38.3 C
Athens
Παρασκευή, 27 Ιουνίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑAEGEAN: Ζημιές 158 εκατ. ευρώ το Α' εξάμηνο 2020

AEGEAN: Ζημιές 158 εκατ. ευρώ το Α’ εξάμηνο 2020

- Advertisement -

ΑΠΕ-ΜΠΕ
Συνεχίζουν να αποτυπώνονται τα σημάδια της πανδημίας και στο δεύτερο τρίμηνο των οικονομικών αποτελεσμάτων της AEGEAN, καθώς η πανδημία προκάλεσε πρωτόγνωρες συνθήκες στον κλάδο των αερομεταφορών στην Ευρώπη. Οι περιορισμοί στις μετακινήσεις που υπεβλήθησαν μεταξύ χωρών, αλλά ακόμη και στο εσωτερικό, οδήγησαν στη σχεδόν καθολική αναγκαστική ακύρωση του πτητικού έργου της εταιρείας.
Έτσι, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε η εταιρεία, ο συνολικός αριθμός των πτήσεων που πραγματοποιήθηκαν μειώθηκε κατά 82% στο δεύτερο τρίμηνο του 2020 (με μείωση 95% και 92% τον Απρίλιο και τον Μάιο αντίστοιχα), ενώ η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 92%.
Ο κύκλος εργασιών κατά το δεύτερο τρίμηνο ανήλθε μόλις σε 40,4 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση 88% συγκριτικά με το 2019, ήτοι μείωση κατά 307 εκ. ευρώ. Οι καθαρές ζημιές προ φόρων (εξαιρουμένων των έκτακτων αποτελεσμάτων) ανήλθαν σε 58,7 εκ.ευρώ από κέρδη 31,5 εκ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019.
Με την επίδραση και του δεύτερου τριμήνου, το πρώτο εξάμηνο ο κύκλος εργασιών κατέγραψε μείωση 64% και ανήλθε σε 187,4 εκ.ευρώ ενώ το συνολικό λειτουργικό αποτέλεσμα προ φόρων ανήλθε σε ζημιές 132,3 εκ. ευρώ. Το οικονομικό αποτέλεσμα της εταιρείας επιβαρύνθηκε με επιπλέον έκτακτες ζημιές 68,5 εκ.ευρώ από παράγωγα αντιστάθμισης κινδύνου, κυρίως ποσότητες καυσίμου, που λόγω του περιορισμένου έργου δεν προβλέπεται να χρησιμοποιηθούν. Συνολικά το καθαρό αποτέλεσμα για το πρώτο εξάμηνο, μετά από φόρους ανήλθε σε ζημιές ύψους 158,8 εκ.ευρώ, έναντι ζημιών ύψους 13 εκ.ευρώ το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019.
«Οι τελευταίοι 7 μήνες είναι για όλους μας στην AEGEAN μια συνεχής μάχη για προσαρμογή, αντοχή και επιβίωση απέναντι στη δυσκολότερη συγκυρία στην ιστορία της παγκόσμιας αερομεταφοράς.Το δεύτερο τρίμηνο ήταν, λόγω περιορισμών στην μετακίνηση, πρακτικά χωρίς δραστηριότητα. Οι προσπάθειές μας επικεντρώθηκαν στη διαχείριση του κόστους, αλλά και στη διαμόρφωση και εφαρμογή αυστηρών πρωτοκόλλων για την προστασία των επιβατών και των πληρωμάτων μας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Δημήτρης Γερογιάννης. Και πρόσθεσε: «Από τα τέλη Ιουνίου με την υποχώρηση του πρώτου κύματος και την μερική άρση των περιορισμών, κάναμε μεγάλη προσπάθεια για επαναδραστηριοποίηση καλύπτοντας 84 προορισμούς από Αθήνα και 52 από τις βάσεις της περιφέρειας, στηρίζοντας το τουριστικό προϊόν της χώρας μας. Όμως πολλές αγορές έμειναν μη προσβάσιμες, ενώ και η διάθεση για ταξίδια υπό το βάρος της πανδημίας και από τις ανοιχτές αγορές ήταν χαμηλή, ακόμη και για την Ελλάδα που κέρδισε μερίδιο από τους ανταγωνιστές της. Παράλληλα, ήδη από τις αρχές Αυγούστου η ενίσχυση της πανδημίας έφερε νέους περιορισμούς που σταδιακά μείωσαν και πάλι τόσο την πρόσβαση, όσο και τη ζήτηση. Έτσι και τον Αύγουστο εκτελέσαμε λιγότερο από το 50% του προγραμματισμένου πτητικού έργου μας με ιδιαίτερα χαμηλές για την εποχή πληρότητες».
Τόνισε επίσης πως ειναι προφανές πως τόσο για τον κλάδο όσο και για την εταιρεία οτι βρισκόμαστε μπροστά στον δυσκολότερο και λιγότερο προβλέψιμο χειμώνα της ιστορίας μας και σημείωσε «καθημερινή μας προσπάθεια είναι η καλύτερη δυνατή ανταπόκριση στις διαφοροποιημένες προτεραιότητες των επιβατών μας, η κατά το δυνατόν ενίσχυση των αντοχών μας, αλλά και η διαμόρφωση ευέλικτων εναλλακτικών για το δίκτυο και το προϊόν μας για το 2021» .
Επίσης, επισήμανε στη δήλωσή του την αναγκαιότητα όλες οι χώρες να συμφωνήσουν σε κοινές διαδικασίες όπως για παράδειγμα το αρνητικό test πριν την πτήση, που θα επιτρέψουν στη συντονισμένη αποκατάσταση της προσβασιμότητας και της διασύνδεσης μεταξύ των χωρών, αντικαθιστώντας τα μέτρα καραντίνας και κλεισίματος των συνόρων. «Κάτι τέτοιο θα αποτελούσε σίγουρα προϋπόθεση για τη διασύνδεση μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τρίτων χωρών αλλά και ενδεχομένως για τη μετακίνηση εντός χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης εφόσον κριθεί απαραίτητο από την επιστημονική κοινότητα» είπε και ευχαρίστησε τόσο το προσωπικό της εταιρείας «για την προσπάθεια στην μεγάλη μάχη που δίνουμε μαζί” και φυσικά τους επιβάτες που μας εμπιστεύονται καθημερινά σε αυτές τις ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες».
Σημειώνεται ότι κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους η εταιρεία επαναπροσδιόρισε τους χρόνους παραλαβής και άφιξης των νέων αεροσκαφών Airbus A320/321 neo, διατηρώντας ακέραιο τον αριθμό νέων αεροσκαφών που θα παραλάβει σε 46, αλλά μειώνοντας το ρυθμό άφιξης νέων αεροσκαφών τα έτη 2021 και 2022. Η εταιρεία έχει ήδη παραλάβει 5 νέα αεροσκάφη A320 neo, ενώ μέχρι τον Απρίλιο του 2021 θα παραλάβει επιπρόσθετα 4 A321 neo.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

