25.7 C
Athens
Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Συμπληρωματικές συμβάσεις στο ΠΝ, για τις FDI και τους πυραύλους Exocet

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Συμπληρωματικές συμβάσεις στο ΠΝ, για τις FDI και τους πυραύλους Exocet

- Advertisement -

H αγορά των FDI HN είναι η μεγαλύτερη αμυντική προμήθεια στην ιστορία της χώρας μας. Ποτέ άλλοτε, το ελληνικό κράτος δεν έχει ξοδέψει πάνω από 3 δις ευρώ για ένα και μόνο συμβόλαιο αμυντικής επένδυσης. Η σελίδα μας είχε αρχικά αρκετές αντιφατικές πληροφορίες για τη σχετική διαπραγμάτευση, με τις πρώτες συζητήσεις να μιλούν για “πλήρη” πλοία, εφάμιλλα του ανταγωνισμού, και με εξαιρετικές ικανότητες, από τα οποία θα έλειπε μόνο το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου ECM (αναμενόμενο καθώς δεν είναι ακόμη διαθέσιμο) και οι εκτοξευτές Α70 για πυραύλους cruise mdCN (λογική και σωστή απόφαση, μιας και αυτοί θα μείωναν τον αριθμό των αντιαεροπορικών πυραύλων).

Οι επόμενοι μήνες ήταν αρκούντως διαφωτιστικοί καθώς τελικά από το πλοίο έλειπαν αρκετά συστήματα που ήταν υπό συζήτηση να μπουν. Για την ακρίβεια, σταματήσαμε να μιλάμε για μια Belh@rra Hellenique, αλλά για μια FDI γαλλικών προδιαγραφών, με κάποιες προσθήκες που “επέβαλλε” το δικό μας.

Αγορές FDI και Rafale, τι παίρνει ως έργο η ελληνική αμυντική βιομηχανία

Παρ’ όλα αυτά, το τελικό αποτέλεσμα υπολείπεται των αρχικών απαιτήσεων που είχε το ΠΝ, και το πλοίο δεν διαθέτει ούτε σύστημα Strales στο κύριο πυροβόλο, ούτε κάποιο σύστημα ανίχνευσης και στοχοποίησης IRST. Ακόμη η ελληνική συμμετοχή στην κατασκευή είναι μικρή, το αρχικό Follow On Support (το συμβόλαιο υποστήριξης) είναι στοιχειώδες και για μικρό χρόνο, δεν υπάρχουν οι πύραυλοι RIM-116 στην κύρια σύμβαση, ούτε άλλα κρίσιμα υποσυστήματα όπως το Link 16 (αυτό θα λυθεί σχετικά εύκολα με αγορά των τερματικών), ή ολοκλήρωση κάποιου UAV στο σύστημα μάχης. Τέλος υπάρχει ακόμη “δρόμος” στο θέμα πλήρους πιστοποίησης/ολοκλήρωσης του RAM.

Συνεπώς, καλό είναι να μην συγκρίνουμε τις άλλες προτάσεις φρεγατών που είχαν υποβληθεί στο Ναυτικό, με το συμβόλαιο των FDI HN. Μιας και η επιλογή ήταν “κάτι άλλο” από το προσδοκώμενο, ενώ δεν δόθηκε ευκαιρία στα ανταγωνιστικά ναυπηγεία να προτείνουν και να κοστολογήσουν αντίστοιχα.

