21.8 C
Athens
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024
ΝΕΑΑΜΥΝΑA-50 και Il-22: Είναι αυτό το σενάριο της κατάρριψης;

A-50 και Il-22: Είναι αυτό το σενάριο της κατάρριψης;

- Advertisement -

Από τα δυο σενάρια που υπάρχουν για την πιθανή κατάρριψη των δυο ρωσικών αεροσκαφών, ενός A-50 AEW&C (έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου) και ενός Il-22M (συλλογής πληροφοριών επικοινωνιών) στη Θάλασσας του Αζόφ αργά χθες, αυτό της δράσης της ίδιας της ρωσικής αεράμυνας φαίνεται να κερδίζει έδαφος τις τελευταίες ώρες, χωρίς όμως να αποκλείεται και το δεύτερο, δηλαδή αυτό της εμπλοκής της ουκρανικής πλευράς.

AEW&C A-50 και SIGINT Il-22: Ποιος κατέρριψε τελικά και τι;

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται από πλήθος πηγών ίσως η «δράστης» στην προκειμένη περίπτωση είναι η ανεξάρτητη δύναμη πυραυλικής αεράμυνας που έχει επιφορτιστεί με την προστασία των γεφυρών που ενώνουν την κατεχόμενη Κριμαία με την ενδοχώρα και η οποία φαίνεται ότι έχει εντολές να… «πυροβολεί πρώτα και να κάνει ερωτήσεις έπειτα» έναντι της  απειλής της ουκρανικής αεροπορίας και ειδικά των Su-24 που μεταφέρουν πυραύλους κρουζ δυτικής προέλευσης Storm Shadow και SCALP.

Το Ilyushin, πιθανότατα ένα Il-22M-11 της ειδικής έκδοσης με ρόλο κόμβου αναμετάδοσης επικοινωνιών «RT», με το σύστημα SURT (Samolotnyi Uzel Re-Translatsii) «Shokol» βλήθηκε με τουλάχιστον δυο πυραύλους [ίσως από σύστημα SHO/MRADS BUK (SA-15)], που ίσως δεν το έπληξαν άμεσα αλλά του προκάλεσαν ζημιές. [Το BUK ήταν επίσης το σύστημα που χρησιμοποιήθηκε για την κατάρριψη της Πτήσης 17 της Malaysia Airlines πάνω από το Ντονιέτσκ στις 17 Ιουλίου 2014].

Το Il-22M-11-RT SURT (που φέρει δυο χαρακτηριστικές μεγάλες κεραίες αναμετάδοσης επικοινωνιών στη ράχη του) έχει ρόλο communication node, δηλαδή αναμετάδοσης επικοινωνιών από χερσαίους σταθμούς προς ανώτερα κλιμάκια, επιτρέποντας την κάλυψη ευρείας περιοχής, όταν πετά σε ύψος. Ο ρόλος αυτός θα εξηγούσε και την γειτνίαση στη ζώνη επιχειρήσεων, 50-70 χιλιόμετρα μακριά (αν και ο ρόλος COMINT θα εξηγούσε επίσης πτήση σε τέτοιες αποστάσεις).

Το Il-22M-11-RT SURT, όπως αναφέρθηκε και σε προηγούμενες αναρτήσεις μας, ίσως κατόρθωσε να φτάσει στην Κριμαία. Για τη συνέχεια της τύχης του όμως οι αναφορές διχάζονται, δηλαδή είτε ότι κατέπεσε τελικά στον διάδρομο αεροδρομίου, είτε ότι προσγειώθηκε αν και με ζημιές.

Οι αναφορές για το A-50 «Mainstay» είναι πολύ λιγότερες, χωρίς να μπορεί να εξηγηθεί εάν η πιθανολογούμενη απώλειά του οφείλεται σε «υπερβάλλοντα ζήλο» της αεράμυνας που πίστευε ότι βρίσκεται κάτω από συνδυασμένη ουκρανική επίθεση και κατέρριπτε κάθε τι που θεωρούσε «στόχο». [Δηλαδή μια επανάληψη της κατάρριψης της Πτήσης 792 της Ukraine International Airlines μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Τεχεράνης στις 8 Ιανουαρίου 2020.]

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

13 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
13 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Leopard 1A5 “φρεσκαρισμένο”, η επιστροφή των ελαφριών/μεσαίων αρμάτων και στην Ελλάδα;

Πολύ πρόσφατα παρουσιάστηκε στο ΓΕΣ η πρόταση της εταιρείας EODH -που έχει μεγάλη εμπειρία στην παραγωγή θωρακίσεων για τα άρματα οικογένειας Leopard- για ένα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι “άγνωστοι” πύραυλοι ROCKS στη ισραηλινή φαρέτρα έπληξαν τελικά το Ισφαχάν;

Τα υποτιθέμενα «αντίποινα» του Ισραήλ στο Ιράν και το τι ακριβώς συνέβη το πρωί της Παρασκευής στο Ισφαχάν, παραμένουν στη σφαίρα της ασάφειας, που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Απριλίου 1941: Ο Γερμανικός Στρατός εισέρχεται στην...

0
Οι προελαύνουσες ναζιστικές δυνάμεις μπαίνουν στην Αθήνα, την οποία η ελληνική κυβέρνηση και ο βασιλιάς έχουν ήδη εγκαταλείψει. Εκεί υψώνουν τη σβάστικα στην Ακρόπολη....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ζελένσκι: Νέα έκκληση για παραδόσεις όπλων

Ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι έκανε σήμερα νέα έκκληση για ενίσχυση της ουκρανικής αντιαεροπορικής άμυνας και επείγουσες παραδόσεις όπλων μετά το τελευταίο ρωσικό πλήγμα...

Νότια Κορέα: «πράσινο φως» για αντιβαλλιστικούς πυραύλους SM-3

Στις 26 Απριλίου εγκρίθηκε από τη Νότια Κορέα το πρόγραμμα απόκτησης αντιβαλλιστικών πυραύλων SM-3 για τα αντιτορπιλικά KDX-III Batch-II του Ναυτικού.Από το 2025 ως...

Πεσκόφ: Το Κίεβο αρνείται διαπραγματεύσεις με τη Μόσχα

Δεν υπάρχει πρόσφορο έδαφος για ειρηνευτικές συνομιλίες επί του παρόντος ανάμεσα στη Ρωσία και στην Ουκρανία εξαιτίας της επίσημης άρνησης του Κιέβου να διαπραγματευτεί...