5.8 C
Athens
Σάββατο, 28 Δεκεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΡΘΡΑΕκστρατευτικές ικανότητες πέμπτης γενιάς!

Εκστρατευτικές ικανότητες πέμπτης γενιάς!

- Advertisement -

 
Aeronautica Militare F-35B

Το «MM7453» παραμένει (έως τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές) το μοναδικό F-35B της Ιταλικής Αεροπορίας

H Ιταλική Αεροπορία (Aeronautica Militare, ΑΜ) επέδειξε πρόσφατα την ικανότητα διεξαγωγής αεροπορικών επιχειρήσεων υπό συνθήκες εκστρατείας με JSF, όταν ένα F-35B που διαθέτει, συμμετείχε στις 30 Ιουνίου σε μια σημαντική εκπαιδευτική δραστηριότητα από το μικρό αεροδρόμιο, της Παντελερίας, του νησιού που βρίσκεται 110 χιλιόμετρα νότια της Σικελίας, στο κέντρο της Μεσογείου.
Με τη συνεργασία των Giovanni Colla και Remo Guidi
Η άσκηση, που οργανώθηκε από το ιταλικό γενικό επιτελείο, αφορούσε την «Επίδειξης Ικανότητας Διεξαγωγής Εκστρατευτικών Επιχειρήσεων » με την ανάπτυξη αεροπορικών μέσων και διεξαγωγής αποστολών από εγκαταστάσεις με ελάχιστες υποδομές.
 
 
Να θυμίσουμε ότι η συμμετοχή της γειτονικής χώρας στο πρόγραμμα JSF δημιούργησε τα τελευταία χρόνια έντονη πολιτική αντιπαράθεση ανάμεσα στα κόμματα των ιταλικών κυβερνήσεων συνεργασίας,, η οποί α έχει ως αποτέλεσμα ένα πλαίσιο αβεβαιότητας. Η Ιταλία, σύμφωνα με τον τρέχοντα σχεδιασμό, εξακολουθεί να έχει δεσμεύσεις για την απόκτηση 90 συνολικά μαχητικών, 60 F-35A για την Αεροπορία συν 30 F-35B, τα οποία θα μοιραστούν εξ ημισείας ανάμεσα στην Aeronautica Militare και την Αεροπορία Ναυτικού. Οι παραγγελίες όμως, ειδικά στην έκδοση STOVL έχει εκτροχιαστεί από τον αρχικό προγραμματισμό και η Ιταλική Αεροπορία, για παράδειγμα, να διαθέτει μόλις ένα μαχητικό του τύπου και να μην είναι βέβαιη πότε θα παραλάβει το επόμενο, καθώς το Ναυτικό έχει προτεραιότητα στην παραλαβή, από την γραμμή συναρμολόγησης FACO (Final Assembly and Check-Out) στο Cameri. Τα δυο αρχικά F-35B πέρασαν στα χέρια του και βρίσκονται σήμερα στον Αεροναύσταθμο των Πεζοναυτών MCAS Beaufort, στη Νότια Καρολίνα, όπου υποστηρίζουν την εκπαίδευση των πιλότων του Marina Militare.

 
Ακόμη όμως και με το μοναδικό F-35B η ΑΜ αποφάσισε την άσκηση, και ως επιπλέον απόδειξη ανάκτησης ετοιμότητας μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας COVID-19, το οποίο ανέστειλε σχεδόν καθολικά τις εκπαιδευτικές και άλλες μη κρίσιμες δραστηριότητες των ιταλικών ενόπλων δυνάμεων.
Το 13° Gruppo του 32ο Stormo διέθεσε το F-35B, ενώ το 28° Gruppo της ίδιας Πτέρυγας από την βάση της Amendola διέθεσε ένα MQ-1C Predator A+ σε ρόλο ISTAR (Intelligence, Surveillance, Target Acquisition & Reconnaissance), ενώ ένα G550 CAEW (Conformal Airborne Early Warning) υποστήριξε το εγχείρημα, ως εναέριο κέντρο διοίκησης και ελέγχου.

