13.6 C
Athens
Παρασκευή, 8 Νοεμβρίου, 2024
ΝΕΑΕΜΠΟΡΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΑ380, η μεγαλύτερη απογοήτευση της Airbus – ή μήπως όχι;

Α380, η μεγαλύτερη απογοήτευση της Airbus – ή μήπως όχι;

- Advertisement -

Η Airbus ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο ότι θα τερματίσει την παραγωγή του Α380, του μεγαλύτερου επιβατικού αεροσκάφους σε παραγωγή στον κόσμο το 2021, εφόσον η Emirates – στην οποία η παραγωγή A380 εξαρτήθηκε σε μεγάλο βαθμό – επέλεξε να μειώσει τις παραγγελίες της, υπέρ άλλων δικινητήριων τύπων.

Το τέλος του Α380… το 2021


Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus κ. Γκιγιώμ Φωρί υπερασπίστηκε τη μεθοδολογία πρόβλεψης ζήτησης που ακολούθησε η εταιρεία προσπαθώντας να μετριάσει τις αρνητικές εντυπώσεις από την απόφαση αυτή.
Συγκεκριμένα, το 2007 η Airbus είχε κάνει συντηρητική εκτίμηση για μια 20ετή ζήτηση για σχεδόν 1.300 επιβατικά αεροσκάφη μεγάλης χωρητικότητας, έτος έναρξης της παραγωγής του A380, και παρά τις κακές πωλήσεις του A380 στην πορεία, εξακολουθούσε να δίνει προοπτικές για πωλήσεις 1200 αεροσκαφών μέχρι και μια δεκαετία αργότερα .
Η ολοκλήρωση της γραμμής παραγωγής επιβεβαιώθηκε δύο μήνες πριν ο Φωρί, που τότε ήταν πρόεδρος του τμήματος εμπορικών αεροσκαφών ανέλαβε ως επικεφαλής της Airbus. Μιλώντας κατά τη διάρκεια μιας εκδήλωσης στην Τουλούζη στις 21 Μαΐου, ο Φωρί δήλωσε επιτακτικά: «Οι προβλέψεις είναι μια δύσκολη υπόθεση, ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με το μέλλον».

H Air France ξεφορτώνεται τα Α380


Τόνισε ότι η εταιρεία προσαρμόζει κάθε χρόνο τις μεθόδους παγκόσμιων προβλέψεων, εξετάζοντας το πρόσφατο παρελθόν και λαμβάνοντας υπ’ όψιν ό,τι έχει μάθει και εισπράξει η εταιρεία μέχρι τότε. Ωστόσο, όπως επισήμανε, «αυτή η δουλειά δεν είναι απλή. Υπάρχει τόσο μεγάλη ποικιλία στην αγορά, τόσο πολλά συμβαίνουν που δεν ήταν καν στην εικόνα μόλις κατά το προηγούμενο έτος.»
Η Airbus επιχειρεί να προβλέψει επιχειρηματικές συνθήκες για προγράμματα παραγωγής αεροσκαφών με εύρος διάρκειας ζωής 20, 30 ή 40 ετών. Μερικές φορές το καταφέρνει και μερικές άλλες όχι. Γενικά όμως η εταιρεία σύμφωνα με τον Φωρί πρέπει να είναι “ταπεινή”.
Μάλιστα διευκρίνησε ότι οι λάθος προβλέψεις δεν είναι απαραίτητα κάτι κακό κι ως παράδειγμα έφερε την περίπτωση του A320. Το επιχειρηματικό πλάνο παραγωγής για το Α320 ήταν για περίπου 700 αεροσκάφη συνολικά.
Τριάντα χρόνια αργότερα όμως, η εταιρεία έχει φτάσει να παράγει 700 αεροσκάφη του τύπου τον χρόνο, κάθε χρόνο. Έτσι δείχνει ότι η έκρηξη σ’ αυτήν την αγορά του του κλάδου ήταν απλά εκπληκτική σύμφωνα με τον Φωρί.
Ένας βασικός λόγος της μη επιθυμητής εμπορικής πορείας του Α380 πάντως ήταν το γεγονός ότι είναι τετρακινητήριο, γεγονός που συνεπάγεται αυξημένο λειτουργικό κόστος. Κι αυτό είναι πρόβλημα διότι η τεχνολογία έχει επιτρέψει πια την ύπαρξη αρκετά ισχυρών κινητήρων ώστε δυο μόνο να είναι αρκετοί για μεγάλα αεροσκάφη. Για του λόγου το αληθές, μόνο δυο αεροσκάφη σήμερα πια φέρουν τέσσερεις κινητήρες, το Airbus Α380 και Boeing 747.