4 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
4 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Επτά συν 1 επισημάνσεις για την αμερικανική επίθεση στο Ιράν – πέρα από τις βόμβες έως την Ελλάδα

1. Οι Αμερικανοί για την επίθεση στις 3 πυρηνικές εγκαταστάσεις του Ιράν, χρησιμοποίησαν 7 βομβαρδιστικά B-2 τα οποία κινήθηκαν πάνω από τον Ατλαντικό και...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Η Λιβύη θυμήθηκε την ΑΟΖ με την Τουρκία και “πυροβολεί” τις...

63
Δεν κράτησε πολύ η αίσθηση πως από την πλευρά της Λιβύης -συγκεκριμένα της εκεί κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας με έδρα την Τρίπολη- υπάρχει μια σιωπηρή...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Ιουνίου 1976: Αεροπειρατεία στην Αθήνα, ο δρόμος...

4
Μέλη Παλαιστινιακής οργάνωσης πραγματοποιούν αεροπειρατεία στην πτήση 139 της Air France. Το αεροπλάνο Airbus A300B4-203 της γαλλικής εταιρείας είχε απογειωθεί από το Ισραήλ με...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Τελετή ορκωμοσίας των νέων Ανθυπολοχαγών

Την Πέμπτη 26 Ιουνίου 2025, πραγματοποιήθηκε στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων, στη Βάρη Αττικής, η τελετή αποφοίτησης και ορκωμοσίας των νέων Ανθυπολοχαγών Τάξεως 2025 «ΑΝΤΙΣΤΡΑΤΗΓΟΣ...

Επίγειες και εναέριες δυνάμεις δίνουν μάχη με τις φλόγες στην Παλαιά Φώκαια

Σε εξέλιξη είναι η πυρκαγιά που ξέσπασε λίγο μετά τις 12:30 σε χαμηλή βλάστηση ανάμεσα σε Παλαιά Φώκαια Αττικής και Θυμάρι με αποτέλεσμα σπίτια...

Σεβόμαστε το λατρευτικό καθεστώς της Μονής Σινά, δήλωσε ο Αιγύπτιος ΥΠΕΞ

«H Μονή της Αγίας Αικατερίνης αποτελεί ένα από τα αρχαιότερα και πιο σεβαστά θρησκευτικά και αρχαιολογικά μνημεία στον κόσμο. Βαθιά ριζωμένη στην πνευματική και...