Καινοτομία για την γαλλική τουλάχιστον αμυντική βιομηχανία, αποτελεί η παρουσίαση του Aarok, ενός μη επανδρωμένου στη μεσαία κατηγορία (MALE) με ικανότητα μεταφοράς οπλισμού. Η καινοτομία έγκειται καθώς δεν είχαμε έως σήμερα τέτοια δείγματα ενώ και οι Γαλλικές Ένοπλες Δυνάμεις δεν έχουν «προωθήσει» τοπικής κατασκευής λύσεις ή σχέδια, αλλά έχουν διαλέξει από το «ράφι», με αγορές MQ-9 Reaper από τις ΗΠΑ και Heron από το Ισραήλ (σε μια ειδική έκδοση, τη Harfang, που έχει αναλάβει η Airbus να εξελίξει).
Το Aarok προέρχεται μάλιστα και από μια μικρή γαλλική αμυντική εταιρία, την Turgis & Gaillard που ιδρύθηκε μόλις το 2011 και πλέον έχει 50 εκατ. ευρώ τζίρο, με πολλές δραστηριότητες: από ηλιακά κινούμενα μικρά σκάφη επιφανείας, σε φορείς οπλισμού για μεταγωγικά αεροσκάφη, σε ατρακτίδια αναγνώρισης, σε κατασκευή μικρών ψεκαστικών αεροσκαφών, όπως και σε υπηρεσίες συντήρησης, αναβάθμισης, ανακατασκευής κινητήρων, κλπ. Η εταιρία προφανώς συνεργάζεται με τις Γαλλικές Ένοπλες Δυνάμεις.
Το νέο μη επανδρωμένο είναι μικτού βάρους 5,5 τόνων, με ικανότητα παραμονής στον αέρα έως 24 ώρες, ταχύτητα πλεύσης τους 250 κόμβους -ο κινητήρας είναι θερμικός 1.200 ίππων, Pratt & Whitney Canada PT6 – και σε ύψος έως 30.000 πόδια. Φέρει ένα πυργίσκο ηλεκτροοπτικών και με υπέρυθρη κάμερα και με αποστασιόμετρο-καταδείκτη laser, ενώ διαθέτει και ραντάρ στο κάτω μέρος της ατράκτου, με πολλές διαμορφώσεις, από έρευνα διάσωσης, ανίχνευση στόχων επιφανείας, χαρτογράφησης κ.α. Βέβαια υπάρχει και δορυφορική καθοδήγηση για πτήσεις σε μεγάλη απόσταση από την βάση του.
Το πολεμικό φορτίο μπορεί να είναι έως 4 κατευθυνόμενες βόμβες των 250 κιλών ή 2 των 500 (όπως η γαλλική AASM Hammer), ή αντιαρματικοί πύραυλοι (16 συνολικά), ή ατρακτίδια ηλεκτρονικού πολέμου, ή μίγμα όλων των παραπάνω με συνολικό βάρος 1,5 τόνο.
Οι ρόλοι που μπορεί να αναλάβει το Aarok είναι πάρα πολλοί προφανώς ενώ η εταιρία τονίζει την ικανότητα απογείωσης από πρόχειρους διαδρόμους, τη μεταφορά όπλων μεγάλης εμβελείας, άρα την ικανότητα αποφυγής των αντιαεροπορικών σημείου, την ευχέρεια ελέγχου σε μεγάλη έκταση και ειδικά για ΑΟΖ στον Ειρηνικό. Ενώ συνολικά το σκάφος σε βάρος, μέγεθος και ικανότητα μεταφοράς φορτίου εμφανίζεται «κοντά» στο Reaper. Άρα αν η τιμή του είναι χαμηλότερη -πρέπει λογικά- να μπορεί να αποτελέσει εναλλακτική του και για πολλές χώρες. Και ειδικά για εκείνες όπου οι ΗΠΑ δεν θα επέτρεπαν την πώληση!