11.3 C
Athens
Τετάρτη, 25 Δεκεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΜπορούν να επιστρέψουν τα A-7 Corsair σε υπηρεσία με την ΠΑ;

Μπορούν να επιστρέψουν τα A-7 Corsair σε υπηρεσία με την ΠΑ;

- Advertisement -

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το παρακάτω είναι ένα σχόλιο του αγαπητού φίλου και αναγνώστη μας, @Nikolaos. Με λίγες γραμμές, εξηγεί απλά, κατανοητά, τους λόγους για τους οποίους τα A-7H/E CORSAIR δεν μπορούν να επανέλθουν σε υπηρεσία. Είναι απάντησε σε άλλον αναγνώστη, που εξέφρασε απορία γιατί να μην επιστρέψουν τα αγαπημένα Α-7 σε υπηρεσία. Είναι από τα σχόλια, που δεν μπορούμε παρά να τα δημοσιεύσουμε!

Τυπικά διατηρούνται στο Αγρίνιο. Αλλά ποτέ αεροσκάφος που έφθασε στο Αγρίνιο δεν ξαναπέταξε. Οι φωτογραφίες μιλούν μόνες τους.

Παρουσίαση: VOUGHT A-7 CORSAIR II, όταν γεννήθηκε ο Κουρσάρος που θα εξουσίαζε το Αιγαίο…

Πλέον υπήρχε σπάνις ανταλλακτικών, και η Ελλάδα ήταν ο μοναδικός χρήστης στον κόσμο.
Στην εποχή του ήταν το α/φ που άλλαξε το συσχετισμό δυνάμεων υπέρ της Ελλάδος, και παρέμεινε σημαντικό όπλο για δεκαετίες. Αλλά η συμβολή του στην εθνική άμυνα δεν δικαιολογούσε πλέον τη διατήρησή του, τη στιγμή που απορροφούσε όχι μόνο οικονομικούς, αλλά και σπανιότατους ανθρώπινους πόρους. Οι ιπτάμενοι και μηχανικοί των Α-7 θα έλειπαν από πτέρυγες με πολύ πιο αξιόμαχους τύπους α/φ, που ήδη δεν έχουν το απαιτούμενο κατά τα διεθνή στάνταρντς επίπεδο επάνδρωσης των δύο πληρωμάτων ανά α/φ. Και η σπάνις τεχνικού προσωπικού σημαίνει μεγαλύτερους χρόνους επανεξυπηρέτησης και ακινησίας, και λιγότερες εξόδους ανά ημέρα αγώνος.

Σαν σήμερα το 1975: H παραλαβή των A-7H από την Πολεμική Αεροπορία

Και παλαιότερα διατηρούντο πολύ παλαιοί τύποι: Π.χ. το F-84F μέχρι το 1980 περίπου. Αλλά οι Τούρκοι δεν είχαν τότε κατευθυνομένους αντιαεροπορικούς πυραύλους στα αεροδρόμια και στα πλοία τους, ένα α/φ χωρίς RWR είχε ακόμη πιθανότητες επιβίωσης. Ή το F-5A, που διατηρήθηκε ως το 2001… Μέχρι το 1995 δεν υπήρχαν αξιόπιστοι πύραυλοι αέρος-αέρος μέσης εμβελείας στην Τουρκική Αεροπορία, η εμπλοκή σε αερομαχία ήταν μονόδρομος, και εκεί το παλαιό αυτό α/φ διατηρούσε κάποιες ελπίδες, με κατεύθυνση από ραντάρ αεράμυνας ή σε ζεύγος με F-16.

WHAT IF: Αναβάθμιση των ελληνικών Α-7Ε/Η με κινητήρα F110 του F-16 και προηγμένα ηλεκτρονικά στα τέλη της δεκαετίας του ’90

Το Α-7, μετά την έλευση προηγμένων ραντάρ μαχητικών (AN/APG-68V9) και ιδίως των ΑΣΕΠΕ Ε-7 στην Τουρκική Αεροπορία δεν μπορούσε πλέον να περάσει απαρατήρητο στα εξαιρετικά χαμηλά ύψη που επιχειρούσε, και ούτε είχε τις επιδόσεις να απομακρυνθεί ή τους αισθητήρες και τα βλήματα για να αντιπαρατεθεί με μαχητικά. Το σκηνικό άλλαξε πολύ γρήγορα. Από θηρευτής κατέστη λεία.

