδεση των πλοίων με Link16, θα δώσει νέα διάσταση στο δίκτυο αεράμυνας της Ελλάδας, καθώς και στις συνολικές δυνατότητες έγκαιρης προειδοποίησης των Ενόπλων Δυνάμεων.
Δηλώσεις Καμμένου: Ξεκίνησε το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών MEKO200HN;
Κάπου εδώ πρέπει να πούμε πως το ΠΝ έχει δει και συζητήσει μέχρι τώρα με τουλάχιστον 10 υποψήφιους αναδόχους, ενώ μόνο οι μισοί περίπου είναι και integrators, δηλαδή μπορούν να αναλάβουν την ολοκλήρωση των συστημάτων στο πλοίο. Οι συζητήσεις και οι διαπραγματεύσεις είναι συνεχείς, και ο έντονος ανταγωνισμός έχει αρχίσει πλέον να συμπιέζει τις τιμές. Επιθυμία του ΠΝ είναι να ολοκληρώνεται ένα πλοίο ανά έτος, ή και συντομότερα, έτσι ώστε αρχίζοντας από το 2019, το 2023 να είναι όλες οι ΜΕΚΟ200ΗΝ εκσυγχρονισμένες. Φυσικά, καιρού και Υπουργείου Οικονομικών επιτρέποντος…