Επίδειξη δύναμης από την General Electric: Παρουσίαση του θηριώδους GE9X


Ο Φωρί επιμένει πάντως ότι – παρά τις αδύναμες πωλήσεις του – το A380 υπήρξε «επιτυχία» για την Airbus: «Πιστεύω απολύτως ότι η Airbus δεν θα ήταν εκεί που είναι σήμερα χωρίς το A380, δεδομένου ότι μας παρείχε βασικά μαθήματα για επόμενα προγράμματα παραγωγής αεροσκαφών, ειδικά το A350. Καινοτομία σημαίνει ότι αναλαμβάνουμε κινδύνους και ρίσκα, και θα συνεχίσουμε να είμαστε αυτό το είδος ανταγωνιστή στην αγορά.»
Την ίδια στιγμή πάντως, το αντίπαλο δέος του Α380, το Boeing 747 εξακολουθεί να παράγεται 50 χρόνια μετά.

Το Boeing 747 έγινε 50 ετών αλλά παράγεται ακόμα. Τι μέλλει γεννέσθαι;

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Adaptable Strike Frigate της BAE Systems, το μέλλον των πολεμικών πλοίων;

Σε μια εποχή όπου οι ναυτικές δυνάμεις καλούνται να ανταποκριθούν γρήγορα και αποτελεσματικά σε ποικίλες προκλήσεις, η ανάγκη για ικανότητα προσαρμογής είναι πιο επιτακτική...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Ιταλική πρόταση για φρεγάτα PPA EVO, “πάνοπλη” με 64 κελιά εκτόξευσης...

49
Όπως μεταδίδει το ιταλικό site RID, η Fincantieri παρουσίασε μια πρόταση στην έκθεση Euronaval 2024, για μια εξελιγμένη φρεγάτα κλάσης PPA, αλλά με την...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 7 Νοεμβρίου 1917: Η έφοδος στα Χειμερινά Ανάκτορα...

0
Ξεσπά στη Ρωσία, με την εξ εφόδου κατάληψη των Χειμερινών Ανακτόρων από οπλισμένες ομάδες εργατών και ναυτών που πρόσκεινται στην παράταξη των Μπολσεβίκων, η...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Συντριβή HA-420 HondaJet σε ματαίωση απογείωσης

Πέντε άνθρωποι σκοτώθηκαν μετά τη συντριβή ενός HA-420 HondaJet (N57HP) κατά την απογείωσή του από τον διάδρομο 22R στο αεροδρόμιο Falcon Field στη Mesa...

Κινεζικό επιβατκό ARJ21: Διεθνές ντεμπούτο – βίντεο

Το κινεζικό επιβατικό αεροσκάφος μικρών-μέσων αποστάσεων ARJ21 σημείωσε δυο ορόσημα στην καριέρα του: την πρώτη διεθνή πτήση μιας ξένης αεροπορικής εταιρίας, που είχε προορισμό...

Boeing: Απορρίφθηκε από τους εργαζόμενους η σύμβαση που πρότεινε η διεύθυνση

Οι εργαζόμενοι της Boeing στην περιοχή του Σιάτλ απέρριψαν κατά τη συντριπτική πλειοψηφία τους χθες Τετάρτη την πιο πρόσφατη πρόταση συμφωνίας για τετραετή επιχειρησιακή...