Ένα αεροσκάφος C-130J Super Hercules της αμερικανικής Αεροπορίας των ΗΠΑ διεξήγαγε ανεφοδιασμό «εν θερμώ» ενός ζεύγους μαχητικών F-22Α Raptor χρησιμοποιώντας ένα σύστημα μαζικής μετάδοσης καυσίμων εναέριας κυκλοφορίας (ABFDS) πριν λίγες μέρες στο Διεθνές Αεροδρόμιο Koror Palau.
Σύμφωνα με την Αεροπορίατο σύστημα ABFDS είναι ένα εναέριο σύστημα μετάδοσης καυσίμων που επιτρέπει στα αεροσκάφη να «μεταγγίζουν» καύσιμα γρήγορα σε τοποθεσίες κοντά ή και πίσω από τις εχθρικές γραμμές. Αυτό το σύστημα είναι συνήθως εγκατεστημένο σε αεροσκάφη C-130, αλλά μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί και από στρατηγικά αεροσκάφη C-5 Galaxy και C-17 Globemaster III.
Πρόκειται για μία σχετικά νέα δυνατότητα ακόμα και για τα δεδομένα της αμερικανικής Αεροπορίας, που εφόσον υπάρχει δυνατότητα προσγείωσης σε οποιοδήποτε σημείο, επιτρέπει πρακτικά σε όλα τα τακτικά και μεταφορικά αεροσκάφη να λειτουργήσουν ως σταθμοί διανομής καυσίμου.
Το καύσιμο φέρεται επί δυο ειδικών δεξαμενών 3.000 γαλονιών στο χώρο φόρτωσης του C-130J και μπορεί να μεταγγιστεί σε άλλα αεροσκάφη σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Περιλαμβάνει δύο μονάδες άντλησης, ένα μετρητή και εύκαμπτους σωλήνες. Είναι ικανό να παρέχει 600 γαλόνια ανά λεπτό με μία αντλία ή 1.200 γαλόνια ανά λεπτό και με τις δύο αντλίες.
Είναι η δεύτερη φορά που C-130 από την 36 Μοίρα Αερομεταφορών με έδρα την αεροπορική βάση Yokota της Ιαπωνίας ανεφοδιάζουν F-22 Raptor με καύσιμα χρησιμοποιώντας ABFDS. Η πρώτη φορά ήταν κατά τη διάρκεια της άσκησης Valiant Shield 20 στο Γκουάμ τον Σεπτέμβριο.
Σύμφωνα με την διοίκηση Ειρηνικού (PACAF), η χρήση «ευέλικτων λειτουργιών» όπως το σύστημα ABFDS είναι απαραίτητη για τη υποστήριξη στιβαρής αεροπορικής ισχύος σε ένα περιβάλλον με έντονες απειές. Εάν οι πιλότοι βρεθούν χωρίς καύσιμα εξαντλούνται από καύσιμα και δεν μπορούν να προσγειωθούν στο αεροδρόμιο από το οποίο απογειώθηκαν επειδή δέχεται επίθεση ή επειδή υπέστησαν ζημιές κατά την διάρκεια αερομαχίας, έχουν πλέον την επιλογή να στραφούν σε εναλλακτική τοποθεσία γνωρίζοντας ότι θα μπορούν να ανεφοδιαστούν ακόμα και αν εκεί δεν υπάρχουν κατάλληλες εγκαταστάσεις ούτε αποθέματα κατάλληλου καυσίμου.
Η περιοχή ευθύνης της PACAF είναι πάνω από 100 εκατομμύρια τετραγωνικά μίλια, ή περίπου το 52 τοις εκατό της επιφάνειας της Γης, και εκτείνεται από τη δυτική ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών τη δυτική ακτή της Ινδίας και από την Αρκτική έως την Ανταρκτική, καθιστώντας το σύστημα ABFDS μια σημαντική νέα ικανότητα.