Μήπως αντί για 3 κορβέτες να πάμε σε 3 ακόμη FDI με σοβαρή ελληνική συμμετοχή;

Εκεί που έχουμε πολλές φορές επιχειρηματολογήσει υπέρ, είναι ότι το ΠΝ πρέπει να υποστηριχθεί περαιτέρω για την επιλογή των FDI HN, αλλιώς η επένδυση των 3,3 δις ευρώ (με τις κρατήσεις) σταδιακά θα απαξιωθεί. Αντιλαμβανόμαστε πως είτε εντός, είτε εκτός ΠΝ, δεν υπάρχει μεγάλη ευχέρεια για νέα συμβόλαια που θα αφορούν τις FDI, αλλά αυτά δεν μπορούν να αποφευχθούν. Δεν μιλάμε μόνο για τα μεγάλα προγράμματα, δηλαδή τους τουλάχιστον 80 πυραύλους RAM που πρέπει να αγοραστούν (κόστος πάνω από 80 εκατ. ευρώ), ή του ECM (κόστος κατ’ εκτίμηση 200 με 300 εκατ. ευρώ, κι αυτό αν τελικά αναπτυχθεί το σύστημα από τη Thales), αλλά και άλλα, “αφανή” αλλά με σημασία.

Φρεγάτα FDI HN: Πόσο στενή είναι η συνεργασία της με το οργανικό MH-60R;

Για παράδειγμα, αν οι ψηφιακές μας φρεγάτες μείνουν χωρίς εκτεταμένο συμβόλαιο Follow On Support, τότε, μετά τα ελικόπτερα NH-90 και παλαιότερα τα μαχητικά Mirage 2000, θα τις βλέπουμε από ένα σημείο και μετά δεμένες στη Σαλαμίνα. Αν ακόμη δεν μεταφέρουμε γραμμές του ΔΕΔΔΗΕ στο Ναύσταθμο, να παίρνουν τα πλοία ρεύμα όταν είναι δεμένα, τότε οι FDI θα έχουν το πρόβλημα των MEKO200HN & Kortenaer, με τις “λιωμένες” ηλεκτρομηχανές τους από τη συνεχή χρήση.

ThinkOutOfTheBox: Κάνοντας τις FDI HN τα ισχυρότερα πλοία στη Μεσόγειο, Μέρος Α’ – Loitering Munitions

Ευτυχώς το ΠΝ γνωρίζει τα παραπάνω και σε πρόσφατη συνεδρίαση της Ειδικής Επιτροπής Εξοπλιστικών Βουλής, “πέρασε” σημαντικά προγράμματα, που είτε αφορούν ευθέως τις FDI είτε ή θα τις εξυπηρετήσουν μελλοντικά, μαζί με άλλα πλοία. Ξεκινώντας δηλαδή τον υποχρεωτικό “χορό” των συμπληρωματικών συμβάσεων, που περιμένουμε.

Ελληνικές FDI: Μια μεγάλη έλλειψη που πέρασε… απαρατήρητη και πρέπει να διορθωθεί

Για αρχή λοιπόν: Αν δει κάποιος προσεκτικά τη σύμβαση των FDI, που υπέγραψε η Ελληνική Δημοκρατία με τη Naval Group, θα δούμε πως στο Άρθρο 12, προβλέπεται πως η ευθύνη του έργου “Κρατικής Διασφάλισης Ποιότητας” είναι καθαρά του αγοραστή και πως αυτός θα το αναθέσει στην DGA (τη Γαλλική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών). Το ΠΝ είχε την ελπίδα πως η DGA θα αναλάμβανε το έργο με δικό της κόστος, έστω και την ύστατη στιγμή. Φευ!

Έτσι η λύση είναι η πληρωμή 12 εκατ. ευρώ στην DGA για να παίξει το ρόλο αυτό για το ΠΝ. Οπότε χρεωνόμαστε για κάτι που θα γινόταν από τους Γάλλους έτσι κι αλλιώς (μην ξεχνάμε πως τα ελληνικά πλοία 1 & 2, ουσιαστικά είναι το 2ο και 3ο της αρχικής γαλλικής παραγγελίας). Αλλά τελικά, οι Γάλλοι “κατάφεραν να βγάλουν από τη μύγα ξύγκι” όπως φαίνεται…

Στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων το πρώτο κομμάτι μετάλλου από τις φρεγάτες FDI

Το ΠΝ δεν έμεινε σε αυτή την απολύτως απαραίτητη κίνηση, για την ορθή και απροβλημάτιστη υλοποίηση του έργου των FDI HN. Θυμίζουμε εδώ πως ένα από τα βασικά όπλα του ΠΝ είναι ο πύραυλος εναντίον πλοίων ΜΜ40 Exocet. Το όπλο βρίσκεται τοποθετημένο στις 7 πυραυλακάτους τύπου Super Vita, θα μπεί στις 3 FDI HN, και προφανώς θα θα επιλεγεί και για τις 3 νέες κορβέτες.

