Ο νέος αμυντικός προϋπολογισμός των ΗΠΑ είναι ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα αμυντικά ζητήματα της επικαιρότητας. Στην Ελλάδα μας ενδιαφέρει επίσης αρκετά, όχι μόνο γιατί είναι ο μεγαλύτερος αμυντικός Π/Υ στον πλανήτη, αλλά γιατί από αυτόν κρίνονται πια οπλικά συστήματα “συνεχίζουν” την καριέρα τους με τις Ε.Δ των ΗΠΑ, και ποια αποσύρονται.
Η USAF τα τελευταία χρόνια έχει επικεντρώσει όλα σχεδόν τα διαθέσιμα κονδύλια στο πρόγραμμα του F-35, και κατά καιρούς διάφορα αεροσκάφη έχουν χαρακτηριστεί σαν υποψήφια “για αποχώρηση” από τις τάξεις της. Ανάμεσα σε αυτά τα αειθαλή Α-10C, αλλά και τα F-15C/D.
Σε προηγούμενη ανάρτησή μας (εδώ) είχαμε γράψει για το προϋπολογισμό της USAF και πως κατανέμεται. Ας δούμε όμως και τι σκοπεύει να εκσυγχρονίσει, και προφανώς να κρατήσει σε υπηρεσία η αμερικανική αεροπορία τα επόμενα χρόνια.

Καταρχάς υπάρχει μια σημαντική επένδυση σε αναβάθμιση των F-22A. Τα F-16 συνεχίζουν τον εκσυγχρονισμό τους με ραντάρ AESA, σε μια επένδυση όμοια με αυτή που σκοπεύει να κάνει και η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία. Η κατάσταση περιπλέκεται με τα F-15, παρά το γεγονός ότι αναφέρεται η ανάγκη ενός προγράμματος SLEP (Service Life Extension Program), η USAF δεν δεσμεύεται στην χρηματοδότησή του. Το μόνο κονδύλι που “παρέχεται” στους Αετούς είναι ένα ποσό 7 εκ. δολαρίων για την συνέχιση αντικατάστασης των longerons.

Από τα παραπάνω, το Aviation Week, από το οποίο και αντλήσαμε πολλές από τις πληροφορίες, κρίνει πως η αντικατάσταση των F-15 από F-16 AESA δεν είναι πλέον τόσο “μακρινή” περίπτωση. Άλλα όμως αμερικανικά μέσα θεωρούν πως σύντομα θα ξεκινήσει ο σχεδιασμός για ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των F-15. Σημειώνουμε πάντως πως χρήματα για κάτι τέτοιο δεν προβλέπονται το 2018.

Ο στόλος των στρατηγικών βομβαρδιστικών θα συνεχίσει να έχει προτεραιότητα. Στα Β-52 θα συνεχιστεί το πρόγραμμα RMP (Radar Modernization Program), στα B-2 το EHF (στρατηγικές επικοινωνίες), ενώ ταυτόχρονα στα Β-2 υλοποιείται και το Defensive Management System-Modernization. Για τα Β-52 έχει προβλεφθεί ποσό ύψους 10 εκ. δολαρίων για την επιλογή νέου κινητήρα (μόνο έξοδα επιλογής).

Η USAF εκσυγχρονίζει και τα C-130H με το Avionics Modernization Program (AMP). Στο Increment One θα αναβαθμιστούν οι επικοινωνίες έτσι ώστε να είναι συμβατές με την FAA, ενώ στο Increment Two θα εκσυγχρονιστεί το κόκπιτ με νέα ηλεκτρονικά. Επίσης το 2018 θα χρηματοδοτηθεί και η αντικατάσταση του κεντρικού τμήματος της πτέρυγας, σε ένα πρόγραμμα επέκτασης τους ορίου ζωής των αεροσκαφών.

Τέλος, τα 283 Α-10 θα συνεχίσουν κανονικά να πετάνε και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους μέχρι το 2021. Συνέχιση της υπηρεσίας τους θα δουν και τα U-2.
Ροή Ειδήσεων
29/05/2017
0