32.5 C
Athens
Τρίτη, 17 Ιουνίου, 2025
ΑΠΟΨΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝΑπόψεις αναγνωστών: Φρεγάτα MMSC/HF2, είναι τελικά άδικη η κριτική που δέχεται ή...

Απόψεις αναγνωστών: Φρεγάτα MMSC/HF2, είναι τελικά άδικη η κριτική που δέχεται ή μήπως όχι;

- Advertisement -

Συνεχίζουμε να φιλοξενούμε άρθρα αναγνωστών μας, οι οποίοι μας προσφέρουν τη δική τους άποψη και προσέγγιση για θέματα της επικαιρότητας. Στο κείμενο που ακολουθεί ο αναγνώστης μας Elrond, φιλόλογος-ιστορικός με μεγάλο ενδιαφέρον για τα θέματα άμυνας, καθώς και αναγνώστης της ΠΤΗΣΗΣ από το 1985, γράφει την κριτική του για την φρεγάτα HF2. Για μια ακόμη φορά διευκρινίζουμε πως οι θέσεις των αναγνωστών μας εκφράζουν τους ίδιους ενώ φυσικά η δημοσίευση γίνεται και για προσφέρει στον ευρύτερο διάλογο.

Πολλή συζήτηση γίνεται τους τελευταίους μήνες σχετικά με τα υποψήφια πλοία για την νέα φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού. Σε αυτή την συζήτηση τον πλέον αρνητικό «ρόλο» τον έχει η αμερικανική υποψηφιότητα, της εταιρίας Lockheed Martin: η MMSC/HF2. Είναι άραγε άδικη η κριτική που δέχεται το εν λόγω πλοίο ή όχι; Ας εξετάσουμε τα βασικά σημεία που εστιάζεται η κριτική.

Επιβιωσιμότητα: Πολύς λόγος έχει γίνει για την κατάταξη του πλοίου, βάσει των προτύπων του USN, στην κατηγορία Level 1+. Το συγκεκριμένο επίπεδο παρέχει σίγουρα κάποιες δυνατότητες διάσωσης του σκάφους μετά από εχθρικό πλήγμα, αλλά απέχει από το επίπεδο Level 2 στο οποίο βρισκόταν το πλοίο που κλήθηκε να αντικαταστήσει η LCS, δηλαδή η φρεγάτα κλάσης O.H. Perry. Υπενθυμίζουμε πως το 1987 η φρεγάτα της κλάσης, USS Stark, επλήγη από δύο βλήματα ΑΜ39 Exocet στον Περσικό Κόλπο από ιρακινό αεροσκάφος και δεν βυθίσθηκε. Άραγε, σε παρόμοια περίπτωση, η LCS/MMSC/HF2, με κατώτερο επίπεδο επιβιωσιμότητας, θα επιβιώσει ή θα βυθισθεί; Πέρα από την θεωρία λοιπόν, όλα κρίνονται στην πράξη, που εν προκειμένω θα αφορά το ΠΝ και όχι κάποιο άλλο ναυτικό ξένης χώρας.