Η 46η Brigata Aerea διέθεσε C-130J για τη μεταφορά του προσωπικού, υλικών και εξοπλισμού για την εγκατάσταση της «προκεχωρημένης βάσης» και KC-130J ώστε να συγκροτηθεί ένα προκεχωρημένο σημείο ανεφοδιασμού-ALARP (Air Landed Aircraft Refueling Point) παρέχοντας καύσιμα από τα ατρακτίδια εναέριου ανεφοδιασμού με ειδικό τερματικό ακροφύσιο για επίγεια χρήση.
Οι Fucilieri dell’Aria του 16ου Stormo παρείχαν προστασία από επίγειες απειλές και το 17ο Stormo φρόντισε για την παρουσία Combat Air Controller.


 
Το σενάριο της άσκησης προέβλεπε την προβολή αεροπορικής ισχύος από τοποθεσία μακριά από τη μητρική βάση, που δεν επέτρεπε τη χρήση συμβατικών μαχητικών (λόγω μικρού μήκους διαδρόμου), υπό εχθρική παρουσία.

Στην εκπαιδευτική δραστηριότητα το F-35B απογειώθηκε από τη βάση της Amendola και προσγειώθηκε στην Παντελερία με τεχνική STOL, τροχοδρομώντας στη συνέχεια στο σημείο όπου βρισκόταν ήδη ο σταθμός ALARP. Πραγματοποίησε «hot refueling», δηλαδή με τον F135 σε λειτουργία, προσομοιώνοντας επιχειρήσεις πεδίου.


Στη συνέχεια ο κινητήρας τέθηκε εκτός λειτουργίας και το τζετ ρυμουλκήθηκε στο παρακείμενο υπόστεγο για επανεξοπλισμό και αλλαγή επιχειρησιακής διαμόρφωσης.
 
Στην ολοκλήρωση της άσκησης το Lightning II απογειώθηκε και πάλι με τεχνική STOL και επέστρεψε στη βάση του, σε απόσταση 630 χιλιομέτρων.

Ο Αντιπτέραρχος Alberto Rosso, αρχηγός του γενικού επιτελείου της Ιταλικής Αεροπορίας αποκάλυψε ότι όταν η Ιταλία αποφάσισε να συμμετάσχει στο βιομηχανικό πρόγραμμα JSF, η Aeronautica Militare κλήθηκε να αποφασίσει για τον τύπο του μαχητικού πέμπτης γενιάς που θα αγόραζε. Οι επιλογές ήταν ένας στόλος αποκλειστικά από F-35A, όπως έχουν οι περισσότερες χώρες, ή μόνο F-35B, δρόμο που επέλεξε το Ηνωμένο Βασίλειο. Στην απόφαση ενός μικτού στόλου, που δεν ήταν η οικονομικότερη λύση αλλά πρόσφερε τη μεγαλύτερη επιχειρησιακή ευελιξία, οδηγήθηκε όχι μόνο με βάση τις επιχειρησιακές ανάγκες και την εμπειρία του παρελθόντος. Ο Ιταλός A/ΓΕΑ σημείωσε ότι οι ρίζες της απόφασης πήγαιναν πίσω στον Πόλεμο του Κόλπου το 1991, όταν τα ιταλικά Tornado αναγκάστηκαν να επιχειρούν από την Al Dhafra Air Base, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, περίπου 800 χιλιόμετρα από τους στόχους τους, που σήμαινε ότι τα αεροπλάνα χρειάζονταν πολύ χρόνο για τη μετάβαση και επιστροφή αλλά και εκτεταμένη υποστήριξη με εναέριους ανεφοδιασμούς. Η ΑΜ, που είχε τότε ελάχιστα ιπτάμενα τάνκερ, επένδυσε σε τέτοια μέσα, τα οποία όμως ποτέ δεν μπορεί να είναι αρκετά. Έτσι, στην αγορά νέου μαχητικού, δηλαδή των JSF, αποφάσισε να υιοθετήσει το δόγμα των Αμερικανών Πεζοναυτών και το F-35B, που σχεδιάστηκε με την ικανότητα να επιχειρεί από διαδρόμους των 1000-1.500 μέτρων χωρίς απαγορευτικούς περιορισμούς στη μεταφορά οπλικού φορτίου, ενώ σε αντίθεση με τα AV-8B που αντικαθιστά έχει και πλήρεις δυνατότητες υπερηχητικού μαχητικού υψηλών επιδόσεων με χαρακτηριστικά στελθ.

