Περιπλέκεται περισσότερο αντί να ξεκαθαρίζει η κατάσταση γύρω από την πιθανή κατάρριψη δυο ρωσικών αεροσκαφών, ενός AEW&C (έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου) A-50 και ενός COMINT (συλλογής πληροφοριών επικοινωνιών) Il-22 στην περιοχή της Θάλασσας του Αζόφ αργά χθες.
Παρολίγον φίλια κατάρριψη ρωσικού αεροσκάφους συλλογής πληροφοριών Il-22, ίσως και ενός A-50 AEW&C
Πέραν των όσων αναφέραμε νωρίτερα περί πιθανού φίλιου πυρός από την ρωσική αεράμυνα, ουκρανικές πηγές αναφέρουν τώρα ότι ήταν ουκρανικά αντιαεροπορικά μέσα που έβαλαν εναντίον του «Mainstay» και «Coot-B» και τα κατέρριψαν.
Το ουκρανικό υπουργείο Άμυνας δεν έχει τοποθετηθεί επίσημα, αλλά οι πληροφορίες που κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο, αναφέρουν ότι το Il-22 περιπολούσε στην περιοχή της Αζοφικής Θάλασσας συλλέγοντας πληροφορίες για ραδιοεπικοινωνίες σε μια συνεχή προσπάθειας χαρτογράφησης των ηλεκτρονικών εκπομπών στο πεδίο της μάχης που διεξάγει η Μόσχα.
Πάντα σύμφωνα με αυτές τις πηγές, το «Coot-B» μετά το πλήγμα που δέχθηκε κατευθύνθηκε προς την περιοχή Κερτς, δηλαδή το στόμιο της Αζοφικής Θάλασσας προς την Κριμαία, οπότε και χάθηκε από τα ραντάρ.
Κάποιες πληροφορίες υποστηρίζουν ότι το αεροπλάνο κατόρθωσε τελικά να φτάσει σε αεροδρόμιο αλλά είτε κατέπεσε στην τελική προσέγγιση εκτός ελέγχου, ή συνετρίβη στην προσγείωση με σοβαρούς τραυματισμούς ή και θύματα.
Για το A-50, που οι παραπάνω πηγές αναφέρουν ότι πετούσε ανατολικότερα, υποστηρίζεται ότι επίσης χτυπήθηκε και κατέπεσε.
Διατηρώντας επιφυλάξεις τόσο για την πιθανότητα ουκρανικών καταρρίψεων όσο και ρωσικού φίλιου πυρός, εάν τελικά επιβεβαιωθεί η απώλεια κάποιου εκ των αεροσκαφών, θα αποτελέσει τόσο νέο μεγάλο πλήγμα για τις ρωσικές ένοπλες δυνάμεις και την αεροπορία ειδικότερα, όσο και μείζον επιχειρησιακό πρόβλημα, δεδομένου ότι αμφότεροι οι τύποι είναι μέσα σε ανεπάρκεια.
Να σημειωθεί ότι το ρωσικό επιτελείο έχει κατηγορηθεί επανειλημμένα για κακή διαχείριση αυτών των μέσων που λειτουργούν ως πολλαπλασιαστές ισχύος, ειδικά μετά την κατάρριψη ενός Il-22 στη διάρκεια της ανταρσίας της Wagner.
Τέτοια μέσα πρέπει να διατηρούνται πολύ πέραν του ορίου δράσης της εχθρικής αεράμυνας, που για την περίπτωση της Ουκρανίας είναι κυρίως επίγεια.