31.5 C
Athens
Δευτέρα, 17 Ιουνίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑAAV-7: Πανάκεια, ή λύση ανάγκης για τους Έλληνες Πεζοναύτες;

AAV-7: Πανάκεια, ή λύση ανάγκης για τους Έλληνες Πεζοναύτες;

- Advertisement -

Η έλλειψη σημαντικών πόρων για την απόκτηση καινούριων οπλικών συστημάτων προς όφελος του ΕΣ έχει οδηγήσει στην υποβολή πληθώρας αιτημάτων προς τις ΗΠΑ, ιδιαίτερα μετά το 2010, άλλοτε με επιτυχία (π.χ. τεθωρακισμένα οχήματα οικογενείας M113) και άλλοτε όχι (π.χ. άρματα μάχης M1 Abrams). Μία τέτοια περίπτωση είναι τα αμφίβια τεθωρακισμένα οχήματα AAV-7.

 

Ιστορικό

Η απαίτηση για αμφίβια τεθωρακισμένα ήρθε για τα καλά στο προσκήνιο μετά τα Ίμια. Έκτοτε πέρασαν πάρα πολλά χρόνια. Σχεδόν 25. Οι ανάγκες των Πεζοναυτών μεγαλώνουν, και οι ίδιοι πρέπει να αποκτήσουν καλύτερα μέσα από αυτά που διαθέτουν τώρα. Για να αλλάξουν τα δεδομένα σε κάποιο νησί του Αιγαίου, αν χρειαστεί, χωρίς οι απώλειες να κινδυνεύουν να φτάσουν σε πολύ άσχημα επίπεδα.

Σε διάφορες συναντήσεις πέρυσι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του ΥΠΕΘΑ με ομόλογους των ΗΠΑ φάνηκε ότι τα AAV-7 ήταν τελικά πολύ ψηλά στην λίστα. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του περιοδικού μας, οι ΗΠΑ φέρονταν να είχαν συμφωνήσει να αποδεσμεύσουν αριθμό 30+ οχημάτων του τύπου AAVP-7A1 (η βασική έκδοση), που θα συμπεριλάμβαναν οχήματα AAVC-7A1 (διοίκησης) και AAVR-7A1 (περισυλλογής). Ωστόσο, ο αριθμός των οχημάτων που μπορεί να αγοραστεί, δείχνει ότι έχει μειωθεί.

Το AAV-7 ήταν πάντα ψηλά στην προτίμηση της 32ης ΤΑΞΠΝ, αλλά ποτέ δεν επιτεύχθηκε κάποια συμφωνία απόκτησης, είτε γιατί δεν υπήρχαν διαθέσιμα μεταχειρισμένα οχήματα είτε γιατί το κόστος εκσυγχρονισμού τους χαρακτηριζόταν υψηλό. Για μια μικρή περίοδο «έπαιξε» η προμήθεια 40 έως 55 BMP-3F, ως ΑΩ της αγοράς 415 ΤΟΜΑ BMP-3, αλλά η ακύρωση του προγράμματος δεν επέτρεψε τη μεταβίβαση των BMP-3F. Η πάγια απαίτηση του ΕΣ είναι η χρήση αμφίβιων τεθωρακισμένων για τη μεταφορά 760 ατόμων, ωστόσο, οι σημερινές συνθήκες δεν φαίνεται να επιτρέπουν την απόκτηση περισσότερων από 18-24 AAV-7 συνολικά. Στην περίπτωση των 18 AAV-7 μεταφέρονται 450 άτομα.

 

 

Υπέρ και Κατά

Κάθε AAV-7 μπορεί να μεταφέρει έως 25 πεζοναύτες, μπορεί να επιπλέει σε Κατάσταση Θάλασσας 5, ενώ επίσης μπορεί να «κολυμπά» για 20 ναυτικά μίλια, επιτρέποντας στο μητρικό πλοίο να μην πλησιάσει πολύ κοντά την ακτή. Το AAV-7 προσφέρει σημαντικά μεγαλύτερο επίπεδο προστασίας από τις ΑΒΑΚ, παρέχει πυρά υποστήριξης σε φίλια τμήματα με το πολυβόλο των 0,50 in και το βομβιδοβόλο των 40mm και είναι ικανό να συνεχίσει προς το εσωτερικό μετά την άφιξή του στην ακτή. Πάντως, πρέπει να ειπωθεί, το AAV-7 δεν είναι πανάκεια, καθώς αναπτύσσει ταχύτητα μέχρι μόλις 8 ναυτικά μίλια στο νερό, είναι ογκώδες, δεν έχει οπλισμό παρόμοιο με ενός ΤΟΜΑ και δεν προσφέρει σημαντικό επίπεδο προστασίας στους επιβαίνοντες. Ως λύση όμως είναι έτη φωτός μακριά από τη χρήση ΑΒΑΚ του Β’ ΠΠ. Η τελευταία επίδειξη του AAV-7 σε ελληνικό περιβάλλον έγινε στις 8 Ιανουαρίου 2019, στο πλαίσιο της ελληνοαμερικανικής άσκησης «Μέγας Αλέξανδρος 2019».