Ο Αντιπτέραρχος Alberto Rosso αναφέρθηκε στην προσήλωση της Ιταλικής Αεροπορίας στη διεξαγωγή επιχειρήσεων από πρόχειρες, προκεχωρημένες βάσεις και υπενθύμισε το FIAT G.91, το οποίο σχεδιάστηκε (με βάση πρόγραμμα του ΝΑΤΟ, αν και τελικά δεν υιοθετήθηκε καθολικά από τις χώρες-μέλη του) με τέτοια χαρακτηριστικά, όπως η χρήση ελαστικών επισώτρων χαμηλής πίεσης που του επέτρεπαν να απογειώνεται από χωμάτινους ή χορταρένιους διαδρόμους.

Το F-35B δεν μπορεί να κάνει το ίδιο (απαιτεί ασφάλτινους διαδρόμους) αλλά έχει την ικανότητα να επιχειρεί από διαδρόμους μικρού μήκους, που δεν μπορούν να αξιοποιήσουν συμβατικά αεριωθούμενα μαχητικά υψηλών επιδόσεων. Ο Ιταλός A/ΓΕΑ υπογράμμισε για παράδειγμα ότι σε όλη την Αφρική υπάρχουν λιγότερα από εκατό αεροδρόμια με διάδρομο 2.800-3.000 μέτρων, που είναι απαραίτητος για αποστολές συμβατικών μαχητικών. Υπάρχουν όμως δύο χιλιάδες μικρά αεροδρόμια με διαδρόμους 1000-1.500 μέτρων που μπορούν να αξιοποιήσουν τα F-35Β, προσφέροντας υψηλή ευελιξία επιχειρήσεων.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

15 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
15 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Με τουρκοσυριακό σύμφωνο για ΑΟΖ απειλεί η Άγκυρα – ποιά μπορεί να είναι η ελληνοκυπριακή απάντηση;

Όπως δήλωσε σήμερα ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών, Abdulkadir Uraloglu, η χώρα του θέλει να συνάψει ένα σύμφωνο "θαλάσσιας οριοθέτησης" με την Συρία, όταν εκεί...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Εκσυγχρονισμός των πυραυλακάτων Ρουσσέν με “ταβάνι” τα 400 εκατ. ευρώ

13
Καθώς πολύς λόγος γίνεται τον τελευταίο καιρό για τον εκσυγχρονισμό των πυραυλακάτων κλάσης Ρουσσέν (Super Vita) από το Πολεμικό μας Ναυτικό, ας δούμε τι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Δεκεμβρίου 2008: Επιχείρηση «Συμπαγές Μολύβι», Ισραηλινή επίθεση...

0
Ο ισραηλινός στρατός εξαπολύει μια ευρείας κλίμακας επιχείρηση από ξηράς και αέρος στη Λωρίδα της Γάζας. Μια κίνηση που σιγόβραζε από τα χρόνια της...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Πώληση 2 μεταγωγικών C-390 αλλά σε ποιόν;

Η Embraer υπέγραψε στις 27 Δεκεμβρίου συμβόλαιο με μια μη κατονομαζόμενη χώρα για την κατασκευή και παράδοση δύο μεταγωγικών C-390 Millennium.Η σύμβαση περιλαμβάνει επίσης...

H τουρκική Baykar αγοράζει την ιταλική Piaggio Aerospace

Η τουρκική εταιρεία Baykar γνωστή για τα μη επανδρωμένα της,  αγόρασε την ιταλική εταιρεία παραγωγής αεροσκαφών Piaggio Aerospace, όπως ανακοινώθηκε σήμερα.Η Piaggio Aerospace ήταν...

Milliyet: Η Τουρκία θα αποκτήσει πυραύλους Meteor!

Πρώτο θέμα στο σημερινό εξώφυλλο της τουρκικής εφημερίδας Milliyet είναι άρθρο με τίτλο "Ισορροπία Meteor", όπου αναφέρεται το εξής: Πως φαίνεται ότι η Βρετανία...