Όπως αναγκάστηκε να παραδεχθεί ο υπουργός Άμυνας της Αργεντινής, το Ναυτικό της χώρας και συγκεκριμένα η διοίκηση υποβρυχίων έμεινε χωρίς πλήρως επιχειρησιακά υποβρύχια για πρώτη φορά από τον σχηματισμό της πριν από 85 χρόνια.
Η αιτία είναι ότι αφενός μεν το ένα από τα δυο ντηζελοκίνητα υποβρυχια κλάσης TR1700 γερμανικής ναυπήγησης χάθηκε σε φαινομενικό ατύχημα πέρυσι το Νοέμβριο, ενώ το δεύτερο βρίσκεται σε φάση γενικής συντήρησης.
Συγκεκριμένα απαντώντας σε ερωτήσεις που τέθηκαν από τη Γερουσία της χώρας στα τέλη Ιουνίου, ο αρχηγός του υπουργικού συμβουλίου της Αργεντινής Μάρκος Πένια παραδέχθηκε ότι η υποβρύχια δύναμη είναι “χωρίς επιχειρησιακή ικανότητα”.
Είναι άγνωστο πώς σκοπεύει να διαχειριστεί το συγκεκριμένο θέμα το Ναυτικό της Αργεντινής. Προφανώς είναι απίθανο να μπορέσει να προμηθευτεί υποβρύχια νέας ναυπήγησης λόγω υψηλού κόστους των σύγχρονων σχεδίων.
Ενδεχομένως να απευθυνθεί στην αγορά μεταχειρισμένων σκαφών.
Τους πουλάμε τρία Type 209, κατασκευής 1972 (S-111, S-112 & S-113) και με option την αναβάθμισή τους από 1100 μέχρι και σε 1500 άμα θέλουν, ακόμα και με ΑΙP εάν το επιθυμούν. Ακούνε;
Toυς στοίχισε πολύ ψυχολογικά που έχασαν ένα υποβρύχιο με το πλήρωμα του.
Επίσης κάτι που παρατήρησα μιας που ασχολούμαι με την ιστορία.
15 Νοεμβρίου ήταν που είχαμε χάσει εμείς το αποβατικό Μέρλιν και 44 άτομα του πληρώματος του. (έχει βυθιστεί στο ύψος του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, όχι σε μεγάλη απόσταση από την ακτή, σε βάθος 83 μέτρα)
15 Νοεμβρίου έχασαν οι αργεντίνοι το υποβρύχιο με όλο του το πλήρωμα. 44 άτομα.
Aλήθεια,
Με 11 υποβρύχια στο Π.Ν τι θα κάνουμε αν αύριο το πρωί συμβεί ένα σοβαρό ατύχημα σε ένα από αυτά ενώ θα είναι εν καταδύσει ??
Θα έπρεπε εδώ και χρόνια να είχαμε ένα πλοίο διάσωσης υποβρυχίων ή έστω ένα υποβρύχιο διασωστικό όχημα Scorpio ή LR-5.