‘Wave off! Wave off! Wave off!’ Ο χειριστής του Corsair αγνοεί τo σήμα του LSO (Landing Signal Officer) να ματαιώσει την προσνήωση και συνεχίζει ακάθεκτος για το κατάστρωμα. Το A-7E (BuNo 157495) της Μοίρας VA-56 ‘Champions’ χτυπά με ορμή στο πίσω μέρος του αεροπλανοφόρου USS Midway και διατρέχει τμήμα του καταστρώματος πτήσεων μεταμορφωμένο σε ένα ποτάμι φωτιάς.
Ήταν σαν είχε πέσει ναπάλμ. Ο 24χρονος πιλότος, Υποπλοίαρχος Τόμας Ρ. Ντόϋλ, δεν είχε την παραμικρή ελπίδα να βγει ζωντανός από αυτή την φλεγόμενη κόλαση αεροπορικού καυσίμου. Ανατολική Σινική Θάλασσα, 21 Αυγούστου 1984: ένα ακόμη περιστατικό ramp strike, ένας ακόμη θάνατος. Τα λάθη ενίοτε πληρώνονται πολύ ακριβά.
Το βίντεο από το σύστημα οπτικής παρακολούθησης PLAT (Pilot’s Landing Aid Television) του πλοίου συγκλονίζει διότι είναι αληθινό και όχι εφέ πολεμικής ταινίας. Το σήμα για ματαίωση της προσνήωσης και επανακύκλωση (wave-off) που έδωσε o LSO βλέποντας πως το A-7E ερχόταν πιο χαμηλά από το κατάστρωμα που ανεβοκατέβαινε λόγω του έντονου κυματισμού δεν ήταν σύσταση αλλά εντολή. Το λάθος του νεαρού χειριστή ήταν ότι δεν υπάκουσε ή άργησε να αντιδράσει. Δεν θα είχε δεύτερη ευκαιρία.
Κανείς δεν είπε πως η προσνήωση σε ένα «σημαδάκι» στην μέση του ωκεανού είναι απλή. Ο LSO, γνωστός και με το χαρακτηριστικό κλήσης ‘Paddles’ όταν μιλάει με τους πιλότους από τον ασύρματο, με τις φωνητικές οδηγίες που δίνει στην τελική φάση της προσέγγισης τούς βοηθάει να μην εστιάζουν την προσοχή τους στο κατάστρωμα αλλά στις πληροφορίες από τα συστήματα IFLOLS (Improved Fresnel Lens Optical Landing System) και ICLS (Instrumental Carrier Landing System) για την σωστή θέση και ύψος του αεροσκάφους.
‘Little low’, ‘Little right’, ‘Power’… Οι οδηγίες που δίδονται με ήρεμη φωνή από τον LSO, έμπειρο χειριστή και με ειδική εκπαίδευση, είναι η πιο μεγάλη βοήθεια που μπορεί να έχει ένας πιλότος του Ναυτικού τα τελευταία ¾ του μιλίου πριν την προσνήωση, ιδίως την νύχτα ή με δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
Σήμερα το σύστημα PLAT έχει αντικατασταθεί από το ILARTS (Integrated Launch and Recovery Television Surveillance System) για την υποβοήθηση των LSO. Η μόνη φορά που ο ‘Paddles’ υψώνει τον τόνο της φωνής του είναι όταν χρειάζεται να επαναλάβει την εντολή ‘wave-off’. Τα υπολείμματα του Α-7E στο κατάστρωμα μετά το ramp strike είναι η υπενθύμιση ότι «Ο LSO Έχει Πάντα Δίκιο».
Αλέξανδρος Θεολόγου
Μια φωτογραφία, μια ιστορία: Αρκεί ένα μόνο λάθος (βίντεο)
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Chip με ΑΙ καταλήγουν στη Ρωσία και τους πυραύλους της...
Μια πρόσφατη δημοσίευση από τον Μιχαήλ Χοντορκόφσκι, Ρώσου αντικαθεστωτικού, στο X αναδεικνύει την περίπλοκη διαδικασία παρακάμψης των δυτικών κυρώσεων από τη Ρωσία, χρησιμοποιώντας την...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Νοεμβρίου 1942: Επιχείρηση “Harling”, χτύπημα στον Γοργοπόταμο
Κατά της διάρκειας της Κατοχής λαμβάνει χώρα η μεγαλύτερη κοινή δράση των μεγαλύτερων ελληνικών αντιστασιακών οργανώσεων, με συνεργασία Βρετανών κομμάντος. Η επιχείρηση «Harling» ήταν...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023
Αγορά 7.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...