 

Πολεμική δράση

Είκοσι LVTP-7 (έκδοση από την οποία προέκυψε το αναβαθμισμένο AAV-7A1) χρησιμοποιήθηκαν από την Αργεντινή κατά την εισβολή του 1982 στα νησιά Φώκλαντ με όλα τα οχήματα να επιστρέφουν Αργεντινή πριν τελειώσει ο πόλεμος. Από το 1982 έως το 1984, LVTP-7 αναπτύχθηκαν με τους Αμερικανούς στο πλαίσιο της πολυεθνικής ειρηνευτικής δύναμης στη Βηρυτό, με αριθμό οχημάτων να παθαίνουν ζημιές από ελαφρά όπλα. Στις 25 Οκτωβρίου 1983, LVTP-7 των Αμερικανών Πεζοναυτών, διεξήγαγαν μια εξαιρετικά επιτυχημένη αμφίβια απόβαση στο νησί της Γρενάδας. Χρησιμοποιήθηκε εκτενώς στον πόλεμο του Κόλπου το 1991. Μετά την εισβολή στο Ιράκ το 2003, τα AAV-7A1 κατηγορήθηκαν ότι παρείχαν μικρή προστασία για το πλήρωμα σε σύγκριση με άλλα οχήματα, όπως το M2 Bradley. Οκτώ εξ αυτών καταστράφηκαν στη μάχη της Nasiriyah, όπου αντιμετώπισαν πυρά RPG, όλμων, αρμάτων μάχης και πυροβολικού. Τον Αύγουστο του 2005, 14 Αμερικανοί πεζοναύτες σκοτώθηκαν όταν το AAV-7 τινάχθηκε από αυτοσχέδια βόμβα σε δρόμο στην κοιλάδα του Ευφράτη.

 

Επίλογος

Μέσα στους επόμενους μήνες ίσως κλείσει ένα από τα μεγαλύτερα κενά στον εξοπλισμό των Ελλήνων Πεζοναυτών. Οι τελευταίοι είναι ίσως από τους τελευταίους στον κόσμο που κάνουν χρήση Αποβατικών Ακάτων (ΑΒΑΚ) για τις αποβάσεις τους. Οι ΑΒΑΚ είναι προβληματικές όχι μόνο σε αποβάσεις, αλλά και σε απλές αποβιβάσεις στην ακτή. Η πρακτική χρήσης των ΑΒΑΚ πάει πίσω στον Β’ ΠΠ, και η τελευταία «σοβαρή» χρήση τους έγινε το 1965 στην Ντανάνγκ, από Αμερικανούς Πεζοναύτες. Φυσικά δεν ήταν απόβαση, αλλά απλή αποβίβαση.

Ανεξάρτητα όμως από το αν ενταχθούν τα AAV-7 ή όχι στο ελληνικό οπλοστάσιο, πρέπει να θυμίσουμε ότι οι αποβάσεις για να πετύχουν, απαιτούν πάνω από όλα αεροπορική και ναυτική υπεροχή.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Το ΠΝ εξετάζει ενδελεχώς το πιθανό κόστος των LCS, πριν πάει σε κορβέτες

Όπως έχουμε πει, ενώ το Πολεμικό Ναυτικό θέλει ως μια "ενδιάμεση λύση", πολύ ειδικά τις LCS Freedom 13, 15, 17 & 19 (όπως πρώτη...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Πόσες φρεγάτες Constellation θέλει το ΠN και κυρίως… που θα βρούμε...

125
H υπόθεση των φρεγατών Constellation για το Πολεμικό μας Ναυτικό είναι σαφώς αυτή που προσελκύει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο χώρο της άμυνας, λόγω μεγέθους...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 5/17 Ιουνίου 1825: Η δολοφονία του Οδυσσέα...

2
Ο Οδυσσέας Ανδρούτσος, πρώην φρούραρχος των Αθηνών, δολοφονείται μέσα στην Ακρόπολη. Είναι ένα ακόμα τραγικό επεισόδιο της Ελληνικής διχόνοιας στα κρίσιμα χρόνια της Επανάστασης....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Eurosatory 2024: O N. Δένδιας εγκαινιάζει την έκθεση και συζητά για Rafale και FDI με τους Γάλλους

Στα εγκαίνια της διεθνούς έκθεσης 'Αμυνας και Ασφάλειας «Eurosatory 2024», που πραγματοποιείται στο Παρίσι, παρέστη σήμερα, Δευτέρα 17 Ιουνίου, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος...

ΓΕΣ και ΓΕΑ είδαν ισραηλινά περιφερόμενα πυρομαχικά και αντιαεροπορικά

Εκπροσώπους των ισραηλινών εταιρειών SPEAR και IAI, δέχτηκαν τα ελληνικά επιτελεία το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου, στις 5 και 10 του μήνα αντίστοιχα. Αρχικά...

Ο Αρχηγός ΓΕΣ στην θερινή εκπαίδευση της ΣΜΥ – φωτό

Τη Δευτέρα 17 Ιουνίου 2024, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού Αντιστράτηγος Γεώργιος Κωστίδης, συνοδευόμενος από τον διοικητή της 1ης Στρατιάς/EU-OHQ «ΑΧΙΛΛΕΑΣ» Αντιστράτηγο Δημόκριτο...