18.7 C
Athens
Τετάρτη, 8 Οκτωβρίου, 2025
ΝΕΑΔΙΑΣΤΗΜΑ–ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΗ Κίνα ισχυρίζεται πως κατασκεύασε κινητήρα EM που αψηφά τους νόμους της...

Η Κίνα ισχυρίζεται πως κατασκεύασε κινητήρα EM που αψηφά τους νόμους της φυσικής

- Advertisement -

 
Ερευνητές από τη διαστημική υπηρεσία της Κίνας, κυκλοφόρησαν ένα βίντεο μέσω των κρατικών μέσων μαζικής ενημέρωσης νωρίτερα αυτό το μήνα, παρουσιάζοντας ένα δήθεν λειτουργικό EM Drive. Ο EmDrive, είναι ένας αμφιλεγόμενος τύπος ηλεκτρομαγνητικού κινητήρα, σχεδιασμένος να παράγει ώση από ένα ηλεκτρομαγνητικό πεδίο. Προσφέρει ώση χωρίς να χρησιμοποιεί κανένα προωθητικό υλικό, κάτι που δείχνει να παραβιάζει τον τρίτο νόμο του Νεύτωνα και την αρχή διατήρησης της ορμής.
Τέτοιοι κινητήρες έχουν προταθεί από το 2001 όταν ο Βρετανός μηχανικός Roger Shawyer δημοσίευσε έρευνα για το σχετικό consept. Μέχρι σήμερα όμως, δεν υπάρχει συναίνεση ως προς τον τρόπο που θα μπορούσε να δουλέψει. Δεν υπάρχει επίσης απόδειξη ότι λειτουργεί, και πολλοί συνεχίζουν να απορρίπτουν την ιδέα ως ψευδοεπιστήμη.
Πριν την ανακοίνωση των Κινέζων, η NASA είχε ήδη αξιολογήσει ότι ο EM Drive μπορεί να λειτουργήσει, τουλάχιστον θεωρητικά. Τα αποτελέσματα, ωστόσο, αμφισβητήθηκαν σε μεγάλο βαθμό από ειδικούς και θεωρούνται, στην καλύτερη περίπτωση, αμφιλεγόμενα. Πρόσφατα μάθαμε ότι η Κίνα ισχυρίζεται ότι έχει αποδείξει ότι ο EM Drive λειτουργεί και έχει αρχίσει τις σχετικές δοκιμές, όπως φαίνεται και στο σχετικό βίντεο.

 
Η έρευνα σε αυτή τη τεχνολογία είναι αναμενόμενη, διότι όχι μόνο θα σήμαινε φθηνότερα έξοδα διαστημικής πτήσης, αλλά και κατά πολύ ταχύτερα διαστημικά ταξίδια. Υπάρχει όμως ένα θεμελιώδες πρόβλημα. Η φυσική του EM Drive παραβιάζει τον τρίτο νόμο της κίνησης του Νεύτωνα, σύμφωνα με τον οποίο, για κάθε δράση, υπάρχει μια ίση και αντίθετη αντίδραση, η οποία είναι αδύνατο να δημιουργηθεί στο διάστημα χωρίς προωθητικό καύσιμο.

