Στις 30 Σεπτεμβρίου 2017, δυο ώρες μετά την απογείωσή του το Airbus A380 (F-HPJE) της Air France που εκτελούσε τη πτήση AF66 από το Παρίσι στο Λος Άντζελες υπέστη καταστροφική αστοχία στον κινητήρα Alliance GP7200 Νο4.
Το αεροπλάνο πετούσε πάνω από την Γροιλανδία όταν αποσπάστηκε ο δίσκος του μετωπικού συμπιεστή (fan), ευτυχώς χωρίς άλλα επακόλουθα, ενώ το A380 πραγματοποίησε προληπτική προσγείωση σε εναλλακτικό αεροδρόμιο στο Goose Bay του Καναδά.
Έκτοτε η γαλλική υπηρεσία διερεύνησης αεροπορικών περιστατικών BEA αναζητούσε όλα τα στοιχεία για την επισήμανση των αιτίων της αστοχίας, φαινόμενο που είναι σπάνιο και επηρεάζει το μητρώο αξιοπιστίας του κινητήρα. Η προσπάθεια όμως σκόνταφτε στο γεγονός ότι το κύριο συγκρότημα του GP7200που αποσπάστηκε δεν είχε βρεθεί.
Σχεδόν 20 μήνες αργότερα μέρος των συντριμμιών επισημάνθηκε και ανακτήθηκε κάτω από όγκους χιονιού και πάγου σε περιοχή 150 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά από την πόλη Paamiut στη δυτική ακτή της Γροιλανδίας.
Κάποια συντρίμμια είχαν αρχικά επισημανθεί αμέσως μετά το περιστατικό αλλά ο επερχόμενος χειμώνας του 2017-2018 στην περιοχή επέτρεψε τις έρευνες. Έτσι οι ομάδες ανάκτησης επέστρεψαν το καλοκαίρι του 2018 αλλά τελικά η ανασκαφή έγινε φέτος.
Το σημείο, όπου και έγινε η ανασκαφή, επισημάνθηκε από την αναγωγή των στοιχείων του FDR (flight data recorder) με το σύστημα ναυτιλίας του Airbus, ενώ διάσπαρτα κομμάτια ιχνηλατήθηκαν με ραντάρ SAR (Synthetic Aperture Radar) πάνω σε ένα Falcon 20.
Φωτογραφίες © Austin Lines (Polar Research Equipment) and Thue Bording (Aarhus HGG)