ThinkOutOfTheBox: Αγορά 2 επιπλέον φρεγατών FDI συν 3 La Fayette, αντί για 3 κορβέτες

Το ζήτημα είναι πως υπάρχουν αρκετοί τύποι Exocet σε υπηρεσία στις Ένοπλες Δυνάμεις. Κάποιοι ΜΜ40 Block 2, κάποιοι Block 3, ενώ θα δούμε σε υπηρεσία και τους Block 3c. Μπορεί να συνεχίζουν να υπηρετούν και οι παλαίμαχοι ΜΜ38, που κανονικά έπρεπε να έχουν λήξει εδώ και χρόνια, αλλά όπως έδειξαν έλεγχοι και δοκιμές, μερικοί από αυτούς “κρατάνε”.

ΑΠΟΨΗ: Tουρκικό loitering KARGI, το “έρεβος” των FDI HN και του Στόλου στην Ανατολική Μεσόγειο;

Οπότε αποφασίστηκε…

Η συνέχεια στο Naval Defence

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

104 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
104 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ισραηλινός ο ελληνικός “θόλος” με συστήματα David’s Sling και SPYDER

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της σελίδας μας, το ΓΕΕΘΑ και το ΥΠΕΘΑ έχουν μάλλον καταλήξει στην επιλογή αντιαεροπορικού "πακέτου" που θα αντικαταστήσει τους πεπαλαιωμένους...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Εκσυγχρονισμός φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ, ένα δράμα πολλών επεισοδίων

61
Καθώς υπάρχουν πολλοί αναγνώστες μας που δεν έχουν μια πλήρη εικόνα του τι έχει συμβεί με τον εκσυγχρονισμό των 4 φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ, παρότι και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Σεπτεμβρίου/9 Οκτωβρίου 1831: Αίμα στα σκαλιά της...

10
Δολοφονείται στα σκαλοπάτια της εκκλησίας του Αγίου Σπυρίδωνος στο Ναύπλιο, ο κυβερνήτης της Ελλάδας, Ιωάννης Καποδίστριας. Ο φόνος έλαβε χώρα καθώς ο κυβερνήτης συνοδευόμενος...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Έναρξη της 2ης φάσης ερευνών για υδρογονάνθρακες νοτιοδυτικά της Κρήτης

Την επιτυχή ολοκλήρωση της πρώτης φάσης έρευνας για υδρογονάνθρακες που διεξήγαγε η κοινοπραξία ExxonMobil/HELLENiQ ENERGY στις θαλάσσιες περιοχές του οικοπέδου «Νοτιοδυτικά της Κρήτης», καθώς...

Επιτέλους… δοκιμές εν πλω της πρώτης γαλλικής Belh@rra

Δοκιμές εν πλω  ξεκινά η φρεγάτα Amiral Ronarc‘h (D660), η πρώτη Belh@rra ή FDI (Frégate de Défense et d’Intervention) για το Γαλλικό Ναυτικό, που δρομολογεί έτσι,...

ΑΝΑΛΥΣΗ: Εκσυγχρονισμός φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ, ένα δράμα πολλών επεισοδίων

Καθώς υπάρχουν πολλοί αναγνώστες μας που δεν έχουν μια πλήρη εικόνα του τι έχει συμβεί με τον εκσυγχρονισμό των 4 φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ, παρότι και...