Έτσι, όσο και να θα θέλαμε να έχουμε ένα κινητήρα που θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στα διαστημικά ταξίδια και να φτάσει στον Άρη και πέρα από αυτόν πιο γρήγορα, μάλλον δεν θα το πετύχουμε με κινητήρες EM.
Οι εφαρμογές ενός τέτοιου συστήματος (αν πράγματι αποδειχθεί εφικτό) είναι πολλές. Αν η Κίνα είναι σε θέση να εγκαταστήσει τους EmDrives στους δορυφόρους της για τροχιακούς ελιγμούς και έλεγχο υψόμετρου, θα τους καταστήσει φθηνότερους και θα μπορούν να είναι λειτουργικοί για πολύ μεγαλύτερο διάστημα. Ο Li Feng, επικεφαλής σχεδιαστής της China Academy of Space Technology, δήλωσε πως η ισχύς του κινητήρα που κατασκεύασε η Κίνα, έχει ώθηση κάτω από 10 millinewtons. Για διαστημική χρήση, ένας μεσαίου μεγέθους δορυφόρος χρειάζεται 0,1-1 newtons, δηλαδή πολύ περισσότερη δύναμη (1 millinewton = 0.001 newtons).
Ο EmDrive ονομάζεται συχνά «ο αδύνατος κινητήρας» επειδή υποτίθεται πως παράγει ώθηση χωρίς καύσιμα, με την αναπήδηση μικροκυμάτων σε ένα κλειστό δοχείο. Σε αντίθεση με τους συμβατικούς κινητήρες που καίνε καύσιμα για να παράγουν ώθηση, ο EmDrive χρησιμοποιεί μόνο ηλεκτρισμό. Δηλαδή, δημιουργεί μια αντίδραση χωρίς να χρειάζεται κάποια ενέργεια, παραβιάζοντας τον τρίτο νόμο του Νεύτωνα. Για αυτό ακριβώς το λόγο (καθώς και το γεγονός πως οι Κινέζοι δεν δημοσίευσαν κάποια εργασία που να επιβεβαιώνει τον ισχυρισμό), η πρακτική εφαρμογή της τεχνολογίας του EM Drive, αντιμετωπίζεται με σκεπτικισμό από τη πλειοψηφία της επιστημονικής κοινότητας.
Θάνος Σ. Επαχτίτης

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

8 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
8 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πως η τουρκική επιθετικότητα σε Ελλάδα & Κύπρο θα δικαιωθεί με ρωσική επικράτηση στην Ουκρανία

Δυστυχώς η Ευρώπη εδώ και 3,5 χρόνια δοκιμάζεται από ένα νέο πόλεμο, σκληρό και ανελέητο και χωρίς ορατό τέλος προς το παρόν. Σε έναν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Φρεγάτες ΜΕΚΟ: Σχεδιασμός συνεχούς εξέλιξης και με νέο σόναρ, πυραύλους ESSM...

65
Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών κλάσης "Ύδρα", ΜΕΚΟ200ΗΝ, αποτελεί ένα από τα πιο κρίσιμα εγχειρήματα του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ) για την ενίσχυση της επιχειρησιακής...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 8 Οκτωβρίου 314: Μάχη του Cibelae, ο Κωνσταντίνος...

0
Ο στρατός του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου νικά τον διπλάσιο σχεδόν στρατό του ανταγωνιστή του, Λικινίου, ξεκινώντας μια μακρά και αιματηρή περίοδο συγκρούσεων που θα λήξει...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Νέο εργοστάσιο κατασκευής Rafale από τη Dassault!

Μια μεγάλη επένδυση σε νέα παραγωγική εγκατάσταση ολοκλήρωσε και εγκαινίασε η Dassault στη Γαλλία πριν λίγες μέρες, στο Cergy, περίπου 30 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του...

Netcompany: VERΑ, μια κομβικής σημασίας IT λύση για την ευρωπαϊκή άμυνα

Η Netcompany παρουσιάζει για πρώτη φορά την πλατφόρμα VERÁ, μία καινοτόμο λύση για την Άμυνα και την Ανθεκτικότητα, που ωρίμασε μέσα από πέντε χρόνια...

Συνεργασία TESAT και Planetek Hellas για το πρώτο τερματικό οπτικής επικοινωνίας SCOT20 για ελληνικό δορυφόρο

Η TESAT και η Planetek Hellas ανακοινώνουν την παράδοση και αποδοχή του πρώτου μοντέλου πτήσης του Τερματικού Οπτικής Επικοινωνίας SCOT20, του οργάνου του δορυφόρου...