, σε συνδυασμό με όσα αναφέραμε στην αρχή, κρίθηκε ότι δεν έχει πλέον θέση στη διάταξη μάχης της ΠΑ. Να σημειώσουμε ότι τη δεκαετία του ’80 η Ελλάς ελάμβανε αμερικανική στρατιωτική βοήθεια ύψους $ 500 εκ. ετησίως, που σημαίνει ότι δεν ξόδευε μία για ανταλλακτικά και όπλα αμερικάνικων αεροσκαφών της, και είχε όλη την πολυτέλεια να διατηρεί παλαιούς τύπους.

Αυτό έληξε με το τέλος του Ψυχρού Πολέμου. Ταυτόχρονα, τα αποθέματα ανταλλακτικών και τα αποσυρθέντα α/φ των αμερικανικών ΕΔ αγοράστηκαν από τις “μάντρες” της Αριζόνα. Όποιος δίνει μετρητά για να αγοράσει κάτι που μπορεί να μη μεταπωληθεί ποτέ (και κατά 75% δεν πωλείται), τα βγάζει όλα από τον σπάνιο πελάτη, στον οποίο πουλάει πανάκριβα. Και φυσικά ορισμένα απάρτια κινητήρος και ηλεκτρονικών απλά δεν υπήρχαν πλέον, και γινόταν προσπορισμός τους με κανιβαλισμό αεροσκαφών μας για να παραμείνουν άλλα σε πτήσιμη κατάσταση.

Δεν είναι για πάντα τα αεροσκάφη, όπως και τα αυτοκίνητα, όπως και όλα τα τεχνικά μέσα: Συχνά, ενώ είναι λειτουργικά, καθηλώνονται από έλλειψη ενός ανταλλακτικού, ή από μια βλάβη που η αποκατάστασή της κοστίζει πολλαπλάσια της αξίας του μέσου.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

106 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
106 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Με τουρκοσυριακό σύμφωνο για ΑΟΖ απειλεί η Άγκυρα – ποιά μπορεί να είναι η ελληνοκυπριακή απάντηση;

Όπως δήλωσε σήμερα ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών, Abdulkadir Uraloglu, η χώρα του θέλει να συνάψει ένα σύμφωνο "θαλάσσιας οριοθέτησης" με την Συρία, όταν εκεί...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Χρόνια Πολλά – καλά Χριστούγεννα!

4
Η ομάδα της "ΠΤΗΣΗΣ" και οι συνεργάτες της σας εύχονται κάθε χαρά! Φωτογραφία: Απόλλων Λεονταρίτης
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 24 Δεκεμβρίου 1914: «Ανακωχή των Χριστουγέννων», ένα μικρό...

2
Λαμβάνει χώρα το απόγευμα της παραμονής των Χριστουγέννων του 1914 σε διάφορα σημεία του Δυτικού Μετώπου, η «χριστουγεννιάτικη ανακωχή», μεταξύ των γερμανικών στρατευμάτων και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΔΩΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΤΗΣΗΣ: ΜΙΑ ΡΕΠΛΙΚΑ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΟΥ F-35 KAI 5 ΜΠΡΕΛΟΚ ΜΕ ΤΟΥ F-16

Σε συνεργασία με την ελληνική εταιρεία 2Κ Aviation Creations, η οποία παράγει υψηλής λεπτομέρειας ρέπλικες χειριστηρίων των πιο διάσημων αεροσκαφών, η ΠΤΗΣΗ προσφέρει στους...

Η καινούργια «Πτήση» Nο 54, Δεκέμβριος 2024 κυκλοφορεί!

Το καινούργιο μας Τεύχος 54, Δεκέμβριος 2024, είναι στα περίπτερα με άκρως επίκαιρα και ενδιαφέροντα άρθρα, αλλά υπάρχει ήδη  ηλεκτρονικά ΕΔΩ σε ειδική τιμή. O...

ΕΞΕΛΙΞΗ: Με τουρκοσυριακό σύμφωνο για ΑΟΖ απειλεί η Άγκυρα – ποιά μπορεί να είναι η ελληνοκυπριακή απάντηση;

Όπως δήλωσε σήμερα ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών, Abdulkadir Uraloglu, η χώρα του θέλει να συνάψει ένα σύμφωνο "θαλάσσιας οριοθέτησης" με την Συρία, όταν εκεί...