Αριθμός κελιών κάθετης εκτόξευσης (VLS): Τα 11 κελιά φθάνουν άραγε ή όχι; Τα συνολικά 44 (4 x 11) αντιαεροπορικά βλήματα που μπορούν να μεταφερθούν προφανώς και δεν είναι λίγα για την κατηγορία πλοίων που ανήκει η HF2 (όπου ο χαρακτηρισμός General Purpose/Γενικής Χρήσης θεωρώ πως είναι πιο «έντιμος» από τον αντίστοιχο Multi Mission/Πολλαπλών Αποστολών). H απάντηση όμως συνδέεται και με το ποια όπλα θα μεταφέρονται. Αρχικά γινόταν λόγος για τον ESSM Block1/2. Πρόσφατα όμως μάθαμε περί CAMM/CAMM-ER. Γιατί όμως υπήρξε αυτή η διαφοροποίηση; Προφανώς συνδέεται με την αδυναμία του ραντάρ TRS-4D να παράσχει μέσω link οδηγίες καθοδήγησης σε πολλαπλά βλήματα ESSM. Έτσι, «ποιώντας την ανάγκη φιλοτιμία», η πρόταση άλλαξε ώστε να περιλαμβάνει 32 CAMM-ER + 3 ASROC-VL. Ερώτηση: είναι λογικό όλος ο υπόλοιπος στόλος να φέρει ESSM και οι νέες φρεγάτες CAMM; Πού πήγε η ανάγκη της ομοιοτυπίας στα όπλα; Μήπως χάθηκε στην προσπάθεια αντιμετώπισης άλλων υποψηφιοτήτων με ανώτερα χαρακτηριστικά στα συγκεκριμένα σημεία; Ουσιαστικά, το βασικό πρόβλημα του πλοίου είναι η εγκατάσταση του συγκεκριμένου ραντάρ, εφόσον περιορίζει τις επιλογές στα φερόμενα όπλα και τη δυνατότητα ταυτόχρονης καθοδήγησής τους για αντιμετώπιση επιθέσεων κορεσμού. Σχετικά με τα τρία ASROC-VL, παρά τα ανώτερα χαρακτηριστικά τους από τις τορπίλες, εν προκειμένω τοποθετούνται για να καλύψουν την έλλειψή τους και όχι ως συμπληρωματικό τους όπλο, όπως θα έπρεπε.

ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ: Με CAMM-ER η πρόταση της Lockheed Martin για τις HF2/MMSC-HN

Πρόωση: Εδώ τα προβλήματα είναι γνωστά…

Η συνέχεια στο αδελφό site navaldefence.gr

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

74 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
74 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: 15 συμπεράσματα από τον νέο μα τόσο παλιό πόλεμο Ισραήλ-Ιράν

Μερικά συνοπτικά και επίκαιρα (άρα υπό συζήτηση) συμπεράσματα από τον χθεσινό γύρο πολεμικής αντιπαράθεσης Ισραήλ-Ιράν.1. Το Ισραήλ έχει και κεντρικό πολιτικό στόχο με τις...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Ανάλυση Ασφάλειας Πτήσεων 2024: μια χρονιά που θα μπορούσε να είναι...

Η «Π&Δ» και στη συνέχεια η «Πτήση», εδώ και τουλάχιστον 20 χρόνια, υπηρετώντας την ενημέρωση στον τομέα της Ασφάλειας Πτήσεων (Flight Safety) δημοσιεύει κάθε...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 17 Ιουνίου 1462: Ο Βλάντ Ντρακούλ κερδίζει το...

3
Ένας από τους μεσαιωνικούς θρύλους που επιβίωσε ως τις μέρες μας, αυτός του κόμη Δράκουλα, έχει ιστορικές ρίζες και δημιουργήθηκε τα πρώτα χρόνια μετά...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Π. Μαρινάκης: Η Ελλάδα παράγει και εξάγει σταθερότητα και ισχυροποιείται και αμυντικά και διπλωματικά

«Είναι προφανές ότι μας ανησυχεί αυτή η κατάσταση. Είναι άλλη μια συνθήκη εξαιρετικά δύσκολη, σε παγκόσμιο επίπεδο», ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης σε...

Το Ισραηλινό Ναυτικό καταρρίπτει ιρανικά drones με Barak LRAD

Οι Ισραηλινές Αμυντικές Δυνάμεις (IDF) ανακοινώσαν πως χθες τη νύκτα πολεμικά πλοία κατέρριψαν 8 ιρανικά drones, μεταξύ άλλων, χρησιμοποιώντας για πρώτη φορά πυραύλους Barak...

Π. Μαρινάκης: Θα συνεχίσουμε να συνομιλούμε με εταίρους και συμμάχους για ειρήνη και ασφάλεια

«Οι εξελίξεις στην περιοχή μας προκαλούν μεγάλη ανησυχία, καθώς ακόμη μια κρίση προστίθεται σε ένα ήδη ταραγμένο γεωπολιτικό τοπίο. Η περαιτέρω κλιμάκωση στη Μέση...